Paarden weggelopen?
- Nutter
- Senior
- Berichten: 286
- Lid geworden op: vr aug 26, 2016 11:55 pm
- Registration: 95-JV-TF
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Heerde
- Gegeven waarderingen: 144 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: Paarden weggelopen?
Ik dacht dat compressie is gemeten in PSI ... mar 12,5 psi kan echt niet lol.... was dat 125 ?
- Leen
- Senior
- Berichten: 295
- Lid geworden op: ma jan 13, 2014 2:59 pm
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
- Contacteer:
Re: Paarden weggelopen?
Is bar.
9 inch Alpine met camera, C&B snelle nokkenassen, Q2 diff, RVS uitlaat met 200 cel sportkat., Lancia Kappa uitlaat spruitstuk, BMC/CDA airbox, 305 mm Brembo, 30 mm verlaagd, gechipt, lederen interieur, standaard xenon.
- Leen
- Senior
- Berichten: 295
- Lid geworden op: ma jan 13, 2014 2:59 pm
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
- Contacteer:
Re: Paarden weggelopen?
Dag FSCers,
Hierbij een update;
Standaard heeft een abarth een compressieverhouding van 10,5:1.
Uit een omrekentabel blijkt dat de compressie per cilinder dan 14,5 bar moet zijn. Het onderlinge verschil mag 10% zijn (zeg 1,5 bar).
De compressiemeting en cilinderlektest leveren de volgende info;
cilindernummer;
1; 13,5 bar, 7% lekkage over zuigerveren
2; 11,7 bar, 17% lekkage over zuigerveren en uitlaatklep(pen)
3; 13,2 bar, 5% lekkage over zuigerveren
4; 12,3 bar, 24% lekkage over zuigerveren en inlaatklep(pen)
5; 12,8 bar, 5% lekkage over zuigerveren
Zoals al eerder aangegeven heeft de motor 115 pk aan de wielen (25% transmissieverlies), maar is niet defect en rijd verder goed.
Zou het compressieverlies de oorzaak kunnen zijn voor een verlies van 25 pk?
Heeft 1 van jullie een vergelijkbare ervaring en een advies hoe nu het beste verder aan te pakken?
Hierbij een update;
Standaard heeft een abarth een compressieverhouding van 10,5:1.
Uit een omrekentabel blijkt dat de compressie per cilinder dan 14,5 bar moet zijn. Het onderlinge verschil mag 10% zijn (zeg 1,5 bar).
De compressiemeting en cilinderlektest leveren de volgende info;
cilindernummer;
1; 13,5 bar, 7% lekkage over zuigerveren
2; 11,7 bar, 17% lekkage over zuigerveren en uitlaatklep(pen)
3; 13,2 bar, 5% lekkage over zuigerveren
4; 12,3 bar, 24% lekkage over zuigerveren en inlaatklep(pen)
5; 12,8 bar, 5% lekkage over zuigerveren
Zoals al eerder aangegeven heeft de motor 115 pk aan de wielen (25% transmissieverlies), maar is niet defect en rijd verder goed.
Zou het compressieverlies de oorzaak kunnen zijn voor een verlies van 25 pk?
Heeft 1 van jullie een vergelijkbare ervaring en een advies hoe nu het beste verder aan te pakken?
9 inch Alpine met camera, C&B snelle nokkenassen, Q2 diff, RVS uitlaat met 200 cel sportkat., Lancia Kappa uitlaat spruitstuk, BMC/CDA airbox, 305 mm Brembo, 30 mm verlaagd, gechipt, lederen interieur, standaard xenon.
- dennis12354
- Master
- Berichten: 610
- Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
- Registration: XX-XX-XX
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Uproad
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Nuenen
- Gegeven waarderingen: 241 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: Paarden weggelopen?
Hallo Leen,
Bedankt weer voor een update, volg dit met interesse.
Ja, dit is inderdaad de reden van het vermogensverlies.
Wil je dit oplossen dan zul je de zuigerveren moeten vervangen en moeten kijken of de kleppen (van 2 en 4) goed zijn.
Mochten ze nog goed zijn, dan zou je kunnen kijken of je ze opnieuw in de cilinderkop kan inslijpen.
Wat ik daarmee bedoel, is dat de ze kleppen en de cilinderkop een klein beetje afslijpen met een zeer fijne dremel met een soort zandpasta.
Om hier een beeld van te krijgen zie de link hieronder...
https://youtu.be/nCiubDQQ4rg
Daardoor kan de compressie weer terugkomen.
Probleem is natuurlijk aan de financiele kant, want het blok moet open.
Bedankt weer voor een update, volg dit met interesse.
Ja, dit is inderdaad de reden van het vermogensverlies.
Wil je dit oplossen dan zul je de zuigerveren moeten vervangen en moeten kijken of de kleppen (van 2 en 4) goed zijn.
Mochten ze nog goed zijn, dan zou je kunnen kijken of je ze opnieuw in de cilinderkop kan inslijpen.
Wat ik daarmee bedoel, is dat de ze kleppen en de cilinderkop een klein beetje afslijpen met een zeer fijne dremel met een soort zandpasta.
Om hier een beeld van te krijgen zie de link hieronder...
https://youtu.be/nCiubDQQ4rg
Daardoor kan de compressie weer terugkomen.
Probleem is natuurlijk aan de financiele kant, want het blok moet open.
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5373
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Paarden weggelopen?
Je kunt om te beginnen een goede kop revisie uit gaan voeren...dat is waarschijnlijk al voldoende en de goedkoopste oplossing.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Leen
- Senior
- Berichten: 295
- Lid geworden op: ma jan 13, 2014 2:59 pm
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
- Contacteer:
Re: Paarden weggelopen?
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Ik ben aan het denken over de vervolg stappen.
Inderdaad cilinderkop revisie of totale motor revisie ........
Mijn Abarth blijft dus ik neig naar totale revisie ... moet dan wel effe flink gaan sparen .
Groeten uit de randstad
Ik ben aan het denken over de vervolg stappen.
Inderdaad cilinderkop revisie of totale motor revisie ........
Mijn Abarth blijft dus ik neig naar totale revisie ... moet dan wel effe flink gaan sparen .
Groeten uit de randstad
9 inch Alpine met camera, C&B snelle nokkenassen, Q2 diff, RVS uitlaat met 200 cel sportkat., Lancia Kappa uitlaat spruitstuk, BMC/CDA airbox, 305 mm Brembo, 30 mm verlaagd, gechipt, lederen interieur, standaard xenon.
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5373
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Paarden weggelopen?
Maar waarom een totale revisie als een kop revisie al voldoende is.... pas nog een kop revisie bij een FSC lid met een Stilo Abarth uitgevoerd, en deze was/is er helemaal blij mee met het resultaat
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Leen
- Senior
- Berichten: 295
- Lid geworden op: ma jan 13, 2014 2:59 pm
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
- Contacteer:
Re: Paarden weggelopen?
Dag Schumi,
Ik heb wel interesse in een kop revisie.
Zou je mij een PM willen sturen met informatie?
Groeten, Leen
Ik heb wel interesse in een kop revisie.
Zou je mij een PM willen sturen met informatie?
Groeten, Leen
9 inch Alpine met camera, C&B snelle nokkenassen, Q2 diff, RVS uitlaat met 200 cel sportkat., Lancia Kappa uitlaat spruitstuk, BMC/CDA airbox, 305 mm Brembo, 30 mm verlaagd, gechipt, lederen interieur, standaard xenon.
- Leen
- Senior
- Berichten: 295
- Lid geworden op: ma jan 13, 2014 2:59 pm
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
- Contacteer:
Re: Paarden weggelopen?
Update,
Selespeedpomp kreeg kuren, gereviseerd door Kaasjager.
Top gedaan:thumbup: ben zeer tevreden.
De kop wordt over een week of 6 door MCC gereviseerd.
Groeten uit de randstad,
Selespeedpomp kreeg kuren, gereviseerd door Kaasjager.
Top gedaan:thumbup: ben zeer tevreden.
De kop wordt over een week of 6 door MCC gereviseerd.
Groeten uit de randstad,
9 inch Alpine met camera, C&B snelle nokkenassen, Q2 diff, RVS uitlaat met 200 cel sportkat., Lancia Kappa uitlaat spruitstuk, BMC/CDA airbox, 305 mm Brembo, 30 mm verlaagd, gechipt, lederen interieur, standaard xenon.
- Leen
- Senior
- Berichten: 295
- Lid geworden op: ma jan 13, 2014 2:59 pm
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
- Contacteer:
Re: Paarden weggelopen?
Korte update ....
Auto staat bij MCC voor een cilinderkop revisie.
Volgende week klaar
Groeten uit de randstad
Auto staat bij MCC voor een cilinderkop revisie.
Volgende week klaar
Groeten uit de randstad
9 inch Alpine met camera, C&B snelle nokkenassen, Q2 diff, RVS uitlaat met 200 cel sportkat., Lancia Kappa uitlaat spruitstuk, BMC/CDA airbox, 305 mm Brembo, 30 mm verlaagd, gechipt, lederen interieur, standaard xenon.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten