Fiat Stilo Blackmotion & Abarth!
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5373
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
Dan heb je wel massel als je een mooie Stilo vindt in de zelfde kleur
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
-
- Forum moderator
- Berichten: 779
- Lid geworden op: do aug 31, 2017 12:25 am
- Registration: J-000-RP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: Renkum (GLD)
- Gegeven waarderingen: 108 keren
- Ontvangen waarderingen: 111 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
een Demontage auto in de zelfde kleur komt weinig voor ..
vaak op VENYARD worden stilo's aangeboden ,
maar verkeerde kleur als om exterieur delen gaat..
succes verdere opbouw van jouw Stilo
vaak op VENYARD worden stilo's aangeboden ,
maar verkeerde kleur als om exterieur delen gaat..
succes verdere opbouw van jouw Stilo
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
Beetje bij beetje kom ik bij mijn eind doel. Heb afgezien van de diffuser nog geen nieuwe onderdelen er op zitten. Ik wacht nog even tot ik weet welke kleur ik wil.
Zo zag hij er eerst uit
En vanavond heb ik deze foto gemaakt en bewust zwart wit gemaakt zodat je alles wat duidelijker ziet.
Ik twijfelde nog of ik de foto zou nemen , ben er nog niet tevreden over. De achterklep heeft toch net een andere kleur dan mijn eigen kleur ondanks dezelfde kleurcode. Is een nieuwer model , wellicht daardoor?
Het is het ombouwen van een 2002 Stilo naar een 2010 Stilo en dan heb je van die lelijke overgangen , daar moet je dan even doorheen en gezien ik dit allemaal even in de avond uurtjes doe ben ik al best tevreden. Ik moet ook nog steeds een mooie achterbumper vinden omdat die van mij beschadigd is. Ach komt vanzelf wel.
Meer foto's volgen en ik zou graag willen weten welke kleur jullie de auto zouden geven. Rood of zwart?
Zo zag hij er eerst uit
En vanavond heb ik deze foto gemaakt en bewust zwart wit gemaakt zodat je alles wat duidelijker ziet.
Ik twijfelde nog of ik de foto zou nemen , ben er nog niet tevreden over. De achterklep heeft toch net een andere kleur dan mijn eigen kleur ondanks dezelfde kleurcode. Is een nieuwer model , wellicht daardoor?
Het is het ombouwen van een 2002 Stilo naar een 2010 Stilo en dan heb je van die lelijke overgangen , daar moet je dan even doorheen en gezien ik dit allemaal even in de avond uurtjes doe ben ik al best tevreden. Ik moet ook nog steeds een mooie achterbumper vinden omdat die van mij beschadigd is. Ach komt vanzelf wel.
Meer foto's volgen en ik zou graag willen weten welke kleur jullie de auto zouden geven. Rood of zwart?
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
Na veel nadenken/twijfelen toch voor de Blackmotion gekozen en de zwarte wrap besteld. Hij komt er dan zo uit te zien zoals op de foto.
- bberg
- Junior
- Berichten: 166
- Lid geworden op: wo jan 31, 2018 10:33 pm
- Registration: 00-AA-BB
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 55 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
Eindelijk toch maar voor zwart gekozen , vindt zelf rood wel mooi .
Maar hij gaat er steeds dikker uitzien!
- Waardering: 14.29%
Fiat Stilo Abarth 5M, blue vitality, 3drs, 2006, 330mm Brembo's
Fiat Stilo Abarth Selespeed, blue vitality, 3drs, 2004 (verkocht)
Fiat Stilo Abarth Selespeed, blu navy, 3drs, 2003 (gesloopt)
Fiat Stilo Abarth Selespeed, blue vitality, 3drs, 2004 (verkocht)
Fiat Stilo Abarth Selespeed, blu navy, 3drs, 2003 (gesloopt)
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
Kleine update! De deurpanelen zijn vorige week verzonden vanuit Brazilie en ben dus maar begonnen met het installeren van de electrische ramen bij de achterdeuren.
De hoofd kabelboom had ik al eerder geplaatst maar de bekabeling in de rechter achterdeur ontbrak nog en deze heb ik er vandaag in gezet.
Hiervoor eerst de originele kabel en paneel gedemonteerd en de nieuwe kabel met paneel en motor gemonteerd. Dit is allemaal prima te doen in je eentje.
Het mooie is dat ik onlangs originele Fiat tweeters tegen ben gekomen voor de achter portieren , deze zijn volgens mij heel zeldzaam! Tenminste ik heb nog nooit een station gezien met deze tweeters achterin. De bekabeling lag er al dus aangesloten en werkte meteen! Het enige wat ik moet doen is een klein gat maken in de deurpanelen en dan klik je hem er zo in. Vind dit persoonlijk echt geweldig!!
Daarnaast ook de knoppen voor het alarm meegenomen , binnenkort terug voor de rest van het alarm!
Hieronder de foto's en binnenkort meer!
Dit is het paneel op de sloop waar die uit komt!
De hoofd kabelboom had ik al eerder geplaatst maar de bekabeling in de rechter achterdeur ontbrak nog en deze heb ik er vandaag in gezet.
Hiervoor eerst de originele kabel en paneel gedemonteerd en de nieuwe kabel met paneel en motor gemonteerd. Dit is allemaal prima te doen in je eentje.
Het mooie is dat ik onlangs originele Fiat tweeters tegen ben gekomen voor de achter portieren , deze zijn volgens mij heel zeldzaam! Tenminste ik heb nog nooit een station gezien met deze tweeters achterin. De bekabeling lag er al dus aangesloten en werkte meteen! Het enige wat ik moet doen is een klein gat maken in de deurpanelen en dan klik je hem er zo in. Vind dit persoonlijk echt geweldig!!
Daarnaast ook de knoppen voor het alarm meegenomen , binnenkort terug voor de rest van het alarm!
Hieronder de foto's en binnenkort meer!
Dit is het paneel op de sloop waar die uit komt!
- Waardering: 14.29%
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
EINDELIJK!
Ik kreeg de electrische ramen achter niet werkend! Alleen via MES kon ik de ramen achter op en neer laten bewegen. Ook via de sleutel kon ik ze alle 4 tegelijk laten zakken maar de knoppen zelf werkten niet. Ook niet via de linker voordeur. Ik kon via MES wel de knoppen laten verlichten.......
Uiteindelijk met wat hulp van Bberg en Maarten en eLearn erachter gekomen dat het probleem in de linker voordeur moest zitten. Heb daar de kabelboom vervangen en de ECU en nu kan ik via de linker voordeur het electronische slot ontgrendelen en de knoppen gebruiken!
Gezien ik alles nog los had heb ik de originele subwoofer kabel geplaatst en aangesloten. Nu nog de subwoofer voor de 5 deurs vinden met bekleding.....
Daarnaast alle plastic delen van de auto opnieuw gespoten en de kofferbak bekleding schoon gewassen en vervangen van grijs naar donkergrijs en alle kofferbak opties geplaatst zoals de netjes. Ook een bak geplaatst die o.a in een Alfa Romeo zit.
Dit is de bak zoals ik hem een aantal weken geleden gevonden had. Uiteraard nu netjes gepoetst.
De donkere kapjes zwart gespoten , hier een close up. Samen met de bekleding ziet het er als nieuw uit!
Helaas jammer van de krasjes op het plastic klepje van de achterbank maar de kofferbak is afgezien van het lampje klaar.....
Het duurt allemaal wel wat langer dan wat ik in gedachten had maar ik moet ook elke dag rijden in de auto dus daarom blijven sommige dingen liggen. Waaronder de servo's van het climatecontrol. Hij blaast nu alleen koude lucht door het midden , niet bij de voorruit/voeten omdat de servos ontbreken.
Nadeel en feit is dat de Stilo OM HET KACHELHUIS gebouwd is , wie verzint het......
Tevens moet ik het ook maar uitvogelen hoe het allemaal werkt haha!
Ik kreeg de electrische ramen achter niet werkend! Alleen via MES kon ik de ramen achter op en neer laten bewegen. Ook via de sleutel kon ik ze alle 4 tegelijk laten zakken maar de knoppen zelf werkten niet. Ook niet via de linker voordeur. Ik kon via MES wel de knoppen laten verlichten.......
Uiteindelijk met wat hulp van Bberg en Maarten en eLearn erachter gekomen dat het probleem in de linker voordeur moest zitten. Heb daar de kabelboom vervangen en de ECU en nu kan ik via de linker voordeur het electronische slot ontgrendelen en de knoppen gebruiken!
Gezien ik alles nog los had heb ik de originele subwoofer kabel geplaatst en aangesloten. Nu nog de subwoofer voor de 5 deurs vinden met bekleding.....
Daarnaast alle plastic delen van de auto opnieuw gespoten en de kofferbak bekleding schoon gewassen en vervangen van grijs naar donkergrijs en alle kofferbak opties geplaatst zoals de netjes. Ook een bak geplaatst die o.a in een Alfa Romeo zit.
Dit is de bak zoals ik hem een aantal weken geleden gevonden had. Uiteraard nu netjes gepoetst.
De donkere kapjes zwart gespoten , hier een close up. Samen met de bekleding ziet het er als nieuw uit!
Helaas jammer van de krasjes op het plastic klepje van de achterbank maar de kofferbak is afgezien van het lampje klaar.....
Het duurt allemaal wel wat langer dan wat ik in gedachten had maar ik moet ook elke dag rijden in de auto dus daarom blijven sommige dingen liggen. Waaronder de servo's van het climatecontrol. Hij blaast nu alleen koude lucht door het midden , niet bij de voorruit/voeten omdat de servos ontbreken.
Nadeel en feit is dat de Stilo OM HET KACHELHUIS gebouwd is , wie verzint het......
Tevens moet ik het ook maar uitvogelen hoe het allemaal werkt haha!
- Waardering: 14.29%
- Drunzy
- Site Admin
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
- Registration: 72-RP-LT
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: heerenveen
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 204 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
die bak heb ik ook heb ook het tasje met de vulcompressor en spuitbusje erin
greetz Marten
greetz Marten
- Waardering: 14.29%
If cars was a religion my Stilo would be God.
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
Gister was ik er klaar mee en heb ik de hele Stilo voorin weer gesloopt. Ik ken inmiddels die auto uit mn hoofd en weet zodoende alle schroefjes makkelijk te vinden.
Voordeel is dat de roosters er allemaal in kunnen blijven zitten! Binnen een half uur had ik hem weer uit elkaar.
Als je van een manual airco naar climatecontrol gaat kun je GEEN gescheiden systeem gebruiken tenzij je het hele kachelhuis demonteert. Dit omdat het manuele systeem die functie niet heeft.
Voordeel is dat ik dat in mijn MW ook niet gebruik dus waarom wel in deze.
De witte hendels waren afgebroken en heb daarvoor een klein gaatje geboord en een schroef er in gedraaid. Je kan dit niet fout doen gezien de servo maar op 1 manier er in past en hij dus zodoende meteen goed staat!
Dit zelfde heb ik ook gedaan aan de linker kant en daar heb ik nu dus maar 2 servo's ipv 3 maar heb nu wel een werkend systeem en kan nu eindelijk alles dichtbouwen!
Voordeel is dat de roosters er allemaal in kunnen blijven zitten! Binnen een half uur had ik hem weer uit elkaar.
Als je van een manual airco naar climatecontrol gaat kun je GEEN gescheiden systeem gebruiken tenzij je het hele kachelhuis demonteert. Dit omdat het manuele systeem die functie niet heeft.
Voordeel is dat ik dat in mijn MW ook niet gebruik dus waarom wel in deze.
De witte hendels waren afgebroken en heb daarvoor een klein gaatje geboord en een schroef er in gedraaid. Je kan dit niet fout doen gezien de servo maar op 1 manier er in past en hij dus zodoende meteen goed staat!
Dit zelfde heb ik ook gedaan aan de linker kant en daar heb ik nu dus maar 2 servo's ipv 3 maar heb nu wel een werkend systeem en kan nu eindelijk alles dichtbouwen!
- Waardering: 14.29%
- Luigi
- Quickpoint
- Berichten: 533
- Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
- Registration: 06-NP-GD
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
- Contacteer:
Re: De Fiat Stilo's van Moreno
Ik heb je verhaal met veel plezier gevolgd.
Wat een leuke ideen.
Ben wel heel benieuwd naar dat gewrap.
Groet Luigi.
Wat een leuke ideen.
Ben wel heel benieuwd naar dat gewrap.
Groet Luigi.
- Waardering: 14.29%
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten