Electrische stuurbekrachtiging

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: Stuurbekrachtiging valt soms weg

Bericht door EntonoX »

Stuurbekrachtiging is elektrisch, je kan dit bij een fsc quickpoint laten uitlezen en dan weet je wat meer over de oorzaak. Accu is in orde?

Gebruikersavatar
radjatoe
Junior
Junior
Berichten: 117
Lid geworden op: di jul 12, 2016 4:50 pm
Registration: 10-JR-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Electrische stuurbekrachtiging

Bericht door radjatoe »

Maandag nieuwe multiriem met spanner erop..Codes worden ook uitgelezen.. Ik kreeg alleen geen melding in mijn display dat er iets mis was..

Normaal als er een lampje kapot is moet ik al direct naar de dealer toe, maar het liefst de stilo uitzetten volgens de boardcomputer... Nu dus niets

Gebruikersavatar
radjatoe
Junior
Junior
Berichten: 117
Lid geworden op: di jul 12, 2016 4:50 pm
Registration: 10-JR-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Electrische stuurbekrachtiging

Bericht door radjatoe »

In de accu zie je een groen puntje, dat betekend toch dat ie gewoon goed is?

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Electrische stuurbekrachtiging

Bericht door Schumi »

Als je de Stilo uitleest dan kun je ook meteen de accu door meten...en ook of de dynamo genoeg laadstoom genereert.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Electrische stuurbekrachtiging

Bericht door japioo »

Heb precies hetzelfde gehad met de Punto van mijn dochter, komt redelijk vaak voor. Er zit ergens een man die die units reviseerd, ben er naartoe gereden, hij zet er een andere in, koppie koffie erbij en met drie kwartier weer weg en helemaal niet duur. Een vakman.
Geen idee of dit overeenkomt met de Stilo maar toch. Waren wel de draaihoek sensoren die stuk waren.
Af en toe onder het rijden sloeg het stuur zomaar soort van vast, eng gevoel. Dit had dus niks te maken met een te lage spanning.

http://www.stuurbekrachtigingspecialist ... rachtiging

Gebruikersavatar
Lancia Lover
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: ma apr 25, 2016 10:43 am
Registration: 78rpdv
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Stuurbekrachtiging: links stuurt lichter dan rechts

Bericht door Lancia Lover »

Beste Stilo-rijders,

Sinds april 2016 rijd ik in een Stilo Abarth 5M uit 2005. Heerlijke auto, maar de laatste tijd ondervind ik steeds meer hinder bij het sturen van mijn Stilo. Linksom sturen gaat namelijk bij lage snelheden lichter dan naar rechts sturen. Daarbij komt dat als ik de City-stand uitschakel het sturen heel zwaar gaat. Zwaarder dan ik mij kan herinneren van mijn vorige auto, een Stilo 1.2 16v uit 2002. Bovendien blijft de auto lichtelijk naar rechts trekken bij rechtuit rijden. Weet niet of deze twee zaken met elkaar te maken hebben, maar vind het wel opvallend. De auto is overigens na aankoop al uitgelijnd omdat deze toen over de weg zwalkte. Ik heb uiteraard al het forum afgezocht op mogelijke oorzaken, maar kwam mijn specifieke probleem niet tegen. Misschien dat jullie een idee hebben?

Alvast bedankt,

Daniel

PS: Vorige week heb ik mijn accu al vervangen (starten ging steeds moeizamer) door een Bosch S5 005 accu.

Gebruikersavatar
radjatoe
Junior
Junior
Berichten: 117
Lid geworden op: di jul 12, 2016 4:50 pm
Registration: 10-JR-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Electrische stuurbekrachtiging

Bericht door radjatoe »

Krijg een melding als ik naar de 7000 toeren ga, loose connection. 1 seconde en de melding is weg.. multiriem en spanner vervangen, kleine riempje niet.. dan deze ook maar binnenkort vervangen

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Electrische stuurbekrachtiging

Bericht door Schumi »

De kleine riem zorgt voor de aandrijving van de dynamo...hierbij heb je wel een speciale tool benodigd ;)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
radjatoe
Junior
Junior
Berichten: 117
Lid geworden op: di jul 12, 2016 4:50 pm
Registration: 10-JR-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Electrische stuurbekrachtiging

Bericht door radjatoe »

:angel: Fsc quickpoint dan maar

Beklaktuar
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Electrische stuurbekrachtiging

Bericht door Beklaktuar »

Ik heb het met mijn Punto ook gehad dat de stuurbekrachtiging in storing ging. Net als bij de Stilo is deze ook elektrisch.
Bij mij gebeurde het vooral bij koud weer zodra ik het stuur volledig naar links draaide. Volgens de garage was waarschijnlijk de sensor in de stuurkolom stuk en moest de hele stuurkolom vervangen worden a 700 euro. Heb ik niet gedaan want dat vond ik veel te duur en ik vermoedde dat de oorzaak iets anders was omdat het meestal wel goed werkte. Na wat speurwerk op het internet bleek dat er in de servomotor 2 relais zitten die dat probleem kunnen veroorzaken. Dus servomotor van de stuurkolom af, printplaat er uit, relais er af en nieuwe er op, printplaat er weer in en weer netjes alles terug in de auto gemonteerd. Sinds dien heb ik geen problemen meer en al met al heeft het me anderhalf uur werk gekost en 6 euro voor de nieuwe relais. Ik vermoed dat het met je Stilo ook wel eens zoiets zou kunnen zijn.
Deze gebruikers waarderen Beklaktuar voor dit bericht:
djacco (zo feb 12, 2017 10:11 am)
Waardering: 14.29%

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten