Stroring multifunctioneel Display & Dashboard
foutmelding dispay
Heeft iemand een idee wat deze foutmelding inhoud de melding onderin dat rechthoekje met de streepjes aan de zijkant.?
- laurensvdg
- Beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di okt 13, 2015 8:08 pm
- Registration: 82-JZ-PP
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Sport
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Deventer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: instrumenten paneel
Jazeker, ik heb een abarth instrumentenpaneel in mijn Stilo 1.2 en alles werkt op de oliedruk- en temperatuurmeter na.umpie schreef:hallo allen,
een vraagje is het instrumenten paneel welke standaard in stilo 1.4 zit te vervangen door het luxere versie welke in de abarth zit?
ps het inschakelen van de richtingaanwijzers met het open en sluiten met de ab is gelukt , gewoon even met de fiat examiner instellen wel heb je er de electronische code bij nodig dus tja maar even opgevraagd bij fiat
KAASJAGER FSC QUICKPOINT te Amersfoort heeft dit voor mij gedaan en als je wilt kan ik een instrumentenpaneel voor je regelen.
Graag even een PB als je interesse hebt.
_____________________________________ Fiat Stilo 1.2 16V __________________________________________
- Antoine41
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: za apr 30, 2016 7:53 am
- Registration: 19-JX-VR
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: stroring multifunctioneel display
Had dit probleem ook met me multi display zwak blijven branden na afsluiten. Massa kabel op chassis was los. Aangesloten en na een stukje rijden en auto weer af te hebben gesloten ging alles weer netjes uit.
- jeroen180
- Junior
- Berichten: 214
- Lid geworden op: zo jun 01, 2014 6:25 pm
- Registration: 62-pd-vs
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: Boskoop
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 24 keren
- Contacteer:
Dashboard flipt MW 1.6
Hoi Leden,
Gister sprong ik in de auto en draai me sleutel om en start de auto. Gek genoeg deden me meters helemaal niets meer. Meermaal uit en aan en toen kreeg ik "checking" te zien. Dit bleef staan op een gegeven moment rij ik weg zonder werkende meters. Daarna maar toch even gekeken in het dashboard zekeringen box.. accu los.. alle stekkers van de zekeringskasten eruit (ja zelfs de zwarwite)
Geen succes. Gelaten voor wat t is werkt het ineens weer! Waar kan ik nog meer kijken dan bij de zekeringskasten?
Gister sprong ik in de auto en draai me sleutel om en start de auto. Gek genoeg deden me meters helemaal niets meer. Meermaal uit en aan en toen kreeg ik "checking" te zien. Dit bleef staan op een gegeven moment rij ik weg zonder werkende meters. Daarna maar toch even gekeken in het dashboard zekeringen box.. accu los.. alle stekkers van de zekeringskasten eruit (ja zelfs de zwarwite)
Geen succes. Gelaten voor wat t is werkt het ineens weer! Waar kan ik nog meer kijken dan bij de zekeringskasten?
- jeroen180
- Junior
- Berichten: 214
- Lid geworden op: zo jun 01, 2014 6:25 pm
- Registration: 62-pd-vs
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: Boskoop
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 24 keren
- Contacteer:
Re: Dashboard flipt MW 1.6
Hoi Leden,jeroen180 schreef:Hoi Leden,
Gister sprong ik in de auto en draai me sleutel om en start de auto. Gek genoeg deden me meters helemaal niets meer. Meermaal uit en aan en toen kreeg ik "checking" te zien. Dit bleef staan op een gegeven moment rij ik weg zonder werkende meters. Daarna maar toch even gekeken in het dashboard zekeringen box.. accu los.. alle stekkers van de zekeringskasten eruit (ja zelfs de zwarwite)
Geen succes. Gelaten voor wat t is werkt het ineens weer! Waar kan ik nog meer kijken dan bij de zekeringskasten?
Het lijkt steeds erger te worden. Meters slaan nu alle kanten uit!
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: stroring multifunctioneel display
Had ik ook, moet je instrumenten paneel nagekeken want dan zijn de contacten of de klok niet meer goed. Ik heb een werkende 2e handse gekocht want mijn stappen motor was ook kapot. (Heb mijn oude hier nog liggen maar ben nog niet aan de reparatie toe gekomen)
- jeroen180
- Junior
- Berichten: 214
- Lid geworden op: zo jun 01, 2014 6:25 pm
- Registration: 62-pd-vs
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: Boskoop
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 24 keren
- Contacteer:
Re: stroring multifunctioneel display
wat kost zoeits en is het makkelijk te demonteren?djacco schreef:Had ik ook, moet je instrumenten paneel nagekeken want dan zijn de contacten of de klok niet meer goed. Ik heb een werkende 2e handse gekocht want mijn stappen motor was ook kapot. (Heb mijn oude hier nog liggen maar ben nog niet aan de reparatie toe gekomen)
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: stroring multifunctioneel display
Ik zou eerst je aardes, zekeringbox en stekkers (ecu/d4 ed.) nalopen en evt schoonmaken en kijken wat dat doet. Demonteren is niet zo moeilijk, min pool accu los, kappen rond stuur kolom er af halen (incl stoffen kap) schroeven instrumenten paneel los, stuur helemaal naar beneden en naar buiten stellen en dan voorzichtig het instrumenten cluster los wrikken (zit Soms wat klem).
Als je bij me langs rijdt kan je tijdelijk evt mijn oude cluster gebruiken om te testen maar je kan ook een andere op de sloop halen en gewoon vervangen. De km stand moet je mogelijk bij een fsc punt goed laten zetten en een proxi alignement doen.
Als je bij me langs rijdt kan je tijdelijk evt mijn oude cluster gebruiken om te testen maar je kan ook een andere op de sloop halen en gewoon vervangen. De km stand moet je mogelijk bij een fsc punt goed laten zetten en een proxi alignement doen.
- Waardering: 14.29%
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: storing multifunctioneel display
Hier een overzicht van wat ik heb gedaan mijn elektrische probleem op te lossen (en alle meldingen die ik had weg te krijgen)
1) Uitlezen om te zien welke meldingen je hebt.
2) Aardes nalopen vooral het zwarte plastic blokje naast je accu is de aarde waar veel canbus signalen op zitten. Deze openmaken schuren/schoonmaken en inspuiten met contactspray (geen wd40) overige aardes ook losmaken en op schuren en heel dun laagje vaseline er op.
3) D4 stekker onder accu open maken en inspuiten met contactspray (paar keer in elkaar klikken en daarna even laten drogen voordat je hem aansluit)
4) check de stekkers van de ecu, zijn er ingezakte pennen dan heb je he probleem gevonden zo niet moet je de ECU openmaken en met een loep kijken of er verbindingen scheurtjes vertonen deze markeren en door solderen. (Check stilo van djacco topic voor een YouTube filmpje)
5) ECU verplaatsen
6) zekeringbox boven accu losmaken (maak foto voordat je hem open maakt) deze openmaken en alle contacten nalopen op corrosie en deze verwijderen (zie stap 2 en 3)
6) overige onderdelen die voor storing zorgen zijn remlicht schakelaar, nummerplaat verlichting, derde remlicht (maar naar mijn weten niet bij de MW)
1) Uitlezen om te zien welke meldingen je hebt.
2) Aardes nalopen vooral het zwarte plastic blokje naast je accu is de aarde waar veel canbus signalen op zitten. Deze openmaken schuren/schoonmaken en inspuiten met contactspray (geen wd40) overige aardes ook losmaken en op schuren en heel dun laagje vaseline er op.
3) D4 stekker onder accu open maken en inspuiten met contactspray (paar keer in elkaar klikken en daarna even laten drogen voordat je hem aansluit)
4) check de stekkers van de ecu, zijn er ingezakte pennen dan heb je he probleem gevonden zo niet moet je de ECU openmaken en met een loep kijken of er verbindingen scheurtjes vertonen deze markeren en door solderen. (Check stilo van djacco topic voor een YouTube filmpje)
5) ECU verplaatsen
6) zekeringbox boven accu losmaken (maak foto voordat je hem open maakt) deze openmaken en alle contacten nalopen op corrosie en deze verwijderen (zie stap 2 en 3)
6) overige onderdelen die voor storing zorgen zijn remlicht schakelaar, nummerplaat verlichting, derde remlicht (maar naar mijn weten niet bij de MW)
- Waardering: 14.29%
- mientjes
- Junior
- Berichten: 128
- Lid geworden op: zo dec 04, 2016 11:04 am
- Registration: 14-LT-LZ
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
- Contacteer:
revisie tellerwerk
Hierbij wil ik Yellowstilo bedanken voor de revisie van het tellerwerk. Goede service en goede kwaliteit. Sorry, als dit hier niet mag vermeld worden. Toch bedankt.
- Deze gebruikers waarderen mientjes voor dit bericht (totaal 2):
- djacco (di jan 17, 2017 6:21 pm) • yellowstilo (zo jan 29, 2017 12:15 pm)
- Waardering: 28.57%
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast