Noodloop & ECU & gasklephuis probleem

Hier kun je alle vragen stellen over het Selespeed schakelsysteem.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pedro
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: do okt 10, 2019 12:19 pm
Registration: 96-ND-KT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Oosterhout
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Noodloop & ECU & gasklephuis probleem

Bericht door Pedro »

Beste leden ,

Er zijn verschillende topics over dit probleem, heb een nieuw Topic aangemaakt zodat ik voor mezelf een beter overzicht heb.

Auto heeft 2 maanden stil gestaan 1ste maand in de droge periode , 2de maand vochtigere periode.... moest mijn rijbewijs inleveren vanwege een te zware voet en een Stilo 2.4 Abarth stage 3 Mandeno :mrgreen: ... vandaar 2 maanden stilstand :shock: .

1ste maand mijn vader er nog 1x mee gereden niets aan de hand.
2de maand auto moest verplaats worden ivm schilders, en toen gebeurde het de start was zo belabberd horren en stotteren 2x ploffing in de cat. en misschien wel een back-fire erbij. En slecht stationair draaien, dacht misschien slechte bobines en bougies,bobines vernieuwd 5x , bougies waren van de zomer al gedaan maar waren best zwart, helemaal goed schoon gemaakt.

Rijbewijs terug dacht dat slecht draaien komt door lange stilstand ik rijden en ja hoor niet verder dan de 2de versnelling,Noodloop beveiliging ik naar de garage om ECU uit te lezen, daar kregen ze alleen maar de selespeed te pakken die had geen storingen,motormanagement daar konden ze met geen mogelijkheid in komen,motor af laten koelen,accu los na een half uurtje weer geprobeerd helaas niets.
Ben toen 2 dagen later naar een andere garage geweest precies hetzelfde probleem geen contact met niets konden niets uitlezen,alle zekeringen waren ook goed.
Denk dat beide garages niet het goede programma gebruikte die speciaal voor de Fiat Stilo is,als ik het goed heb die SW07 ziet er toch anders uit.

Nu heb ik met Schumi pb,s , op verzoek punten preventief vernieuwen accu 74 amp ,(remlichtschakelaar moet ik nog doen) en de connectoren in de accubak met contact spray,helaas niets.

Ben op het forum gaan zoeken vond ik een topic met, maak je gasklephuis eens schoon kan ook een noodloop veroorzaken, ik had zoiets van ja kan best wel eens een oorzaak zijn i.v.m het horre en stotteren bij de start, los gemaakt schoon gemaakt zwarte olie aanslag verwijderd,terug gemonteerd,en ja helemaal blij kon op contact schakelen naar alle versnellingen N R 1 2 3 4 5 was zo blij en bij het openen van mijn bestuurders deur werkte ook mijn selespeedpomp..... maar bij het starten van de motor weer hetzelfde gebeuren moeilijke start en JA HOOR de NOODLOOP erweer op AAAARRRRGGGGHHH STRESS factor 10+.
Dus ik denk zelf dat het mijn gasklephuis is.

Maar ik kreeg van Schumi te horen nooit aan je gasklephuis komen word electrisch geregeld,ja en ook nog eens de stekker los gekoppeld :( ,maar hij kwam wel uit zijn noodloop! :? Volgend probleem nu moet die opnieuw ingeleerd worden,geprobeerd! accu los gekoppeld voor een 30 minuten reset mocht niet baten.

Ja een Kwikpoint zo de beste optie zijn maar kan niet naar Amersfoort met alleen een 2de versnelling...ik woon zelf in Oosterhout NB.

Nu wil ik mijn stilo zelf gaan proberen om te lezen met ECU scan dus met een Mutliscan ELM 327 OBDII v.1.5 OF de versie v.1.4 die ik hier op het forum tegen kwam?
Programma;
Multiecuscan V4.2 V4.0 V3.8 Crack Free Download /Auto Repair

Of versie SW07 multie ecu scan versie 4.4

En dit had ik ook nog gevonden; New Alfa Diagnostic Lead Multiecuscan Fiatecuscan +ELM#@& V1.4 +KKL VAG OBD2 for fiat met 4 a 6 adaptors met verschillende kleurtjes voor extra opties.

Dus wat raden jullie mij!!??

MVG Hopend op een snelle oplossing, FF Brain stormen :think:

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Noodloop & ECU & gasklephuis probleem

Bericht door Schumi »

Mijn advies is dan , ga naar een Fiat dealer... daar kunnen ze je Stilo Abarth wel uitlezen...dan weet je in ieder geval wat er aan de hand is... onze ervaring is..als je niet echt van de hoed en de rand weet hoe een Stilo Abarth in mekaar zit....en je geen ervaring hebt met het MES....je er dan toch niet gaat uitkomen....!!!
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Pedro
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: do okt 10, 2019 12:19 pm
Registration: 96-ND-KT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Oosterhout
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Noodloop & ECU & gasklephuis probleem

Bericht door Pedro »

Hoi ,
Daar zijn we weer, onderdeeltjes besteld binnen gekregen, kenteken verlichting en knipperlichten vervangen, motor start weer normaal die deed het even niet nadat ik kenteken verlichting had verwijderd,best vaag.
Naar garage gereden niet verder dan zijn 2de versnelling.
Ook daar dus de derde garage kan geen verbinding maken met het motormanagement,dus alleen het motormanagement niet,geeft CAN storing aan.
Ik ga de ECU opsturen naar AC Tronics,om uit te sluiten dat deze ECU stuk is.
Mvg.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten