Raar gedrag selespeed.

Hier kun je alle vragen stellen over het Selespeed schakelsysteem.
Gebruikersavatar
Tamael
Beginner
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: do sep 08, 2022 11:29 pm
Registration: 30-ll-gn
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Young
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Almelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Raar gedrag selespeed.

Bericht door Tamael »

Ik zou eerder opmerken dat de plaat er goed om in moet. Bij dealer gewerkt en monteur 3 druklager gesloopt omdat plaat andersom er in zat.

En net die monteur die altijd alles beter weet en grote mond naar collega's heeft...

Stilo heeft geen haast. Rij nu lekker in een croma 2.0 i.e.

Tamael

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Raar gedrag selespeed.

Bericht door Schumi »

Op de koppeling plaat staat "Motor side" 😳 maar dat moet je wel weten.

Maar nu is het nog erger...omdat het hydraulische druklager niet meer leverbaar is😔
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Tamael
Beginner
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: do sep 08, 2022 11:29 pm
Registration: 30-ll-gn
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Young
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Almelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Raar gedrag selespeed.

Bericht door Tamael »

Klopt helemaal. Heb bij de blauwe abarth de koppeling al vervangen met succes.

Bij mij stond bakzijde op de plaat. In Italiaans. Moet het maar net door hebben.

Mijn opmerking was toen heel simpel. Nieuwe moet er net zo in als dat de oude er uit komt.

Tamael

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Raar gedrag selespeed.

Bericht door Schumi »

Dit bedoelde ik ook " Bij mij stond bakzijde op de plaat. In Italiaans"

Wij hebben het namelijk ook eens gehad bij de Abarth van Anand, dit is wel 15 jaar geleden maar wel toen onze eerste keer dat we een drukgroep gingen vervangen incl. het hydraulische druklager.

Je raadt het al...de koppeling plaat er verkeerd om in gezet...en dat kost je de het druklager die meteen kapot knalt..en alle SeleSpeed olie lag op de vloer onder de auto.... maar kom er dan maar eens achter wat er verkeerd is gegaan....pfff we hebben het druklager nog wel van Tuynder vergoed gekregen toen.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
jeffrey
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: ma feb 14, 2022 9:30 pm
Registration: 84jxsl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Ruurlo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Raar gedrag selespeed.

Bericht door jeffrey »

dat terug schakelen hadden alleen de bouwjaren 2002 en 2003, latere bouwjaren hadden andere firmware

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten