Hey iedereen,
Ik had even een vraag met betrekking tot de remmen.
Die van mij lopen aan waarvan rechtsachter zwaar (hoor je echt aanlopen) links & rechtsvoor lopen niet vrij maken ongeveer 1 tot een 1,5 ronde en vallen dan stil, nu wil ik dat wel gaan aanpakken echter weet niet wat handig is / het beste plan van aanpak. Nu weet ik dat schijfremmen iets aan mogen lopen dus is daarbij voor gevrijwaard of moet ik daar ook `t 1 en ander vervangen?
Achter zal dus sowieso wat aan moeten gebeuren maar kan ik zomaar de remklauw eraf halen om de boel te controleren of moet ik eerst zorgen dat ik een tool heb om de cilinder terug te kunnen duwen? Of is het sowieso de remcilinder en moet ik hem laten reviseren / nieuwe klauwen kopen?
Alvast bedankt voor jullie hulp, eerste x dat ik remproblemen heb dus alles is welkom
Remmen Stilo Abarth
- Marex
- Beginner
- Berichten: 58
- Lid geworden op: di mar 01, 2016 10:59 pm
- Registration: 84nlvt
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Koog aan de zaan
- Gegeven waarderingen: 21 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
- Contacteer:
Re: Remmen
Bij de howtooz staat in de pdf groot onderhoud een kopje remmen. Die is erg duidelijk.
Groeten Marc.
Groeten Marc.
- Ecniv
- Senior
- Quickpoint
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
- Registration: 84-ll-xl
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Numansdorp
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
- Contacteer:
Re: Remmen
Heb ik inderdaad al doorgenomen maar zoals ik zij nieuw met dit onderwerp en de vragen die ik stel zijn daar helaas niet (volledig) mee beantwoord
Toch bedankt voor je input
Toch bedankt voor je input
Sex is like air: You will miss it when it`s gone
- Marex
- Beginner
- Berichten: 58
- Lid geworden op: di mar 01, 2016 10:59 pm
- Registration: 84nlvt
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Koog aan de zaan
- Gegeven waarderingen: 21 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
- Contacteer:
Re: Remmen
Hi,
Tis ook ee beetje moeilijk inschatten zonder het gezien te hebben, maar de remmen kun je gewoon los halen, maar 'gewoon' heeft te maken met hoelang de blokken en schijven er al onder zitten, als het veel ingesleten is zul je met een schroevendraaier eerst de blokken terug moeten duwen. (kijk dan uit voor het overlopen van je vloeistof bakje, remolie bijt) dan losdraaien en kijken hoe verroest of hoe de rubbers van de zuigers zijn, dan weet je pas of het geld gaat kosten. Maar meestal is het een paar keer heen en weer halen van de zuiger genoeg. Als hij kapot zou zijn zou hij ook niet door de keuring gekomen zijn. ( remverschil)
Mvg Marc,
Tis ook ee beetje moeilijk inschatten zonder het gezien te hebben, maar de remmen kun je gewoon los halen, maar 'gewoon' heeft te maken met hoelang de blokken en schijven er al onder zitten, als het veel ingesleten is zul je met een schroevendraaier eerst de blokken terug moeten duwen. (kijk dan uit voor het overlopen van je vloeistof bakje, remolie bijt) dan losdraaien en kijken hoe verroest of hoe de rubbers van de zuigers zijn, dan weet je pas of het geld gaat kosten. Maar meestal is het een paar keer heen en weer halen van de zuiger genoeg. Als hij kapot zou zijn zou hij ook niet door de keuring gekomen zijn. ( remverschil)
Mvg Marc,
- Waardering: 14.29%
- Ecniv
- Senior
- Quickpoint
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
- Registration: 84-ll-xl
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Numansdorp
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
- Contacteer:
Re: Remmen
Je weet niet hoe erg je me net heb laten lachen hij is namelijk 2 weken geleden nog glansrijk door de APK gekomen
Dan ga ik wel zo`n tool bestellen en op m`n gemak is kijken wat er aan de hand is
Dan ga ik wel zo`n tool bestellen en op m`n gemak is kijken wat er aan de hand is
Sex is like air: You will miss it when it`s gone
- kaasjager
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 1244
- Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
- Registration: 13-JL-ZZ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Amersfoort
- Gegeven waarderingen: 81 keren
- Ontvangen waarderingen: 137 keren
- Contacteer:
Re: Remmen
Remklauwen achter moet de zuiger inderdaad terug gedraaid worden.
Hier zijn speciale tools voor.
Het kan eventueel ook met een lijmtang en waterpomp tang(Indrukken met de lijmtang en draaien met de waterpomptang.
Hier zijn speciale tools voor.
Het kan eventueel ook met een lijmtang en waterpomp tang(Indrukken met de lijmtang en draaien met de waterpomptang.
- mark-abarth24
- Master
- Berichten: 636
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 07-RP-GF
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
- Gegeven waarderingen: 57 keren
- Ontvangen waarderingen: 72 keren
- Contacteer:
Re: Remmen
Toen ik me auto kocht sleepte ook bij mij links achter. De zuiger was een beetje vast gerot in de remklauw. Waar door me remblokken snel afslijten en me schijven donker van kleur werden.De oplossing was een nieuwe remklauw te monteren. De andere kant was al vervangen door de vorige eigenaar want die glom er onder vandaan.
Succes met de reparatie
Succes met de reparatie
Onze auto's
Fiat Stilo Abarth 5M Zwart
Nissan Tino 1,8 automaat familie Car = van de vrouw ( Emotieloze auto.) haha
Besmet door het Stilo virus een recept is er niet. Oplossing is dan maar aan stilo 4 beginnen.
Fiat Stilo Abarth 5M Zwart
Nissan Tino 1,8 automaat familie Car = van de vrouw ( Emotieloze auto.) haha
Besmet door het Stilo virus een recept is er niet. Oplossing is dan maar aan stilo 4 beginnen.
- kaasjager
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 1244
- Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
- Registration: 13-JL-ZZ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Amersfoort
- Gegeven waarderingen: 81 keren
- Ontvangen waarderingen: 137 keren
- Contacteer:
Re: Remmen
Nieuw hoeft niet zo zeer.mark-abarth24 schreef:Toen ik me auto kocht sleepte ook bij mij links achter. De zuiger was een beetje vast gerot in de remklauw. Waar door me remblokken snel afslijten en me schijven donker van kleur werden.De oplossing was een nieuwe remklauw te monteren. De andere kant was al vervangen door de vorige eigenaar want die glom er onder vandaan.
Succes met de reparatie
Kan ook reviseren
Scheelt een hoop
- Waardering: 14.29%
- Ecniv
- Senior
- Quickpoint
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
- Registration: 84-ll-xl
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Numansdorp
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
- Contacteer:
Re: Remmen
Zo vandaag de hele mikmak besteld, de remschijf is rood uitgeslagen dus heb besloten die maar gelijk te vervangen voor GD364 EBC Turbo groove remschijven icm Greenstuff blokjes, alsmede de tool voor het terug drukken van de remcilinder, siliconenpasta voor de remgeleiders en uiteraard remreiniger zijn besteld.
Nu is er alleen 1 ding waar ik niet uit kom, dat is namelijk wel of geen kopervet tussen de blokjes en de beugel + evt. achterkant en zo ja dan echt kopervet of een anti-seize zonder metaal toevoegingen. De discussie online is eindeloos en ook waar ik het spulletje vandaan wilde halen waren ze het niet met elkaar eens....
Nu is er alleen 1 ding waar ik niet uit kom, dat is namelijk wel of geen kopervet tussen de blokjes en de beugel + evt. achterkant en zo ja dan echt kopervet of een anti-seize zonder metaal toevoegingen. De discussie online is eindeloos en ook waar ik het spulletje vandaan wilde halen waren ze het niet met elkaar eens....
Sex is like air: You will miss it when it`s gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten