[GESLOTEN] Hoe weet je of..

Iets te melden of wil je snel wat kwijt? Doe het hier!
Gesloten
Gebruikersavatar
ShanPinkin
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: za okt 21, 2017 10:41 pm
Registration: 91JDTT
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Boxmeer
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

[GESLOTEN] Hoe weet je of..

Bericht door ShanPinkin »

Hoi stilofielen!

Bijna 3 weken geleden een Stilo gekocht, na een proefrit waar alles prima ging en verder de auto nagekeken op andere mankementen en niks gevonden, besloot ik de auto te kopen.
De Bruna was daar net dicht, ik vroeg de papieren mee zodat ik dit gewoon de volgende dag hier kon doen en dan tegen de avond terug om de auto te betalen en mee te nemen.
Zo gezegd zo gedaan, dag erop auto over laten schrijven, tegen de avond terug en betaald.
Nog getankt want de auto was te leeg om terug te komen.
3km verder (en een tijdje in een file) sloeg de motor af.
Engine fail, loose connection, abs, esp.. Allemaal meldingen gingen af.
Auto werd naar de kant geduwt, autobedrijf gebeld want ik kwam niet meer verder.
Ik kon de auto laten staan, werd de volgende morgen opgehaald en naar de garage gebracht.
Paar dagen later werd ik gebeld, ecu gaf allemaal storingen aan, moet worden opgestuurd en die word dan gemaakt.
Een week later werd ik weer opgebeld, ik kan de auto over 'n paar dagen ophalen.
De dag dat ik 'm kon komen ophalen werd ik een half uur voordat ik zou aanrijden pas opgebeld, de ECU is terug maar niet goed gemaakt, ik kan dus toch niet komen om de auto op te halen.
Het bedrijf dat de ECU zou repareren zou daar heen gaan en het dan oplossen. Ik zou nog 2 dagen geduld moeten hebben (buiten het weekend om natuurlijk)
Die dag is vandaag maar ik heb er een hard hoofd in. Ik moet er uiteindelijk iedere keer zelf achter aan.
Iedere keer als ik niks hoorde op de dag dat ik wat zou horen, belde ik 'n paar dagen later en dan was het.. Als het goed is dan...

Dusss hier wat vragen
Hoe weet je of de ECU defect is?
Zijn dat verschillende meldingen die dan afgaan of dat de motor zomaar afslaat?
En als dit zo is, waar kan ik dan het beste een nieuwe ECU kopen, hoe moet deze geïnstalleerd worden?
Ik lees hier telkens over een code, wat als ik geen code heb gekregen?

Ik hoop toch op een wonder, en dat mijn auto gemaakt kan worden, dan wil ik de ECU naar de accubak verplaatsen en hopelijk is het dan opgelost!
Laatst gewijzigd door Gagen op do mar 22, 2018 11:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Hoe weet je of..

Bericht door Schumi »

Zie PM
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: Hoe weet je of..

Bericht door Dee01 »

Wat je kunt doen is de stekkers van de ecu loskoppelen en even kijken of er wat pinnetjes zijn die korter zijn dan derest, als er idd een aantal pinnen wat verzakt zijn is de kans erg groot dat de ecu idd kapot is, de originele montageplek van de ecu zit op het motorblok en krijgt hier iedere rit weer extreem warm, wat soms een oplossing is is de ecu open maken en de pinnetjes opnieuw solderen, hou er rekening mee dat dit een nauwkeurig klusje is en niet altijd de oplossing, ik heb de mijne ook opnieuw gesoldeerd maar tevergeefs.. wat me wel opvalt is dat een van de processors een donkere stip heeft waarvan ik vermoed dat het een warmtevlek is, ik heb mijn ecu direct boven de motor weggehaald en tegen de accubak gemonteerd, dit gaf me dan weer voordeel, ik kon sinds dien ineens 2x zo lang rijden zonder meldingen.

Helaas was dit nogsteeds niet voldoende om mijn dagelijkse km's te maken en heb ik nog een enkele keren uitval gehad.

Ik heb de ecu nu wat extremer verplaatst en hij zit nu in de accubak waar hij een flink stuk koeler blijft mijn motor is sindsdien nogsteeds een paar keer uitgevallen, de ecu was niet warm en kon de auto zonder problemen opnieuw starten

Tot op de dag van vandaag is het voor mij nogsteeds een raadsel hoever of hoelang ik ermee kan rijden voordat de ecu niet meer verder wil

Als je wil kijken voor een vervangende ecu, zorg er in iedersgeval voor dat je sowieso de pinnetjes checkt en kijk of de ecu al eerder opengemaakt is geweest, zo wel, dan is dat wat mij betreft al een indicatie de ecu niet te kopen

Ik hoop dat je er iets aan hebt en suc6!
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Gebruikersavatar
ShanPinkin
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: za okt 21, 2017 10:41 pm
Registration: 91JDTT
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Boxmeer
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Hoe weet je of..

Bericht door ShanPinkin »

Bedankt!
Ik kan wel een vervangende ecu kopen maar dan moet je er wel heen kunnen rijden, maar nu weet ik ook waar ik dan op moet letten!
:mrgreen:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten