Hallo dames en heren.
Ik wou zelf eens kijken om een grote beurt uit te voeren met een bevriende monteur.
Wat stellen jullie voor om te vervangen, had zelf als eens rondgeneusd en denk eraan om:
Olie flush en eventueel iets dikkere olie gebruiken, 10w40 ipv 5w40
Brandstoffilter. Vervangen.
Luchtfilter. Vervangen.
Oliefilter. Vervangen.
Motorolie. Verversen.
Interieurfilter . Controleren/vervangen
Bougies Vervangen.
Remvloeistof. Controleren/Vervangen
Heb een 1.8
Wie Heeft tips en eventuele links om alles online (goedkoopst maar wel goed) te bestellen?
Alvast dank
Grote beurt Stilo 1.8
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: Grote beurt Stilo 1.8
Ik zou als je remvloeistof gaat doorspoelen ook je remmen loshalen, schoonmaken en nieuwe remmen vet geven.
Koelvloeistof wissel en evt schoonmaken zou ik bij grote beurt ook doen.
Er is trouwens een how to voor een grote beurt/apk
Koelvloeistof wissel en evt schoonmaken zou ik bij grote beurt ook doen.
Er is trouwens een how to voor een grote beurt/apk
- kaasjager
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 1244
- Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
- Registration: 13-JL-ZZ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Amersfoort
- Gegeven waarderingen: 81 keren
- Ontvangen waarderingen: 137 keren
- Contacteer:
Re: Grote beurt Stilo 1.8
Als je het gaat doen met een bevriende monteur weet hij toch wel wat er gedaan moet worden lijkt mij??
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: Grote beurt Stilo 1.8
Brandstoffilter zit in je benzine tank en is vast, dus niet vervangbaar (tenminste bij de 1.6 en 2.4)
Grote beurt omvat meestal:
Alle vloeistoffen (motor / versnellingsbak) maar ook ruitensproeier aanvullen, remolie controleren (en indien nodig vervangen)
Oliefilter
Bougies
Luchtfilter
Interieurfilter (zowiezo vervangen, kost weinig en controleren doe je er niet veel aan) let wel dat je een actief koolstoffilter neemt ivm airco deze filters zijn een beetje grijzig.
Qua olie gewoon de voorgeschreven olie gebruiken. Voor de Abarth adviseren we altijd de 10W60 van Castrol. Dit is gewoon één van de beste, maar een 10W40 kan ook. Ga je lager zitten op bijvoorbeeld 5W30 dan kun je met warm weer / warme olie toch wat smeer problemen krijgen. Ik kon het tenminste goed horen hoe de motor liep tussen 5W30 en 10W60.
Daarbij kun je nog verzinnen:
Ruitenwissers controleren en vervangen (flatblades aanrader)
Verlichting controleren
Bandenspanning
remblokken controleren
Accu controleren en doormeten
Voor de rest kun je het zo gek maken als je wilt
Grote beurt omvat meestal:
Alle vloeistoffen (motor / versnellingsbak) maar ook ruitensproeier aanvullen, remolie controleren (en indien nodig vervangen)
Oliefilter
Bougies
Luchtfilter
Interieurfilter (zowiezo vervangen, kost weinig en controleren doe je er niet veel aan) let wel dat je een actief koolstoffilter neemt ivm airco deze filters zijn een beetje grijzig.
Qua olie gewoon de voorgeschreven olie gebruiken. Voor de Abarth adviseren we altijd de 10W60 van Castrol. Dit is gewoon één van de beste, maar een 10W40 kan ook. Ga je lager zitten op bijvoorbeeld 5W30 dan kun je met warm weer / warme olie toch wat smeer problemen krijgen. Ik kon het tenminste goed horen hoe de motor liep tussen 5W30 en 10W60.
Daarbij kun je nog verzinnen:
Ruitenwissers controleren en vervangen (flatblades aanrader)
Verlichting controleren
Bandenspanning
remblokken controleren
Accu controleren en doormeten
Voor de rest kun je het zo gek maken als je wilt
- Eric
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma mei 16, 2016 6:58 am
- Registration: 17-jd-vz
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Middelburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Grote beurt Stilo 1.8
Hoi hoi..alles mee gelezen..
Ik wil binnenkort ook een beurtje geven aan mijn 1.8
Hij schokt bij 2000rpm en valt geregeld stil bij vroegtijdig (lang) intrappen koppeling. Opl: alle zekeringen schoon en in gespoten. Nav lezen de toppic hierover. Het werd iets minder maar niet helemaal. Iplv 95 - 98 exellium of v power gaan tanken. Nou dat scheelt 90% beter. Terug lezend denk ik de resterende 10% te gaan halen met de bougies..vandaar mijn vraag.
Welke bougies heb je erin gedaan.
Gr eric
Ik wil binnenkort ook een beurtje geven aan mijn 1.8
Hij schokt bij 2000rpm en valt geregeld stil bij vroegtijdig (lang) intrappen koppeling. Opl: alle zekeringen schoon en in gespoten. Nav lezen de toppic hierover. Het werd iets minder maar niet helemaal. Iplv 95 - 98 exellium of v power gaan tanken. Nou dat scheelt 90% beter. Terug lezend denk ik de resterende 10% te gaan halen met de bougies..vandaar mijn vraag.
Welke bougies heb je erin gedaan.
Gr eric
- Ecniv
- Senior
- Quickpoint
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
- Registration: 84-ll-xl
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Numansdorp
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
- Contacteer:
Re: Grote beurt Stilo 1.8
Advies is gewoon de originele erin te houden (Artnr. in het onderhoudsboekje) dacht dat het bij alle types NGK was als merk.
Sex is like air: You will miss it when it`s gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 19 gasten