De stilo van thewizzz

Hier kun je een eigen topic maken voor je Stilo.
Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 522
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door Luigi »

Als de afkeurpunten genoteerd zijn op je APK rapport (niet met de hand geschreven) zijn ze voor de andere APK stations ook zichtbaar. Zeg gewoon dat hij geen tijd heeft (dat je er pas over 2 weken weer terecht kunt) en je de auto nodig hebt.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Luigi schreef: ma dec 05, 2022 11:25 am Als de afkeurpunten genoteerd zijn op je APK rapport (niet met de hand geschreven) zijn ze voor de andere APK stations ook zichtbaar. Zeg gewoon dat hij geen tijd heeft (dat je er pas over 2 weken weer terecht kunt) en je de auto nodig hebt.
Nee bij deze garage kreeg ik dit niet mee, zag hem de punten wel intypen in zijn eigen systeem. Maar heb een paar garages opgebeld. Zeggen allemaal dat er een complete herkeuring komt en dat ik niet naar huis mag rijden om het zelf te maken ivm verlopen apk (en dus perse bij hen moet laten maken als er wat mis is).

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 522
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door Luigi »

Ik zou hem gewoon laten keuren en indien afkeur naar huis rijden en snel fixen. Als je naar een onafhankelijk APK station gaat moet je hem ook meteen weer menemen. Ja je mag niet rijden zonder keuring, dus ff heel goed op de regeltjes letten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de politie hierop controleerd.
Alle punten zijn hersteld en overal gelden de zelfde regels voor de APK, dus het is logisch als hij elders nu gewoon goed bevonden wordt.

Suc6 Luigi
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Luigi schreef: di dec 06, 2022 10:23 am Ik zou hem gewoon laten keuren en indien afkeur naar huis rijden en snel fixen. Als je naar een onafhankelijk APK station gaat moet je hem ook meteen weer menemen. Ja je mag niet rijden zonder keuring, dus ff heel goed op de regeltjes letten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de politie hierop controleerd.
Alle punten zijn hersteld en overal gelden de zelfde regels voor de APK, dus het is logisch als hij elders nu gewoon goed bevonden wordt.

Suc6 Luigi
kan nu vrijdag terecht. Zit een verhaal achter, maar redenen om het nu niet te delen. Ik stuur even een pm. Vrijdag zal ik dit bericht aanvullen met het verhaal

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 522
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door Luigi »

Ik wacht af.
Altijd leuk om een verhaal of iets te kunnen lezen en zeker als het over een Stilo gaat.
Ik verheug me al op :lol:

Groetjes Luigi.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Stilo is vrijdag goedgekeurd en rijdt weer lekker rond.


- Woensdagavond sprak ik moeders toevallig. Wat blijkt, ze had naar dezelfde garage gebeld voor grote beurt, Er was vrijdag meteen plek voor haar... Donderdagochtend gebeld en met tegenzin afspraak kunnen wisselen
- Donderdagavond auto naar garage gereden
- Vrijdagochtend belde garage op. Ik had de verkeerde handremkabel vervangen, moet linksachter zijn ipv rechtsachter. Opdracht gegeven om dit te vervangen
- Opgenomen telefoongesprek nageluisterd, garage zei toch echt rechtsachter.
- Bij auto ophalen zei garage dat hij nu begrijpt dat het mijn moeder was en dat hij ook ervan op de hoogte is dat mijn zus en haar man ook klant zijn en dat hij ons graag tevreden houdt. Volgens hem lag was het linker achterwiel helemaal los (hebben we niet eraf gehad en 1 week eerder had ik nieuwe banden er op laten leggen en heb ik zelf gezien dat hij linksachter nog extra aandraaide met een momentsleutel) en klopte mijn bandenspanning niet, dus dat had ie ook nog voor me gedaan. Ook zou ik een kapotte voorlamp hebben en die had ie ook nog kosteloos verwisseld (terwijl ik dit nog extra had gecontroleerd toen ik in het donker mijn auto naar hem bracht). Zaken die bij de eerste apk aan het licht zouden moeten komen?

Ohja, bij thuiskomst nog even linker achterwiel bekeken. Remklauw lekt dus.... Niet opgevallen bij de APK keuring, dus daar kijk ik snel naar.

Afijn ik kan weer lekker rondrijden. Heb meteen het volgende setje besteld:

Afbeelding
Eens kijken of ik mijn remote weer werkend krijg

Overigens, mocht dit setje werken, dan is iedereen van de stilo club welkom om kostenloos zijn/haar stilo in Oss te laten uitlezen. Echter ben ik geen quickpoint en bovendien beschik ik zelf ook maar over de basiskennis (dus kan niet echt goed advies geven op basis van de testen). Maar mocht het nodig zijn om de auto uit te laten lezen of meldingen te laten verwijderen, dan zijn de leden van harte welkom. Wellicht uitkomsten van diagnoses op dit forum posten

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Gisteren op en neer naar Denbosch gereden.

Elke keer als ik naar rechts stuur hoor ik een schurend, schrapend en kloppend geluid. Naderhand ook een constant piepend geluid. Was te koud om hier naar te kijken. Heb 80 op de snelweg gereden achter een vrachtwagen. In de avond even gegoogled. Zou stabilisatorstang, homokineetkoppeling of wiellager kunnen zijn.

Vandaag werkte ik thuis en ben ik in de pauze toch maar even onder de auto gekropen. Stabilisatorstangen waren nog goed (had eventueel reserve in kofferbak), homokineetkoppeling was ook goed. Wielnaaf kon ik even niet controleren. Voor de zekerheid toch nog even rechtsachter gekeken naar de handremkabel die we zelf hadden vervangen. Ook daar was niks vreemd.

Toen ik het linkerachterwiel controleerde zag ik dat de handremkabel die door de garage was geplaatst helemaal strak tegen de band aan zat en er tegenaan schuurde.

Afbeelding

Garage opgebeld en gelukkig kon ik meteen langskomen. Hij heeft het nu vastgezet met 2 tightwraps. Binnenkort zal ik samen met een maatje dit even goed vastzetten met een beugeltje oid. Voorlopig hou ik nog wat extra tightwraps in mijn kofferbak.

thewizzz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 95
Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
Registration: 14-LX-HH
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Oss
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door thewizzz »

Zo nieuw speelgoed is binnengekomen. Even getest met de gratis versie van Multiecuscan en dit werkte prima. Zojuist de volledige versie gekocht en als eerste mijn remote control sleutel werkend gemaakt. Na 2,5 jaar niet gewerkt te hebben, was het nu binnen 30 seconden gepiept.

Heb alleen nog de blauwe kkl kabel nog niet werkend gekregen en ik moet nog even uitvogelen hoe ik de 3-pin kabel moet gebruiken en waarvoor hij nodig is

Vanaf heden kunnen de leden ook bij mij terecht als hun ecu uitgelezen moet worden.
Let op: Ik bezit niet dezelfde kennis/ervaring als de quickpoints + ik beschik zelf (nog) niet over al te veel gereedschap of een werkplaats

Afbeelding

Ook deze kwam vandaag binnen :) Hopelijk heb ik hem niet al te vaak nodig :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door Schumi »

Goed bezig zo hoor👍

Je kunt altijd nog op Luigi terug vallen al je technische hulp nodig hebt toch....een soort 1-2je he😉
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 522
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: De stilo van thewizzz

Bericht door Luigi »

Mooi verslag.
Ik heb het met plezier gelezen/bekeken.
Heel goed bezig.
Het uitlezen is eigenlijk een must als je problemen hebt.
Hopen dat het setje weinig nodig hebt voor je eigen Stilo :lol:

Groet Louis.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten