Stroring multifunctioneel Display & Dashboard

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
pilki
Beginner
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: di feb 18, 2014 6:29 pm
Registration: 76llkh
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: stroring multifunctioneel display

Bericht door pilki »

Muiderslot fotoshoot kijken wat bedoel je???? :(
Heb al wel naar de zekeringen gekeken en er zaten er een paar tussen waar de zilveren lipje bruin van waren.
Deze heb ik laten zitten want die zijn wel goed denk ik.
En hoe kom ik bij de ledjes,en is dit makkelijk???
En nog ff een vraag ,als ik de hele dag heb gewerkt en de auto start is net of de accu heel zwak is.
Volgens mijn collega's zeggen ze hé het is net of je accu nog maar net over komt maar start wel.
Is dit normaal????
Maar goed ik hoop dat luigi daar waar de foto's bij staan met zijn probleem of hij iets meer weet.

Groet pilki

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: stroring multifunctioneel display

Bericht door Schumi »

pilki schreef:Muiderslot fotoshoot kijken wat bedoel je???? :(
Heb al wel naar de zekeringen gekeken en er zaten er een paar tussen waar de zilveren lipje bruin van waren.
Deze heb ik laten zitten want die zijn wel goed denk ik.
En hoe kom ik bij de ledjes,en is dit makkelijk???
En nog ff een vraag ,als ik de hele dag heb gewerkt en de auto start is net of de accu heel zwak is.
Volgens mijn collega's zeggen ze hé het is net of je accu nog maar net over komt maar start wel.
Is dit normaal????
Maar goed ik hoop dat luigi daar waar de foto's bij staan met zijn probleem of hij iets meer weet.

Groet pilki
Dit is duidelijk een accu op z'n end... :( dus heel snel vervangen... :thumbup:
En die led-jes zijn makkelijk te vervangen... Hebben we een How-To voor ;)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
pilki
Beginner
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: di feb 18, 2014 6:29 pm
Registration: 76llkh
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: stroring multifunctioneel display

Bericht door pilki »

Hoi schumi,
Ik kom net bij euromaster vandaan,daar hebben ze mijn accu getest en er was is niks mis mee zeggen ze.
Volgens de computer van die mensen is alles goed de accu en de dynamo laat goed.
Wat bedoel je met hebben we een how-to voor???geloof dat ik me maar in auto's ga verdiepen ipv kick boksen :lol: e doen het wel geeft gewoon stroom door.

Gebruikersavatar
pilki
Beginner
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: di feb 18, 2014 6:29 pm
Registration: 76llkh
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: stroring multifunctioneel display

Bericht door pilki »

De zekeringen, het zilvergedeelte zijn een beetje bruin uit geslagen moet ik deze vervangen?Ze doen het gewoon geeft gewoon stroom door.En ik heb de massa kabel schoon gemaakt, kreeg te horen dat dat misschien het probleem was.
Snap er ff geen suiker biet meer van, dan hoor ik dit dan weer dat :?


Groet pilki

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: stroring multifunctioneel display

Bericht door longtimeago »

pilki schreef:De zekeringen, het zilvergedeelte zijn een beetje bruin uit geslagen moet ik deze vervangen?Ze doen het gewoon geeft gewoon stroom door.En ik heb de massa kabel schoon gemaakt, kreeg te horen dat dat misschien het probleem was.
Snap er ff geen suiker biet meer van, dan hoor ik dit dan weer dat :?


Groet pilki
Je moet het zo zien: Alles wat je nu schoon maakt en verbeterd hoef je weer een tijdje niet naar om te kijken en je sluit zo beetje bij beetje steeds meer 'mogelijke problemen' uit. ;)
Met natuurlijk als doel het échte probleem tegen te komen met een beetje geluk! :lol:
Schumi schreef:Dit is duidelijk een accu op z'n end... :( dus heel snel vervangen... :thumbup:
En die led-jes zijn makkelijk te vervangen... Hebben we een How-To voor ;)
Ik denk dat hij de ledjes van z'n display bedoelt en niet de stadslichtjes? :P

En How-To's zijn bereikbaar voor donerende leden, misschien interessant om daar over na te denken, zitten een aantal zéér handige how-to's tussen! Maar kan (nog) geen how-to vinden over de ledjes en/of zekeringen van de display. Schumi, weet jij daar iets van? :)
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
yellowstilo
Junior
Junior
Berichten: 121
Lid geworden op: wo jan 29, 2014 3:47 pm
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren
Contacteer:

Re: stroring multifunctioneel display

Bericht door yellowstilo »

als je de tellerkast naar mij had opgestuurd dan had hij inmiddels al lang gerepareerd kunnen zijn - er wordt een hoop gespeculeerd maar met vervangen van leds (die zelden kapot gaan...) schiet je echt niets op....
inclusief heen- en terugsturen ben je het paneel 3 dagen kwijt (muv. het weekend) - daar is wel mee te leven toch ?
Deze gebruikers waarderen yellowstilo voor dit bericht (totaal 4):
cees26 (vr feb 21, 2014 2:29 pm) • longtimeago (vr feb 21, 2014 8:30 pm) • HazeSpace (zo feb 23, 2014 2:26 pm) • ShanPinkin (za okt 28, 2017 8:37 pm)
Waardering: 57.14%

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: stroring multifunctioneel display

Bericht door longtimeago »

yellowstilo schreef:als je de tellerkast naar mij had opgestuurd dan had hij inmiddels al lang gerepareerd kunnen zijn - er wordt een hoop gespeculeerd maar met vervangen van leds (die zelden kapot gaan...) schiet je echt niets op....
inclusief heen- en terugsturen ben je het paneel 3 dagen kwijt (muv. het weekend) - daar is wel mee te leven toch ?
Top! Ik heb je bericht gestuurd! :)
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
yellowstilo
Junior
Junior
Berichten: 121
Lid geworden op: wo jan 29, 2014 3:47 pm
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren
Contacteer:

Re: stroring multifunctioneel display

Bericht door yellowstilo »

je hebt antwoord....

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: storing multifunctioneel display

Bericht door djacco »

Ik heb vergelijkbare problemen, vorige week gingen alle lampjes op mijn dashboard knipperen.
Ik heb de computer (naast motor) gecheckt op losse contacten en 2 pinnen opnieuw gesoldeerd daarna was een week lang alles goed zelfs de km stand display brande niet meer half meer als ik de auto afsloot, wel ging de achterklep niet meer open zonder de afstandbediening op de sleutel.

Deze week viel in eens alle verlichting van de tellers uit en staan alle wijzers op 0 alleen het groot licht lampje brand nog ...

De auto rijdt goed en alles lijkt te functioneren (airco, radio, city schakelaar, binnen verlichting). Mijn vraag is waar kan ik het beste beginnen met checken waar de fout zit en waar vind ik informatie hoe mijn instrumentenpaneel te repareren?
Laatst gewijzigd door djacco op vr feb 27, 2015 1:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: stroring multifunctioneel display

Bericht door Schumi »

djacco schreef:Ik heb vergelijkbare problemen, vorige week gingen alle lampjes op mijn dashboard knipperen.
Ik heb de computer (naast motor) gecheckt op losse contacten en 2 pinnen opnieuw gesoldeerd daarna was een week lang alles goed zelfs de km stand display brande niet meer half meer als ik de auto afsloot, wel ging de achterklep niet meer open zonder de afstandbediening op de sleutel.

Deze week viel in eens alle verlichting van de tellers uit en staan alle wijzers op 0 alleen het groot licht lampje brand nog ...

De auto rijdt goed en alles lijkt te functioneren (airco, radio, city schakelaar, binnen verlichting). Mijn vraag is waar kan ik het beste beginnen met checken waar de fout zit en waar vind ik informatie hoe mijn instrumentenpaneel te repareren?
Je hebt Pm...
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten