De stilo van thewizzz

Hier kun je een eigen topic maken voor je Stilo.
thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Gisteren 2 nieuwe banden erop laten zetten. Ook hebben we de dorpel rechtsachter/onder gerepareerd (zaten wat roestgaten in)

Vandaag auto APK laten keuren, helaas afgekeurd

4 punten:

1: accubak zit wat los.
Dit kan ik wel zelf oplossen, is waarschijnlijk gebeurd toen we de koppeling vervingen (toen hebben we de accubak er helemaal uitgehaald)

2: remkabel bij remklauw linksachter is getwist bij montage nieuwe remklauw
Dit kan ik zelf wel oplossen, even eraf halen, 360 graden draaien en weer terugplaatsen

3: remkabel van handrem rechtsachter is gebroken en rubber ligt bloot
Dit kan ik zelf wel oplossen, gewoon vervangen. Doe ik meteen linksachter ook.

4: lamdasonde te hoge waarde en uitlaat niet goed gasdicht
Dit is een lastige. Ik heb er 2 jaar geleden een nieuwe einddemper onder gezet, maar deze is nooit goed gasdicht geweest bij het aansluitpunt tussen de einddemper en de middenpijp. Er zat ook een hele andere ophangbeugel bij die de boel niet goed afklemt. Wel 2x door de APK gekomen door het goed af te dichten met uitlaattape en gungum (maarja is tijdelijk) De garage wist voor 75% zeker dat dit het lambdasondeprobleem zou oplossen, maar zeker weten doen ze natuurlijk niet. Nieuwe lambdasonde heb ik nog liggen. Maar ik betwijfel of het daar aan ligt. Zou het dan toch weer het carterontluchtslangetje zijn? Ahfijn,

Omdat ik onlangs een woning heb gekocht met garage, zat ik eraan te denken om deze jongen aan te schaffen, wel een 2dehandse

Afbeelding
Laatst gewijzigd door thewizzz op zo dec 04, 2022 12:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

25-11-2022
vrijdagochtend het volgende besteld:

- Tussenpijp/voorpijp met flexibele gedeelte van Polmo
- Einddemper van Polmo
- Volledige montageset met o.a. ophangbeugel, alle rubbers, klemmen, pakking enz
- Uitlaatmontagepasta van Bosal
- Handremkabel linksachter van ridex
- Handremkabel rechtsachter van ridex
Afbeelding

26-11-2022
Zaterdagmiddag het volgende opgelost:

- 1: accubak zit wat los.
*extra: carterontluchting schoongemaakt voor de zekerheid, was wel beetje vies, maar niet enorm verstopt zoals voorheen.

Als de onderdelen binnen zijn ga ik de uitlaat vervangen en de handremkabels aan beide achterzijden vervangen
Laatst gewijzigd door thewizzz op zo dec 04, 2022 12:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door Schumi »

Dat ziet er goed uit....zo wordt de Stilo weer top👍

Succes met de montage van alle nieuwe onderdelen!!!!
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 522
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door Luigi »

Hey Paul.

Lekker bezig zeg :clap: :thumbup:
Had al ff niets gehoord! Alles goed?
Mooie brug hoor!
Ik heb er geen ervaring met deze uitvoeringen maar ziet er top uit.
Neem wel aan dat je een paar gaten moet graven.
Hoe hoog is jouw garage?

Groet Luigi.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Schumi schreef: zo nov 27, 2022 9:50 am Dat ziet er goed uit....zo wordt de Stilo weer top👍

Succes met de montage van alle nieuwe onderdelen!!!!
Thnx, we trotseren dit weekend de kou. Binnenkort nog distributieriem+waterpomp vervangen en daarna de olie. Irriteer me inmiddels aan de krassen en parkeerschade. Ben altijd zuinig geweest op mijn stilo en geen ongeluk gemaakt. Maar heb mijn buurman betrapt op het stelselmatig keihard opengooien van zijn deuren tegen mijn stilo. Hij heeft 3 autos en moeten perse 3 parkeerplekken bezet houden, als iemand anders zijn auto er neerzet dan zorgt hij voor deuken en krassen. Heb hem betrapt en een stevig gesprek met hem gehad. In de zomer wilde ik hem schuren en spuiten met spuitbus (deels op kosten van buurman).

Zit inmiddels 245K op, maar zag hier stilos tot 300K. Wil eigenlijk helemaal geen nieuwe auto, ben supertevreden met mijn stilo, maar zat wel rond te kijken voor een jongere 1.4 stilo met minder kilometers. Helaas zijn 2dehandse autos op dit moment erg prijzig en 1.2 en 1.4 stilo's worden bijna niet meer aangeboden.
Luigi schreef: di nov 29, 2022 12:41 pm Hey Paul.

Lekker bezig zeg :clap: :thumbup:
Had al ff niets gehoord! Alles goed?
Mooie brug hoor!
Ik heb er geen ervaring met deze uitvoeringen maar ziet er top uit.
Neem wel aan dat je een paar gaten moet graven.
Hoe hoog is jouw garage?

Groet Luigi.
Idd al even niets van je gehoord. Had een belletje verwacht om te helpen bij jouw projecten (aanbod van mij en mijn maatje staat nog steeds, doen we graag en ikzelf wordt ook steeds handiger).

Mijn garage is niet zo groot als die van jou. Mijne is 2,5m breed 2,4m hoog en 7+ meter lang. Een 4 of 2 koloms brug is dus geen optie. Een 1 koloms of de oplossing uit het plaatje kan net (wel krap met maar 40cm aan beide kanten). Moet dan idd uitgraven. Zat eraan te denken om de garage sowieso 50cm dieper te maken, beton te storen en afwerken met anti-olie egalisatielaag voor garages. Een verrijdbare 1 koloms hefbrug naar oprit is plan B. Moet ik wel even mijn voortuin aanpassen.

Uitlaatset is net binnen gekomen. Nu nog de handremkabels

Afbeelding

Vraagje, is het verstandig om ook uitlaatmonteerpasta op de meegeleverde pakking (tussen kat en tussenpijp) te smeren? (nee niet de katten die je op de foto ziet)

Afbeelding

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Vraagje, ik heb net geprobeerd om de aansluiting van de einddemper over de buis van de tussenpijp te schuiven. Dit lukt niet. Kom net 1mm tekort. Is het de bedoeling dat ik de pijp van einddemper verhit zodat deze wat uitzet? Is dit normaal?

Gaat echt maar om 1mm, maar kan veel problemen geven tijdens het monteren in de kou.

edit: maatje zegt dat het met een wat wroeten en even iets verder openzetten met bijv waterpomptang of even een andere kleinere buis erin steken en wat rond te wroeten het wel goed moet komen. En anders idd een beetje verhitten

Denken jullie dat we dit op de grond (binnen in de warmte) alvast aan elkaar kunnen maken en dan erop kunnen zetten of moet je echt eerst de tussenpijp monteren en daarna pas de einddemper.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 522
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door Luigi »

Hoi Paul.

Normaal gesproken monteer je de uitlaat in delen onder de auto. Je moet namelijk over de achteras en dat lukt niet als de delen al aan elkaar zitten.
Op de pakking hoeft geen montage pasta als je dit wel doet maar een heel dun laagje.
Bij de de Volvo wel gedaan omdat hij iets lekte maar een Volvo is dus ook geen Stilo.
Het over elkaar schuiven van de uitlaatdelen zo doen als jou maatje het adviseert, wel zou ik hier montage pasta gebruiken.
Door gebruik van montage pasta is het later makkelijker als je de uitlaat nog een moet demonteren.
Als je wilt, ben je welkom op mijn brug (regel ik deze keer de lunch :lol: ).
Ik moet mijn stoelen nog eens wisselen dan zou wat extra denkkracht en een paar extra handen erg handig zijn.

Groet Luigi.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Luigi schreef: wo nov 30, 2022 9:36 pm Hoi Paul.

Normaal gesproken monteer je de uitlaat in delen onder de auto. Je moet namelijk over de achteras en dat lukt niet als de delen al aan elkaar zitten.
Op de pakking hoeft geen montage pasta als je dit wel doet maar een heel dun laagje.
Bij de de Volvo wel gedaan omdat hij iets lekte maar een Volvo is dus ook geen Stilo.
Het over elkaar schuiven van de uitlaatdelen zo doen als jou maatje het adviseert, wel zou ik hier montage pasta gebruiken.
Door gebruik van montage pasta is het later makkelijker als je de uitlaat nog een moet demonteren.
Als je wilt, ben je welkom op mijn brug (regel ik deze keer de lunch :lol: ).
Ik moet mijn stoelen nog eens wisselen dan zou wat extra denkkracht en een paar extra handen erg handig zijn.

Groet Luigi.
Erg bedankt voor je advies en het aanbod. We doen deze even in de kou omdat ik 2 APK datums door elkaar had gehaald. Resultaat is dat mijn APK nu 2 dagen is verlopen en ik er officieel alleen mee naar de APK garage mag rijden met afspraak. Dom dom dom. Achja, de Stilo staat nu op privé terrein. Voor de distributieriem maak ik waarschijnlijk wel graag gebruik van je aanbod (sowieso advies nodig).

Voor de Volvo stoelendans kunnen we je tussendoor altijd helpen. Zal het morgen eens bespreken met mijn maatje.

De 2 handremkabels zijn zojuist binnen gekomen. Nu nog uitvogelen welke voor links en welke voor rechts is :)
Afbeelding

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Vanmiddag met een maatje de overige APK punten aangepakt.

Uitlaat lekt bij overgang einddemper en tussenpijp met flexibel gedeelte en de lambdawaarde is te hoog, garage vermoedt dat dit komt door de lek en adviseert om het gehele uitlaatsysteem na de katalysator te vervangen en gasdicht te maken.

Nieuwe tussenpijp met flexibel gedeelte en nieuwe einddemper er onder gezet. 1 van de meegeleverde rubbers voor tussenpijp met flexibel gedeelte paste niet (ander systeem), dus hebben we 1 oude rubber herbruikt. Verder wel alle rubbers en de ophangbeugel vervangen. Heel dun laagje uitlaatmontagepasta op de pakking tussen de kat en tussenpijp gesmeerd. De "Uitdaging"dat einddemper niet over tussenpijp heen kon, hebben we opgelost door de lasnaad die aan de binnenkant van de einddemper zat, wat weg te vijlen en een stukje van de tussenpijp met flexibel gedeelte op te schuren. Laag uitlaatmontagepasta ertussen, half uurtje stationair laten lopen en dat was ie dan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de start stonk het wel even, maar dat ging na een paar seconden meteen weer weg en is niet meer terug gekomen. Na half uur uitgezet en even gewacht. Toen nog een paar keer gestart om te kijken of er bij de start weer een nare geur kwam. Vanuit verschillende posities gemeten, ook onder motorkap. Maar de geur bleef weg. Waarschijnlijk zooi van fabriek in de pijpen of de pakking of montagepasta of rubbers? Ahfijn, weg is weg.

Overigens maar goed dat ik ook de tussenpijp met flexibel gedeelte verving. Bij het flexibele gedeelte zat een dikke scheur en was van binnen helemaal afgebroken. Toch apart dat de APK garage dit niet had opgemerkt. De oude einddemper was gewoon nog goed, maar toch vervangen.

Remkabel rechtsachter is getordeerd, rubber van handremkabel ligt bloot en kabel is afgebroken, advies is om remklauw eraf te halen, 360 graden te draaien en
Auto opgekrikt, wiel eraf en de remkabel bekeken. Hieronder een foto:
Afbeelding

Besloten om de remklauw er niet af te halen en 360 graden te draaien.. Alleen even het clipje rechts losgemaakt, "getordeerde" remkabel een keel klein beetje gedraaid en weer vastgemaakt. Toen gekeken naar de handremkabel waarbij het rubber helemaal bloot zou liggen en de remkabel was geknapt. Er zat idd een stukje rubber los, maar de handremkabel was helemaal niet afgebroken (zie foto hierboven).

Toch maar besloten om dit te vervangen (nu zijn we toch bezig en niet voor niets 2 besteld). Vanuit de achterbank de plastic kapjes onder de ventilator gedemonteerd en de handremkabel losgemaakt. Bij de remklauw de handremkabel losgemaakt, uit alle clipjes gehaald en verwijderd. Vervangen door nieuwe handremkabel. Nog even gekeken of het achterwiel vrij kan draaien wanneer de handrem niet is aangetrokken en ervoor gezorgd dat hij na 1 klik al op de handrem ging. Dit een aantal keren getest.

In de reparatiehandleiding stond overigens het volgende.
Afbeelding
Wat ik niet begrijp is dat er staat dat ik de motor stationair moet draaien en dat ik dan 10 tot 15 keer het rempedaal moet indrukken. Ik heb een handremkabel vervangen en zou dit moeten doen. Maar wat heeft dit te maken met de handrem?

Ahfijn, vanwege etenstijd, besloten we maar om alles op te ruimen en de linker handremkabel morgen of van de week te vervangen. Maandag of dinsdag even herkeuren.

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Vanochtend om 8 uur de garage gebeld voor de herkeuring. Hij heeft nu ineens pas over 2 weken tijd om er naar te kijken (terwijl hij wist dat ik het dit weekend ging maken en we hadden afgesproken dat ik maandag of dinsdag even in de middag langs zou komen). Zo lang kan ik niet wachten ivm werkgever.... Bij een andere apk garage wordt ie waarschijnlijk weer helemaal opnieuw gekeurd ipv dat ze alleen naar de aangepakte apk afkeurpunten kijken. Ik ben bang dat ze weer dingen "vinden" zoals de getordeerde remkabel of de "afgebroken handremkabel". Zie foto's hierboven, want....

Tijdens de apk, zinspeelde hij al een paar keer op het verkopen van mijn auto en probeerde hij me diverse keren een nieuwe auto aan te smeren. Helaas hebben we in Oss geen onafhankelijke apk keuringsstation (alleen i.c.m. auto verkoop afdeling of reparatie). Er zijn dus belangen... In denbosch zit wel een onafhankelijke apk keuringsstation, maar als hij afgekeurd wordt, kan ik hem niet meer naar huis rijden om eventueel te maken. Even kijken hoe we dit gaat oplossen.

:(

Voor nu dus even een vervelende situatie (natuurlijk was ik zelf ook te laat met apk, dus ligt zeker ook aan mezelf, moet beter plannen).
Laatst gewijzigd door thewizzz op ma dec 12, 2022 6:08 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten