Uitlaat Stilo 1.6

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Plaats reactie
bluelady1954
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

lampdasonde vervangen/schroefdraad katalysator verrot

Bericht door bluelady1954 »

Lampje Engine Fault gaat regelmatig branden. Buurjongen nagekeken en blijkt dat lampdasonde aan het stukgaan is. Bij het proberen te vervangen merkt hij dat de schroefdraad van de katalysator helemaal vastgeroest zit en deze dus stuk gaat als hij de sonde moet vervangen.
Volgens hem vervangen katalysator tijdrovend en duur grapje. Jullie nog tips? Op welke kosten zou ik moeten rekenen en is het ivm bejaarde Stilo (2002) nog wel de moeite waard? Hoopte in ieder geval tot mijn pensioen (over 3 jaar) het nog te kunnen uitzingen met mijn Italiaanse liefje :crazy: . Voor de rest eigenlijk weinig mankementen. Alvast bedankt voor jullie advies

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 596
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Uitlaat Stilo 1.6

Bericht door japioo »

Je kunt toch de schroefdraad van de kat even rood heet stoken ? Dan langzaam heen en weer losdraaien. Komt de sonde wel los hoor, hij moet toch vervangen worden.

bluelady1954
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Uitlaat Stilo 1.6

Bericht door bluelady1954 »

ze hebben het al 4 keer geprobeerd met roodheet stoken. schijnt ook niet te lukken.

Gebruikersavatar
StiloPriest
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: za apr 15, 2017 4:09 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Doesburg
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Uitlaat Stilo 1.6

Bericht door StiloPriest »

Hai BlueLady,

Ik weet niet of jij de optie hebt iemand te kennen met een lasapparaat want je kunt(heb ik al vaker gedaan bij klanten) de lambdasonde er gewoon uit te slopen en dan vervolgens een platte moer te maken met het juiste schroefdraad en deze op de plaats van de oude te lassen en klaar ben je.
Garages en kwikfit zullen je een poot uit willen trekken en je overtuigend vertellen dat het niet kan of misschien wel je motor schaad pfffff weglopen dus.........maar een goede beun kan je wel degelijk helpen tegen een schappelijke prijs.
Ik weet niet of er bij jou een quickpoint in de buurt is want je kan dan misschien daar wel geholpen worden want ik vermoed dat ik iets te verweg zit bij je?
Er zijn mensen die zo "hard" rijden dat ze niet worden geflitst :o .......maar worden geschilderd :wtf:

Audi Quattro TT
Stilo Abarth Selespeed N24 Stradale

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Uitlaat Stilo 1.6

Bericht door Wesley1- »

Ik las ergens dat de lambdasonde problemen kan geven als je veel korte stukken rijd bij een abarth 2.4. Dit probleem heb ik hoogst waarschijnlijk ook, alhoewel ik een 1.6 rijd. Engine fault gaat elke keer weer branden en ik rijd toevallig vaak korte stukken en niet vaak over de snelweg. Dan hoeft de lambdasonde nog niet kapot te zijn/gaan volgens mij.

Verbeter me als ik het verkeerd heb.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Uitlaat Stilo 1.6

Bericht door Schumi »

Dat klopt....dan kan er kool aanslag vormen...zeker als je geen 98 benzine tankt

Oplossingen... demonteren en schoon maken...of de motor goed warm rijden...maw even goed op z'n staart trappen (pas na 15km)

Als het goed is gaat de melding op het dashboard na verloop van tijd van zelf weer weg...kun je niet wachten..dan even met het MES verwijderen

PS, een Abarth is ook niet gemaakt voor stads ritjes he
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

RobertStilo16v
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 779
Lid geworden op: do aug 31, 2017 12:25 am
Registration: J-000-RP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Renkum (GLD)
Gegeven waarderingen: 108 keren
Ontvangen waarderingen: 111 keren
Contacteer:

Re: Uitlaat Stilo 1.6

Bericht door RobertStilo16v »

P0420 $10 cilinderij 1 Katalysator systeem : efficiëntie onder grenswaarde 13-feb
P0420 $10 cilinderij 1 Katalysator systeem : efficientie onder grenswaarde 2-mrt
P0420 $10 cilinderij 1 Katalysator systeem : efficientie onder grenswaarde 12-mrt

ik had er paar keer ook last van... zie bovenstaande bijgehouden meldingen

enkele keren even de autobahn op geweest even paar keer op de staart getrapt en tot heden geen melding :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten