Ik zou beginnen om de Stilo uit te gaan lezen....zo dat je de storingen kun gaat lezen en aan pakken.
Accu controle (slechte accu drama bij een Stilo Abarth)
Remlicht schakelaar prefentief vervangen...(bron van storingen) zit boven je rem/koppeling pedaal
Alle je connecten controleren..in de de accu bak en alles wat boven op je accu zit(als je zonder afdek kap rijdt komt hier vaak vocht bij
ASR ESP fault
- Burrr
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do jan 07, 2016 7:01 am
- Registration: 74jjhr
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Veendam
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Contacteer:
Re: ASR ESP fault
Ik kon vanavond terecht bij een vriend van me die de Stilo kon uitlezen.
In de middag had ik de remlicht schakelaar vervangen. Helaas had dit het niet opgelost, maar toch mooi dat deze vervangen is aangezien dit een bekende bron van storingen is.
Ik merkte op dat het getik uit een relais uit de zekeringenkast onder het stuur vandaan kwam. Het bleek te gaan om het grote zwarte blokje (de bovenste). Deze uit voorzorg ook vervangen, maar helaas was dit ook niet de oplossing.
Vanavond dus de Stilo uitgelezen en deze gaf aan dat cilinder 4 een cilinderoverslag had (P0304). Besloten nieuwe bougies te kopen en deze te vervangen. Gelukkig was het koopavond. De winkel had nog maar 3 stuks en ik heb besloten toch maar 1 te kopen en bougie nummer 4 te vervangen. Toen we de bougie wilden losmaken, bleek dat de bougie erg los zat!
Het lijkt erop dat Dennis wederom warm zit, want de ESP en ASR meldingen komen niet meer terug. Ik heb vanavond nog even een flinke testrit gedaan, maar helaas is het probleem niet geheel verholpen. Als ik flink gas geef, dan verliest de Stilo nog steeds kracht, tikt het relais, vallen de bezine meter en de kilometerteller uit, en gaan weer aan. Ik kan nu normaal rijden, dat is mooi, maar het probleem bestaat nog.
Zou het een kwestie zijn van de andere bougies vastdraaien/vervangen of valt jullie in dit verhaal misschien nog iets anders op?
In de middag had ik de remlicht schakelaar vervangen. Helaas had dit het niet opgelost, maar toch mooi dat deze vervangen is aangezien dit een bekende bron van storingen is.
Ik merkte op dat het getik uit een relais uit de zekeringenkast onder het stuur vandaan kwam. Het bleek te gaan om het grote zwarte blokje (de bovenste). Deze uit voorzorg ook vervangen, maar helaas was dit ook niet de oplossing.
Vanavond dus de Stilo uitgelezen en deze gaf aan dat cilinder 4 een cilinderoverslag had (P0304). Besloten nieuwe bougies te kopen en deze te vervangen. Gelukkig was het koopavond. De winkel had nog maar 3 stuks en ik heb besloten toch maar 1 te kopen en bougie nummer 4 te vervangen. Toen we de bougie wilden losmaken, bleek dat de bougie erg los zat!
Het lijkt erop dat Dennis wederom warm zit, want de ESP en ASR meldingen komen niet meer terug. Ik heb vanavond nog even een flinke testrit gedaan, maar helaas is het probleem niet geheel verholpen. Als ik flink gas geef, dan verliest de Stilo nog steeds kracht, tikt het relais, vallen de bezine meter en de kilometerteller uit, en gaan weer aan. Ik kan nu normaal rijden, dat is mooi, maar het probleem bestaat nog.
Zou het een kwestie zijn van de andere bougies vastdraaien/vervangen of valt jullie in dit verhaal misschien nog iets anders op?
- dennis12354
- Master
- Berichten: 610
- Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
- Registration: XX-XX-XX
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Uproad
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Nuenen
- Gegeven waarderingen: 241 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: ASR ESP fault
ja wel alle bougies wisselen. niet alleen degene van de "storingsbron".
waarschijnlijk zit er namelijk een kortsluiting in een van de andere bougies, door vervuiling / ouderdom.
Daarnaast, als de andere bougies ook zo los zitten kan deze met de cilinderkop kortsluiting maken.
waarschijnlijk zit er namelijk een kortsluiting in een van de andere bougies, door vervuiling / ouderdom.
Daarnaast, als de andere bougies ook zo los zitten kan deze met de cilinderkop kortsluiting maken.
- Burrr
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do jan 07, 2016 7:01 am
- Registration: 74jjhr
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Veendam
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Contacteer:
Re: ASR ESP fault
Na het wisselen van de bougies, bleef de storing spelen. Op een gegeven moment liep de Abarth op 4 cilinders.dennis12354 schreef:ja wel alle bougies wisselen. niet alleen degene van de "storingsbron".
waarschijnlijk zit er namelijk een kortsluiting in een van de andere bougies, door vervuiling / ouderdom.
Daarnaast, als de andere bougies ook zo los zitten kan deze met de cilinderkop kortsluiting maken.
Nieuwe Bobine gemonteerd en het probleem is verholpen!
Thanks voor de adviezen!
- Deze gebruikers waarderen Burrr voor dit bericht:
- dennis12354 (ma apr 25, 2016 5:49 pm)
- Waardering: 14.29%
Asr valt uit
Hallo,
Onder het rijden, bij keer gasgeven of over een drempel valt mijn ASR uit, moet handboek raadplegen, gaat pas aan na motor aan en uitzetten?
Wat kan dit zijn?
Mvg jordy
Onder het rijden, bij keer gasgeven of over een drempel valt mijn ASR uit, moet handboek raadplegen, gaat pas aan na motor aan en uitzetten?
Wat kan dit zijn?
Mvg jordy
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5367
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: ASR ESP fault
Uitlezen...dan weet je meer
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Sander713
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo aug 07, 2016 12:49 pm
- Registration: 22-LV-NT
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: Emmen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
ASR Failure Loose Connection
Beste FSC mensen,
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Fiat Stilo 1.6. Ik was zeer tevreden met de Fiat ( hij rijd zo lekker ). Maar vier week geleden zijn de problemen begonnen, de auto valt tijdens het rijden zo maar uit, en ja .... dat is levensgevaarlijk. Het dashboard vermeld ASR Failure - Loose Connection. De Auto start daarna niet meer, naar enkele minuten kan ik de auto weer starten en weer een aantal kilometer rijden voordat het zelfde gebeurt. Na veel informatie op dit forum gevonden te hebben heb ik het volgende allemaal geprobeerd:
Nu zijn mijn vragen: wat is jullie mening over de ECU? Zijn er nog andere dingen die ik eerst moet controleren voordat ik de ECU vervang? Waar kan ik een ECU vandaan halen? Wie kan mij helpen met een ECU decoderen als ik er 1 heb gevonden?
Het gaat op een Fiat Stilo 1.6 16v, bouwjaar 2003.
Met vriendelijke groet,
Sander Meijer
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Fiat Stilo 1.6. Ik was zeer tevreden met de Fiat ( hij rijd zo lekker ). Maar vier week geleden zijn de problemen begonnen, de auto valt tijdens het rijden zo maar uit, en ja .... dat is levensgevaarlijk. Het dashboard vermeld ASR Failure - Loose Connection. De Auto start daarna niet meer, naar enkele minuten kan ik de auto weer starten en weer een aantal kilometer rijden voordat het zelfde gebeurt. Na veel informatie op dit forum gevonden te hebben heb ik het volgende allemaal geprobeerd:
- Aarde punten schoonmaken en opschuren ( die ik kon vinden).
- Andere accu proberen.
- ECU resetten
- ECU pinnen controleren ( ik heb de hele ECU opengehaald en alles gecontroleerd, kan geen gekke dingen vinden)
Nu zijn mijn vragen: wat is jullie mening over de ECU? Zijn er nog andere dingen die ik eerst moet controleren voordat ik de ECU vervang? Waar kan ik een ECU vandaan halen? Wie kan mij helpen met een ECU decoderen als ik er 1 heb gevonden?
Het gaat op een Fiat Stilo 1.6 16v, bouwjaar 2003.
Met vriendelijke groet,
Sander Meijer
- Drunzy
- Site Admin
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
- Registration: 72-RP-LT
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: heerenveen
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 204 keren
- Contacteer:
Re: ASR Failure Loose Connection
De Ecu is bijna altijd het probleem bij de 1.6 verschrikkelijke dingen heb er zelf 2 gehad en beide keren ecu stuk (De ecu dan auto is super)
Dus Ecu vervangen en je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Als je doneert kun je bij een Fsc Quickpoint terecht
Greetz Marten
Dus Ecu vervangen en je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Als je doneert kun je bij een Fsc Quickpoint terecht
Greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.
- Sander713
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo aug 07, 2016 12:49 pm
- Registration: 22-LV-NT
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: Emmen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: ASR Failure Loose Connection
Thnx voor je antwoord. Helaas zijn de Quickpoints een beetje uit de buurt van mij ( woon in Emmen, Drenthe ), en de stilo kapt er meestal na 20 km wel mee. Weet jij waar of bij wie ik terecht kan voor een ECU ? Heb al wat op internet gevonden maar die bedragen zijn super hoog!. Zijn er mensen in omgeving noord nederland die een ECU weer "virgin" kunnen maken?
Groetjes,
Sander
Groetjes,
Sander
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 16 gasten