Druklager vervangen / bak demonteren

Hier kun je alle vragen stellen over het Selespeed schakelsysteem.
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5368
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Druklager vervangen / bak demonteren

Bericht door Schumi »

Oke...zo dus ;)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
dray
Junior
Junior
Berichten: 113
Lid geworden op: zo okt 12, 2014 4:48 pm
Registration: 64lsnd
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Druklager vervangen / bak demonteren

Bericht door dray »

:thumbup:

Gebruikersavatar
Renier
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
Registration: 66-JL-BV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Druklager vervangen / bak demonteren

Bericht door Renier »

dray schreef:
Schumi schreef:Deze procedure kun je alleen met het MES uitvoeren ;) het FSC "Kwik-Point" Luigi is voor jou de dichts bij zijnde...om jou te kunnen helpen hiermee :thumbup:[/quot

Er zijn meerde wegen naar Rome , alfaobd en zelfs met van die China hand computers merkloos :shock: lukt het prima .

Clutch bleed , end of line service self calibration, thats all.
Tenminste zo heb ik het gedaan en rijd nu nog steeds perfect. :thumbup:
Dus alleen dat? :D en dan doet ie het in principe vanzelf?

Heb inderdaad MES (Multiecuscan), al is de versie ik heb verschrikkelijk slecht, maar zou dit moeten kunnen doen.

Enorm bedankt in ieder geval!

martinvb
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Druklager Stilo Abarth

Bericht door martinvb »

Ik heb hier al enige tijd een abarth staan die bokkerde bij optrekken. na een tijd maar eens weer mee bezig gegaan en besloten de bak er af te halen. bij het demonteren van de bak kwamen we ook achter de oorzaak van het bokkeren met optrekken. De vorige eigenaar had kenbaar de bak er al eens af gehad. Toen we de bak er af haalden zagen we namelijk tot onze grote verbazing dat een slang van de koeling tussen het blok en de bak zat. Dit veroorzaakte het tot nog toe onverklaarbare bokkeren. De koppeling pakt zo immers scheef op. :crazy:
nieuwe slang gehaald en alles weer gemonteerd. Selespeed systeem ontlucht en stond netjes op druk en de auto schakelde. En nu komt het.... auto starten. bam druklager lek...... balen.. alles weer los halen nieuwe druklager er op. Eenmaal klaar auto starten. Alles prima. na honderd meter rijden ineens niks meer. weer druklager lek... Ik snap er helemaal niks meer van. iemand een idee hoe dit kan??

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: druklager

Bericht door EntonoX »

Koppelingsplaat goed gemonteerd? Er staat op de plaat welke kant richting de bak 'cambio' moet. Anders perst het druklager zich binnen 1 a 2 keer kapot op de plaat.

martinvb
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Druklager vervangen / bak demonteren

Bericht door martinvb »

normaal zou ik zeggen de koppeling zit er goed in.... helaas was ik olie halen toen mijn broer dat weer monteerde dus hou die optie zeker open. kan eigenlijk ook niks anders meer bedenken. zondag gaat de bak er weer af. ik zal laten weten hoe het gegaan is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten