Werking Selespeed "Toerentalsensor Turbine-as Transmissie"

Hier kun je alle vragen stellen over het Selespeed schakelsysteem.
Gebruikersavatar
StiloPriest
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: za apr 15, 2017 4:09 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Doesburg
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Werking Selespeed "Toerentalsensor Turbine-as Transmissie"

Bericht door StiloPriest »

hey Abarth vrienden :wave:

Ik had even niet het inzicht waaronder ik mijn vraag het beste kon bij invoegen dus als een van de Mod's een juiste plaats weet dan merk ik het wel :thumbup:

Mijn vraag is, wanneer moet het signaal van de Toerentalsensor Turbine-as Transmissie nu precies inkomen, en dus wanneer word het signaal afgevraagd door de ECU-motor? :think:
1 Zodra je de auto start en de auto in "N" staat?
2 Als je de auto in 1e versnelling zet?
3 Of zodra je gaat rijden?

Het is nu zo dat ik een mooi signaal krijg op mijn scoop, maar het is vreemd genoeg zo random qua inkomen en afvallen van dit signaal????
Want het kan maar zo zijn dat:,
1 Ik start de auto en dan komt het signaal pas op na een +/- 20seconden en dan valt het signaal zomaar af??
2 Of je start de auto en je hebt meteen signaal en het signaal blijft netjes totdat je de auto uitzet??
Dat bedoel ik met Random-signaal van de sensor!!

De sensor moet goed zijn(heb er 2 getest) en beide zijn 1,2Kohm en geven +/- 0,3volt (multimeter)op de werkbank met de hand getest, maar in de transmissie zelf geeft de sensor 0,7volt(multimeter) en dit is volgensmij een waarde die binnen de spec's valt.

Dit is een lastige vraag, maar misschien heeft iemand een idee over dit signaal en hoe het zich gedragen moet qua inkomen en afvallen???

iedereen alvast bedankt voor het meedenken :thumbup: :thumbup:
gr, Michael
Of je start de auto en hebt helemaal geen signaal???
Er zijn mensen die zo "hard" rijden dat ze niet worden geflitst :o .......maar worden geschilderd :wtf:

Audi Quattro TT
Stilo Abarth Selespeed N24 Stradale

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten