Hi,
zit met zelfde probleem.
met starten moet ik 4x proberen, dan blijft hij pas stationair lopen, schommelt tussen de 850 en 950 toeren dan.
Heb het gasklephuis al schoongemaakt, tot op heden geen resultaat.
Doe ik wellicht het inleren fout?
Waar in MES kan ik checken of dit goed is gegaan?
Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis) Onderwerp is opgelost
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.8
Kan aan veel liggen, misschien uitlezen om iets meer info te hebben. Kan bijv ook een timing probleem zijn.
Groeten Djacco
Groeten Djacco
- TrueFawkes
- Beginner
- Berichten: 31
- Lid geworden op: vr apr 13, 2018 11:19 am
- Registration: 123456
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Actual
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: ZUIDWOLDE
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Gasklep ( gasklephuis ) error p1688, schoonmaken
Beste stilo liefhebbers.
Dit is mijn eerste post, dus hallo
Nu de post zelf.
Ik heb sinds een maand een Stilo gekocht en ik heb hier al veel plezier van echter is mijn motor lampje al gaan branden.
Hiermee ben ik naar de garage gegaan en heb ik deze laten uitmeten.
De monteur zij dat de error kwam door het gasklephuis, deze heeft hij schoongemaakt (zonder het te demonteren dus gewoon er in spuiten) 20,- dus niks te klagen.
En vervolgens de error ge reset.
Maar naar twee weken kwam het lampje weer aan.
Dus ik vroeg mij af hoe moeilijk het is om het gasklephuis te demonteren en goed schoon te maken.
Als op zelf wonende student zijnde is het naar de garage zijn een beste kostenpost.
En voor iets wat aan de buitenkant van de motor zit wil ik het graag eerst zelf proberen of door iemand laten doen met hobby verstand.
Zelf ben ik heel technisch maar dit is mijn eerste auto en ik heb verder niet aan auto's gesleuteld.
Verder rijd de auto goed, heel af en toe heb ik het gevoel dat hij inhoud.
Dus hoe demonteer ik hem correct, en welk middel heb ik nodig om het schoon te maken?
Ook kom ik verschillende meningen tegen over of je de klep mag bewegen wanneer de stekker er af is of niet?
Overgens woon ik in Zuidwolde DR (onder hoogeveen).
EDIT: overigens is het lampje beide keren gaan branden nadat ik een tijdje op een parkeerplaats bij een winkel ben gaan wachten op mijn vriendin, met de sleutel dus enkele minuten op de stand waar alle apparatuur aan staat maar de motor nog niet (mar?) en hem vervolgens te starten.
Ook heb ik de eerste keer vlak ervoor (10min) getankt in duitsland, wel met de Euro95 Super variant dus niet Super E10.
Dit is mijn eerste post, dus hallo
Nu de post zelf.
Ik heb sinds een maand een Stilo gekocht en ik heb hier al veel plezier van echter is mijn motor lampje al gaan branden.
Hiermee ben ik naar de garage gegaan en heb ik deze laten uitmeten.
De monteur zij dat de error kwam door het gasklephuis, deze heeft hij schoongemaakt (zonder het te demonteren dus gewoon er in spuiten) 20,- dus niks te klagen.
En vervolgens de error ge reset.
Maar naar twee weken kwam het lampje weer aan.
Dus ik vroeg mij af hoe moeilijk het is om het gasklephuis te demonteren en goed schoon te maken.
Als op zelf wonende student zijnde is het naar de garage zijn een beste kostenpost.
En voor iets wat aan de buitenkant van de motor zit wil ik het graag eerst zelf proberen of door iemand laten doen met hobby verstand.
Zelf ben ik heel technisch maar dit is mijn eerste auto en ik heb verder niet aan auto's gesleuteld.
Verder rijd de auto goed, heel af en toe heb ik het gevoel dat hij inhoud.
Dus hoe demonteer ik hem correct, en welk middel heb ik nodig om het schoon te maken?
Ook kom ik verschillende meningen tegen over of je de klep mag bewegen wanneer de stekker er af is of niet?
Overgens woon ik in Zuidwolde DR (onder hoogeveen).
EDIT: overigens is het lampje beide keren gaan branden nadat ik een tijdje op een parkeerplaats bij een winkel ben gaan wachten op mijn vriendin, met de sleutel dus enkele minuten op de stand waar alle apparatuur aan staat maar de motor nog niet (mar?) en hem vervolgens te starten.
Ook heb ik de eerste keer vlak ervoor (10min) getankt in duitsland, wel met de Euro95 Super variant dus niet Super E10.
0.000KM [=================80%=======######] 300.000KM
- cees26
- Goeroe
- Berichten: 1515
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 34HHX3
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 822 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)
Hoi.
E10 kan je ook beter niet tanken met een Stilo ! Deze benzine/variant doet een Stilo geen goed.
Nu je probleem; begin bij het begin en laat je Stilo uitlezen bij een quick point van FSC, voor leden gratis.
Je kan hen benaderen of eens langskomen bij een meeting, geheid dat je geholpen wordt.
Cees
E10 kan je ook beter niet tanken met een Stilo ! Deze benzine/variant doet een Stilo geen goed.
Nu je probleem; begin bij het begin en laat je Stilo uitlezen bij een quick point van FSC, voor leden gratis.
Je kan hen benaderen of eens langskomen bij een meeting, geheid dat je geholpen wordt.
Cees
Fiat Bravo 1.4 Tjet 150
- TrueFawkes
- Beginner
- Berichten: 31
- Lid geworden op: vr apr 13, 2018 11:19 am
- Registration: 123456
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Actual
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: ZUIDWOLDE
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)
Oke goed om te weten, ik dacht dat de Stilo E10 wel aan zou moeten kunnen (gezien bouwjaar) maar uit voorzorg had ik het niet gedaan gelukkig.
Dat zou ik graag een keer doen.
Ik zag dat er in amersfoort een quick point zit, dit is toch wel ver weg van Zuidwolde (DR).
Maar even zien hoe ik dit ga doen.
Ik zie iemand in mijn straat ook continu met auto's knooien (Ook Punto's), ik ken hem niet maar misschien is even na vragen.
Dat zou ik graag een keer doen.
Ik zag dat er in amersfoort een quick point zit, dit is toch wel ver weg van Zuidwolde (DR).
Maar even zien hoe ik dit ga doen.
Ik zie iemand in mijn straat ook continu met auto's knooien (Ook Punto's), ik ken hem niet maar misschien is even na vragen.
0.000KM [=================80%=======######] 300.000KM
- pier
- Beginner
- Berichten: 29
- Lid geworden op: za dec 03, 2016 9:21 pm
- Registration: 31-nf-nt
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: drachten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)
Beste Joorz105,
Ik heb kort geleden wat nieuws ontdekt
Bij mij schommelde het toerental steeds weer.
Volgens mij heb ik bij mij de oplossing gevonden. Ik heb een massadraad tussen het kleppendeksel en het chassis aangebracht.Foto 1,2
Het toerental kwam daarna niet onder de 1100 toeren. Na het opnieuw inleren van het gasklephuis is het okidoki.
Misschien overbodig maar hier de inleer procedure:
1- Massadraad van accupool en 15 min tegen de plus drukken.
2- Massa weer aansluiten
2- Contact 2 min. op MAR maar niet starten
3- Contact 2 min. uit
4- Motor starten zonder de pedalen aan te raken
5- Motor 2 min. laten draaien
6- Motor uit en 2 min wachten
7- Motor starten en proefrit maken
Ik heb kort geleden wat nieuws ontdekt
Bij mij schommelde het toerental steeds weer.
Volgens mij heb ik bij mij de oplossing gevonden. Ik heb een massadraad tussen het kleppendeksel en het chassis aangebracht.Foto 1,2
Het toerental kwam daarna niet onder de 1100 toeren. Na het opnieuw inleren van het gasklephuis is het okidoki.
Misschien overbodig maar hier de inleer procedure:
1- Massadraad van accupool en 15 min tegen de plus drukken.
2- Massa weer aansluiten
2- Contact 2 min. op MAR maar niet starten
3- Contact 2 min. uit
4- Motor starten zonder de pedalen aan te raken
5- Motor 2 min. laten draaien
6- Motor uit en 2 min wachten
7- Motor starten en proefrit maken
- Deze gebruikers waarderen pier voor dit bericht:
- henk.norder (wo mei 16, 2018 10:56 pm)
- Waardering: 14.29%
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)
Heb je er ook al een paar dagen mee gereden?
Na inleren loopt hij bij mij ook een paar dagen goed....waarna de ellende weer begint.
Na inleren loopt hij bij mij ook een paar dagen goed....waarna de ellende weer begint.
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)
ok hou me op de hoogte
ik heb bij koude motor weinig last maar bij lauwe motor al wel. Ik kan me daarom niet voorstellen dat massa het probleem is, maar ik zal eens wat spelen met een startkabel met lopende warme motor en kijken of het stationair verschil oplevert.
Inmiddels jankt m'n koppeling de wijk bij elkaar maar ik verrek het om te investeren in een koppeling terwijl hij blijft afslaan.
In mijn geval verergert het probleem ook. als ik wat meer verbruikers aan zet is het helemaal drama. Als de ventilator flink draait slaat hij nog eerder af bij koppeling in. Airco en ventilatie staan nu meestal uit zelfs
ik heb bij koude motor weinig last maar bij lauwe motor al wel. Ik kan me daarom niet voorstellen dat massa het probleem is, maar ik zal eens wat spelen met een startkabel met lopende warme motor en kijken of het stationair verschil oplevert.
Inmiddels jankt m'n koppeling de wijk bij elkaar maar ik verrek het om te investeren in een koppeling terwijl hij blijft afslaan.
In mijn geval verergert het probleem ook. als ik wat meer verbruikers aan zet is het helemaal drama. Als de ventilator flink draait slaat hij nog eerder af bij koppeling in. Airco en ventilatie staan nu meestal uit zelfs
- Dee01
- Master
- Berichten: 614
- Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
- Registration: 60 lp rj
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Niet gevonden.
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 201 keren
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)
Welke foutmeldingen krijg je?JoorZ105 schreef:ok hou me op de hoogte
ik heb bij koude motor weinig last maar bij lauwe motor al wel. Ik kan me daarom niet voorstellen dat massa het probleem is
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten