Goedenavond allemaal
Ik heb een vraag
Ik heb een stilo 1.8 multi wagen uit 2006,
Nou heb ik dit weekend mijn distributie vervangen.
Maar als ik nu op toeren zit en me gas los laat valt die soms helemaal uit als die terug op ze stationer moet lopen.
Ik heb vandaag eerst een nieuwe toerental sensor er in gezet van het merk era met nummer 550113 EIA17 maar dat had geen verschil.
Trouwen hier voor viel die wel terug me toeren maar niet helemaal uit hij begon toen te schommelen rond de 400 toeren maar viel niet uit.
Ik zit te denken dat het in de krukassensor zit wat is jullie mening hier over.
Hij staat wel goed op tijd tis starten lopen maar zodra ik toeren maak en snel los laat zakt die onder de 200 toeren en is het uit.
Ik heb hem uitgelezen met ficom maar die geeft niks aan in de computer.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Groeten jan
Stilo valt uit
- jan.van-den-berg
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr jan 19, 2018 9:17 pm
- Registration: 05sjbz
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Business Connect
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: bovenkarpsel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5371
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Stilo valt uit
Ik zou de Stilo nog even met het MES uitlezen, dit is namelijk het orginele Fiat uitlees programma.
Je krijgt geen engine failure? Klinkt namelijk als een gasklep probleem.
Je krijgt geen engine failure? Klinkt namelijk als een gasklep probleem.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- jan.van-den-berg
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr jan 19, 2018 9:17 pm
- Registration: 05sjbz
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Business Connect
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: bovenkarpsel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Stilo valt uit
Bij uitvallen geeft die inderdaad die melding aan.
Echter heb ik helaas niet de benodigde OBD kast voor mes
Dus vandaar dat ik er aan zit te denken voor de krukas sensor te vervangen die laten zich wel vaker niet zien met andere auto’s ook niet in de computer
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5371
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Stilo valt uit
Je kunt natuurlijk van alles en nog wat gaan vervangen...dat is dan een keuze tussen je Stilo goed uit te lezen.
Maar zoals ik al zei...ik zou het in je gasklep huis zoeken....heb je hier ook aangezeten?
Maar zoals ik al zei...ik zou het in je gasklep huis zoeken....heb je hier ook aangezeten?
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- jan.van-den-berg
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr jan 19, 2018 9:17 pm
- Registration: 05sjbz
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Business Connect
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: bovenkarpsel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Stilo valt uit
Gasklephuis is onaangeroerd gebleven
Hij gaf een tijdje terug een storing in me leesring van het contact en krukas sensor toen alles schoon gemaakt en is niet meer terug gekomen maar nu ga ik twijfelen en nogmaals als ik iemand hier kon met de software en hardware van mes deed ik dat maar hier in de omgeving van Enkhuizen zit niemand die dat heeft.
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5371
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Stilo valt uit
Dat klopt, Amersfoort is het dichtst bij
Je zou het even bij een Fiat dealer kunnen proberen.
Je zou het even bij een Fiat dealer kunnen proberen.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- jan.van-den-berg
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr jan 19, 2018 9:17 pm
- Registration: 05sjbz
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Business Connect
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: bovenkarpsel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Stilo valt uit
Ik heb nu de auto gelijk uit gelezen toen die stil viel en de code p1653 komt naar voren met de text phase variotor beneden minimale drempel
Ik heb al even gekeken dat schijnt op de inlaat te zitten ken iemand mij vertellen hoe ik dit gedoe kan oplossen
Ik heb al even gekeken dat schijnt op de inlaat te zitten ken iemand mij vertellen hoe ik dit gedoe kan oplossen
- Drunzy
- Site Admin
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
- Registration: 72-RP-LT
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: heerenveen
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 204 keren
- Contacteer:
Re: Stilo valt uit
heb hier wat info voor je is in het engels
f you've got a variator in your Stilo and you're wondering if it's got an issue with it, remember, it might not actually be the variator itself, it could be the variator actuator. Both these items fall under the error code P1653, so the fault could lie with either... one is easy to test though, here's how
To rule out the variator actuator as being the fault rahter than the variator itself, take off your engine coil cover and get your trusty multimeter out...
What you're trying to do is to test the variator solenoid, and it's easy to diagnose, just put your multimeter across the 2 terminals of the solenoid (the blobs on the top, not the plug connectors) and check for continuity, if there's none (eg. you've got some resistance there) then undo the 2 philips screws on the top of it and remove the cap (pull it off, don't twist), connect the multimeter to the 2 spikes on the solenoid and check for continuity again, I bet you get it this time. if you do then it's the cap at fault, what you need to do is drop little balls of solder into the 2 holes for the spikes in the cap and then fit it back on, then you should have your continuity back accross the plug terminals.
Once you've done this, then you can be reasonably sure that your actuator should be okay and the problem lies with the variator itself... bad luck
If you didn't have continuity across the cap and the actuator pins, then the actuator is probably at fault and you'll need to get it replaced. At least it's cheaper than the variator though!
I hope this helps anyone who's concerned about their variator
hoop dat je er wat aan hebt
greetz Marten
f you've got a variator in your Stilo and you're wondering if it's got an issue with it, remember, it might not actually be the variator itself, it could be the variator actuator. Both these items fall under the error code P1653, so the fault could lie with either... one is easy to test though, here's how
To rule out the variator actuator as being the fault rahter than the variator itself, take off your engine coil cover and get your trusty multimeter out...
What you're trying to do is to test the variator solenoid, and it's easy to diagnose, just put your multimeter across the 2 terminals of the solenoid (the blobs on the top, not the plug connectors) and check for continuity, if there's none (eg. you've got some resistance there) then undo the 2 philips screws on the top of it and remove the cap (pull it off, don't twist), connect the multimeter to the 2 spikes on the solenoid and check for continuity again, I bet you get it this time. if you do then it's the cap at fault, what you need to do is drop little balls of solder into the 2 holes for the spikes in the cap and then fit it back on, then you should have your continuity back accross the plug terminals.
Once you've done this, then you can be reasonably sure that your actuator should be okay and the problem lies with the variator itself... bad luck
If you didn't have continuity across the cap and the actuator pins, then the actuator is probably at fault and you'll need to get it replaced. At least it's cheaper than the variator though!
I hope this helps anyone who's concerned about their variator
hoop dat je er wat aan hebt
greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.
- jan.van-den-berg
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr jan 19, 2018 9:17 pm
- Registration: 05sjbz
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Business Connect
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: bovenkarpsel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Stilo valt uit
Het probleem is gelukkig opgelost
De inlaat nokas stond niet op tijd die heb ik nu veranderd
Gelukkig geen motor schade
Maar hij blijft nu keurig lopen op stationair ook als ik me gas loslaat gelukkig
Dus het slotje mag er op
De inlaat nokas stond niet op tijd die heb ik nu veranderd
Gelukkig geen motor schade
Maar hij blijft nu keurig lopen op stationair ook als ik me gas loslaat gelukkig
Dus het slotje mag er op
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten