Fiat Stilo Blackmotion & Abarth!
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5373
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
Hoe krijg je dit eigenlijk voor elkaar???
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
Ja zeg het maar. Thermostaat bij de 1.6 zit precies boven dat gat.
Dat gat is een soort service kijk gat heb ik me laten vertellen. Om de thermostaat te vervangen moet de ecu houder er even af en die langwerpige schroef viel dus uit mn handen ergens onder de thermostaat. Gewoon gevalletje pech.....
Ik heb onder de auto de beschermkappen van het vliegwiel eraf gehaald maar zag zo geen schroef , hij zit dus nog ergens boven in. Ga deze week nog alles los halen en kijken of ik hem kan vinden. Ik dacht even de thermostaat vervangen..........
Dat gat is een soort service kijk gat heb ik me laten vertellen. Om de thermostaat te vervangen moet de ecu houder er even af en die langwerpige schroef viel dus uit mn handen ergens onder de thermostaat. Gewoon gevalletje pech.....
Ik heb onder de auto de beschermkappen van het vliegwiel eraf gehaald maar zag zo geen schroef , hij zit dus nog ergens boven in. Ga deze week nog alles los halen en kijken of ik hem kan vinden. Ik dacht even de thermostaat vervangen..........
- japioo
- Master
- Berichten: 596
- Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
- Registration: 11-RV-BP
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
Tja, altijd dit soort gaten dichtstoppen . Weer wat geleerd maar je zit er maar lekker mee zeg.
Moet misschien je hele bak er ook nog af.
Moet misschien je hele bak er ook nog af.
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
Ja daar ben ik ook bang voor maar ik kan er moeilijk mee rijden. Gelukkig staat hij op een eigen parkeerplek dus in theorie zou ik zonder dat iemand er last van heeft de koppeling kunnen vervangen. Nadeel? Ik heb dat nog nooit gedaan maar goed dat had ik bij mijn distributieriem ook niet en idd ik heb weer wat geleerd. De koppeling is het laatste grote onderhoud wat er nog moet gebeuren en dan heb ik alles gehad!
Komt goed!
Komt goed!
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
Ik heb een Valeo koppelingsset op de kop weten te tikken! Ik ga er dit weekend mee bezig , moest toch gebeuren dit jaar.
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
Koppeling kwam afgelopen zaterdag binnen echter zat er vertraging op het druklager. Deze komt helaas pas morgen binnen.
In de tussentijd de moeite genomen om in de motorruimte zelf de boel al te demonteren. Denk hierbij aan de accu , luchtfilter etc.
In de tussentijd ook eens goed schoon gemaakt en klemmen/houders vervangen. Alles ligt toch open , kan ik het net zo goed mooi maken en fatsoeneren.
In de tussentijd versnellingsbak olie besteld. Bak gaat er toch af , kan ik net zo goed de olie meenemen!
Castrol Syntrans Transaxle 75W 90
Ook heb ik de hemel gedemonteerd en daar de stof van vervangen , zelfde voor de A lijsten. ( Raamlijsten ).
Auto is straks weer als nieuw haha....
Foto's volgen nog.
In de tussentijd de moeite genomen om in de motorruimte zelf de boel al te demonteren. Denk hierbij aan de accu , luchtfilter etc.
In de tussentijd ook eens goed schoon gemaakt en klemmen/houders vervangen. Alles ligt toch open , kan ik het net zo goed mooi maken en fatsoeneren.
In de tussentijd versnellingsbak olie besteld. Bak gaat er toch af , kan ik net zo goed de olie meenemen!
Castrol Syntrans Transaxle 75W 90
Ook heb ik de hemel gedemonteerd en daar de stof van vervangen , zelfde voor de A lijsten. ( Raamlijsten ).
Auto is straks weer als nieuw haha....
Foto's volgen nog.
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
Na een middagje sleutelen eindelijk de bak eraf gekregen en de schroef gevonden! Wat een werk zo op de parkeerplaats haha.
Ik was er eerst wel bang voor maar uiteindelijk viel het reuze mee , het is gewoon goed kijken en zoeken waar die precies aan hangt. Ik zal foto's maken van alle ophang punten. Maarten , bedankt voor alle hulp via whatsapp haha.
De schroef die al dit werk veroorzaakt heeft! ( Ja dat ben ik maar moet iemand de schuld geven )
Vanavond de bak eens mooi schoonmaken , 18 jaar vet en troep eraf halen en de rest van de motorruimte fatsoeneren! Voordeel is dat je er nu allemaal bij kan. Het komt dus allemaal wel goed haha
Ik was er eerst wel bang voor maar uiteindelijk viel het reuze mee , het is gewoon goed kijken en zoeken waar die precies aan hangt. Ik zal foto's maken van alle ophang punten. Maarten , bedankt voor alle hulp via whatsapp haha.
De schroef die al dit werk veroorzaakt heeft! ( Ja dat ben ik maar moet iemand de schuld geven )
Vanavond de bak eens mooi schoonmaken , 18 jaar vet en troep eraf halen en de rest van de motorruimte fatsoeneren! Voordeel is dat je er nu allemaal bij kan. Het komt dus allemaal wel goed haha
- Waardering: 14.29%
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
De koppelingsplaat en drukgroep gedemonteerd. Zoals ik al zei , die zat er al aan te komen dus zo erg was het niet. Ik heb er niet mee gereden dus er is geen schade ontstaan! Lijkt er op dat het nog de originele koppeling is , zie iig niks in het onderhoudsboekje.
De oude vs de nieuwe! Zit een aardig verschil in kwa dikte!
Versnellingsbak steun en druklager waren ook wel overleden , deze vervang ik ook mee! Ondertussen ook bezig met een grote schoonmaak in de motor ruimte. Kabels controleren en de bescherming vervangen , is allemaal op! Alles ligt nu open dus ik kan er goed bij , ook bij de massakabels waar je anders moeilijk bij komt.
Meer foto's volgen nog.
De oude vs de nieuwe! Zit een aardig verschil in kwa dikte!
Versnellingsbak steun en druklager waren ook wel overleden , deze vervang ik ook mee! Ondertussen ook bezig met een grote schoonmaak in de motor ruimte. Kabels controleren en de bescherming vervangen , is allemaal op! Alles ligt nu open dus ik kan er goed bij , ook bij de massakabels waar je anders moeilijk bij komt.
Meer foto's volgen nog.
- Waardering: 14.29%
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
Ik heb inmiddels de koppeling vervangen en de versnellingsbak weer terug in de auto gebouwd. Demonteren en monteren van de bak heb je wel 2 mensen voor nodig , is nog best een gewicht!
Ik had bij mijn gereedschap een tool die precies in de koppelingsplaat past , kon hem dus vrij makkelijk centreren.
De nieuwe drukgroep er in!
Een flexibele pvc buis vast gemaakt aan een trechter en kon zo vrij makkelijk de versnellingsbak olie vernieuwen.
Inmiddels heb ik de bak er weer in zitten en draait de motor weer zonder rare bij geluiden. Al met al een beste klus zo op de parkeerplaats. ( Ik had de auto te laag opgekrikt ).
Voor dit weekend eerst de bekabeling helemaal na lopen , alle bescherming van de kabels is op. Plastic breekt af of zoals op de laatste foto te zien is ligt de bekabeling bloot.
Meeste heb ik tijdens het monteren al gedaan maar de puntjes op de i moeten nog gebeuren......
Alle slangklemmen zijn vervangen voor nieuwe! Ik heb voor die "zweedse klemmen" gekozen. Zijn een euro per stuk maar met koelvloeistof of andere vloeistoffen kies ik toch liever voor zekerheid.
Ik heb nu al het grote onderhoud gehad. Bijna alles aan de voorkant is nieuw en de auto rijd ondanks zijn km stand nog als nieuw!
Ik had bij mijn gereedschap een tool die precies in de koppelingsplaat past , kon hem dus vrij makkelijk centreren.
De nieuwe drukgroep er in!
Een flexibele pvc buis vast gemaakt aan een trechter en kon zo vrij makkelijk de versnellingsbak olie vernieuwen.
Inmiddels heb ik de bak er weer in zitten en draait de motor weer zonder rare bij geluiden. Al met al een beste klus zo op de parkeerplaats. ( Ik had de auto te laag opgekrikt ).
Voor dit weekend eerst de bekabeling helemaal na lopen , alle bescherming van de kabels is op. Plastic breekt af of zoals op de laatste foto te zien is ligt de bekabeling bloot.
Meeste heb ik tijdens het monteren al gedaan maar de puntjes op de i moeten nog gebeuren......
Alle slangklemmen zijn vervangen voor nieuwe! Ik heb voor die "zweedse klemmen" gekozen. Zijn een euro per stuk maar met koelvloeistof of andere vloeistoffen kies ik toch liever voor zekerheid.
Ik heb nu al het grote onderhoud gehad. Bijna alles aan de voorkant is nieuw en de auto rijd ondanks zijn km stand nog als nieuw!
- Waardering: 14.29%
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5373
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
Mooi werk...valt idd tegen een bak terug plaatsen..dat moet je zeker met 2 man doen...maar nu weet je het...hahaha
- Waardering: 14.29%
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten