Fiat Opel Stilo...

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Gebruikersavatar
Rogerilo
Beginner
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: di nov 14, 2017 11:37 pm
Registration: 13-SP-VB
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Haaksbergen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: Fiat Opel Stilo...

Bericht door Rogerilo »

Hier weer een toevoeging wat handig is om te weten als je met dit blok rondrijdt. Dit keer over de koppeling:

De versnellingsbak van deze 1.6 uitvoering is dezelfde als in een normale 1.6 met Fiat motor. De koppeling daarentegen is heel anders! Let hier goed op als je de koppeling gaat vervangen. Je hebt onderdeel 71747676 nodig. Fiat heeft ze nog wel op de plank liggen, maar het is goed zoeken en vaak erg duur! Een betere optie is een aftermarket. Deze koppelingset wordt ook gemaakt door Kawe Holland en kost inc druklager ong 200,-. Bij Fiat betaal je meer dan 300,-. Ik heb de set van Kawe nu in de auto zitten en bevalt hartstikke goed! NOG EEN TIP: Mocht je de koppeling gaan vervangen, VERVANG OOK DE RIEMVORK!!! Dit is een onderdeel van een paar tientjes, maar scheelt je een bak ellende als je die ook mee vervangt... Waarom? Dit onderdeel kan door metaalmoeheid gaan scheuren en als je dat gebeurt kun je uiteindelijk niet meer schakelen en gaat je koppeling eraan! Ik had hetzelfde terwijl een jaar ervoor mijn koppeling vervangen was. Door de scheur en dus verkeerd bedienen van de koppeling, kon ik na een jaar weer een nieuwe koppelingset erin leggen met alle hoge kosten van dien. Het onderdeelnummer van de riemvork (ook wel genoemd koppelingsvork, koppelingshevel, as hevel) is 55250936. Zorg dat je dan de set besteld inclusief de 2 plastic bussen!

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Fiat Opel Stilo...

Bericht door Schumi »

Mooie toevoeging 👍
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten