Even voorstellen: Daniël Vogelaar

In dit topic stel je jezelf en je Stilo (met foto) voor (na registratie heb je automatisch toegang tot het complete forum)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DVogelaar
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jan 14, 2019 10:49 am
Registration: 36-LV-RJ
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Sint-Maartensdijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Even voorstellen: Daniël Vogelaar

Bericht door DVogelaar »

Goedemorgen!

Sinds 14 december 2018 ben ik de eigenaar geworden van een 5-deurs Stilo Abarth uit 2003. Het gaat om de Stilo die omgebouwd is naar een handbak. Ik heb de 5-deurs Stilo altijd al mooier gevonden (wat ingetogener) maar een selespeed zag ik niet graag zitten. Zodoende is het er nooit van gekomen een Stilo naar mijn smaak te vinden, totdat deze Stilo op marktplaats voorbij kwam. Voor mij een reden om hem direct op te halen en in te gaan zetten als dagelijkse auto, al rij ik hooguit 100km per week (kantoor aan huis).

Naast dat het een handbak is, heeft hij ook nog eens ontzettend weinig gelopen. Ik heb de teller gisteren op 78.000km gezet! Bij aanschaf was de Stilo vooral heel erg vies (lees smerig), na een goede schoonmaakbeurt binnen en buiten kwam er een hele frisse Stilo tevoorschijn. Uiteraard hier en daar een krasje, wat na 15 jaar niet zo gek is. Het plan is om al deze puntjes aan te pakken en hem op subtiele wijze verder op smaak te maken. Alles werkt nog en tot nu toe nog geen één storing. Naar mijn gevoel is de Stilo door de jaren heen goed bijgehouden qua onderhoud. Vorige twee eigenaren zijn beide Fiat monteurs (al wil dat ook niet altijd wat zeggen...). De eerste heeft de ombouw naar handbak gedaan.

Een week nadat ik de Stilo thuis had staan, zag ik bij ons in het dorp een zwarte 1.6 16v uit 2005 staan, ook zwart maar met de in mijn ogen mooiere rode/roze achterlichten. Daarnaast zaten er nog een hoop onderdelen op en in die ik graag wilde hebben om mijn eigen Stilo af te maken. Toen ik daar navraag voor ging doen, kon ik de hele auto voor € 250,-- meenemen. De reden was dat er een uitlaatklep niet goed sloot en de compressie daardoor niet goed was. Toen had ik ineens 2 Stilo's! Deze tweede Stilo alleen gekocht voor de onderdelen. Naast wat beschadigde paneeltjes die ik voor mijn eigen Stilo ga gebruiken, haal ik ook alle knopjes en slijtagegevoelige paneeltjes eruit en sla ik op. Het wrak laat ik binnenkort ophalen door de sloop dus mocht je nog wat zoeken, ik hoor het graag en houd het voor je apart!

In de tussentijd de Abarth op de brug gehad en goed nagekeken. Conclusie; één stuurkogel (ik vervang ze meteen allebei) en oude remvloeistof. Daarnaast zijn de schokbrekers oud (de eerste nog vermoed ik). Ze doen het nog en lekken niet, maar voelen niet strak meer aan tijdens het rijden. Daarnaast gaat de Remus einddemper er onder vandaan en komt er een originele voor terug. Ook deze demper is dus te koop! Verder is het plan de originele 17" Speedline's opnieuw te laten spuiten in een aantal tinten donkerder en er meteen 4 nieuwe Michelin Pilot Sport 4 banden om te leggen. Qua onderstel neig ik naar een Bilstein B-12 Pro-Kit. De nieuwere achterlichten heb ik al ingebouwd, hiervoor moest ik een aantal draadjes in de stekkers omwisselen. Kwestie van de pinnetjes eruit halen en op de goede plek terug instoppen. De mistlichten op de kofferklep houd ik voorlopig nog even, ik ben er nog niet over uit of ik deze zo houd, de kofferklep van Stilo 2 erop zet (dus zonder mistlichten maar met rond Fiat logo) of dat ik een combinatie tussen beide maak (geen mistlichten op de klep maar ook geen Fiat logo). De tijd zal het leren. Het scheelt dat ik de klep van Stilo 2 in zijn geheel eraf ga halen en tot die tijd apart zet.

Daarnaast gisteren een zo goed als nieuw NAV+ opgehaald in het zwart. Deze gisteren ook ingebouwd en werkt naar behoren. Alleen de cd-wisselaar lijkt de cd's niet te zien want hij blijft "geen cd" weergeven op het scherm (wisselaar slikt de cd's wel in). Eer zaten twee NAV+'s en een gewone radio bij de Stilo bij aanschaf, beide NAV+'s zagen er alleen niet meer uit, de helft van de knoppen kaal en één zilver en de ander in het gedipte "titanium" motief. Mijn plan is om alles zwart uit te voeren. De gisteren aangeschafte NAV+ en clima paneel uit Stilo 2 zijn al ingebouwd, alleen het klepje van de asbak nog spuiten.

Tot slot nog het plan voor het inbouwen van een Skywindow. Ik kan een complete Stilo met dak kopen, alleen werkt het dak niet. Ze zeggen dat het komt doordat er een kabel een breuk heeft. Of dit dan elektronisch is of de fysieke kabel is waarmee de lamellen open/dicht getrokken worden, weet ik nog niet. Mocht het de fysieke kabel zijn, zijn die nog te koop of heeft iemand nog een goede daarvan liggen? Ik heb ondertussen op het forum gezien dat er genoeg kennis is om ieder probleem met de Skywindow op te lossen. Het inbouwen van het dak zelf in mijn eigen Stilo zal de grootste klus worden, al moet het in mijn ogen niet onmogelijk zijn om "simpelweg" de complete dakplaat te wisselen met die van de Stilo waar de dak nu in zit? Ook dit moet ik nog navragen bij mijn spuiter.

Een heel verhaal, maar helaas nog geen foto's. Deze hebben jullie van me tegoed. De volgende keer zal ik onze andere Fiat's met jullie delen, ze zullen niet allemaal onbekenden zijn verwacht ik.
Deze gebruikers waarderen DVogelaar voor dit bericht:
Reind67 (do jan 17, 2019 10:34 pm)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Daniël Vogelaar

Bericht door Schumi »

Hoi Daniël

Welkom bij de FSC :thumbup: wij hopen dat je er veel plezier van mag hebben,surf rustig rond op het forum en ontdek wat het voor jou en je Stilo Abarth 2.4 allemaal kan betekenen.

Ik ken jou Stilo Abarth..en de oude eigenaar, ik heb alle selespeed onderdelen van deze Stilo toen van hem overgenomen.
Dit ombouwen naar een handbak is een mega klus geweest... ;) maar hij is monteur bij een Fiat dealer dus is dat wel even wat makkelijker.

Wij hopen dan ook je snel eens te ontmoeten op een van onze gezellige meetings en/of bijeenkomsten.

FSC Beheer
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

RobertStilo16v
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 779
Lid geworden op: do aug 31, 2017 12:25 am
Registration: J-000-RP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Renkum (GLD)
Gegeven waarderingen: 108 keren
Ontvangen waarderingen: 111 keren
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Daniël Vogelaar

Bericht door RobertStilo16v »

Daniël Vogelaar Welkom bij de Groeiende forum en club ... :clap:

Gebruikersavatar
Reind67
Senior
Senior
Berichten: 279
Lid geworden op: za okt 19, 2013 8:51 pm
Registration: RK-139-X
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Dronten - Flevoland
Gegeven waarderingen: 367 keren
Ontvangen waarderingen: 95 keren
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Daniël Vogelaar

Bericht door Reind67 »

Hallo Daniël,
Welkom bij onze altijd gezellige Fiat Stilo club.
Wat een mooie start heb je gemaakt met jouw Stilo 5 deurs Abarth, (ook een stille wens van mij en handschakeling) en de onderdelen donor.. We hopen je eens te mogen ontmoeten op een meeting of event !
Van Ritmo tot Stilo.... nu opnieuw de Dobló, al 30 jaar FIAT.
Fiat Dobló 1.4-16v / 110pk tuned by Unlimited Tuning, fitted with K&N air intake... 8-)

Gebruikersavatar
@N@ND@B@RTH
Goeroe
Goeroe
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1951
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
Registration: 41-JR-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: São Paulo, Brasil
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Daniël Vogelaar

Bericht door @N@ND@B@RTH »

Welkom bij de Fiatstiloclub en heel veel plezier op het forum :thumbup:
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten