ex

In dit topic stel je jezelf en je Stilo (met foto) voor (na registratie heb je automatisch toegang tot het complete forum)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DEvorigeStilo
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: za jun 21, 2014 7:15 pm
Registration: 40PBZN
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: kampen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

ex

Bericht door DEvorigeStilo »

Hallo,

Even voorstellen, mijn naam is René en ben 10 jaar blije rijder van dezelfde Stilo MW, en dan het woordje geweest er achteraan.
Bewust gekozen in 2004 voor dit model en type, een krachtige diesel met alle opties (Dynamic met extra nav+) om eerst als lease auto te gebruiken en daarna overgenomen uit de lease naar privé en nog een keer 5 jaar in privé bezit genoeg kilometers aan toegevoegd.

Het is gewoon zeer spijtig dat Fiat niet meer zoiets levert, een ruimte van jewelste, kracht en kwaliteit en toch betaalbaar.
Geen eco modelletje met een kleine motor en een hoop gekef.... gewoon een 1.9 met een turbo en net zo zuinig.

Ik heb deze 1.9 na de lease periode laten tunen bij BullPower in Dronten. Marco heeft een rollenbank waar alle auto's voor en na de tuning op gemeten worden. Na de chiptuning bleek het vermogen van 115 naar 152 te zijn gestegen, maar vooral het koppel was mijn wens flink te verhogen om wat meer acceleratie power te creëren, dat steeg naar bijna 350 nm.....
Maar het mooie daarbij is dat door de chiptuning de brandstofefficiency dusdanig wordt verbeterd dat het verbruik gewoon 10 % lager is geworden, door de bank zo' n 1:16 tot 1:17, maar op de lange vakantie ritten gerust 1:19 gemiddeld.
Waarvoor dan die zg. Eco autotjes ....??
Nog een paar echte Italiaanse Mak Venti Ice velgen eronder gezet en :lol: :lol:

Helaas heb ik nooit geweten dat er een Stilo club en forum bestond, anders was ik hier wel eerder geweest. Maar goed,
Met 10 jaar Stilo ervaring met 224000 erop, hoor ik er toch bij. Kilometers gereden overal tussen Finland en Spanje en tussen Bretagne en Oostenrijk, van noord tot zuid en oost tot west, geen moment ook maar enig probleem gehad onderweg.

In 10 jaar tijd slechts een nieuwe accu, een nieuw voorruit, en nieuwe remklauwen achter, verder eigenlijk geen enkel probleem gehad buiten de normale slijtage en vervangingen.
Kortom, probleemloos. Alleen dat eeuwige schakelen.... de wens naar een automaat werd steeds sterker en aangezien fiat geen alternatief meer heeft in dezelfde klasse werd het een 2.0 hdi 508 SW met automaat.
Ik vind het het heel fijn dat deze fiat een enthousiaste nieuwe eigenaar heeft gevonden en niet als export naar oost-europa of afrika is geeindigd, daar is ie veel te goed voor. Ik zal nog een originele 2004 foto toevoegen als ik die heb opgedoken.


Good luck with it all.

René
Laatst gewijzigd door DEvorigeStilo op zo jun 22, 2014 1:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen DEvorigeStilo voor dit bericht (totaal 2):
longtimeago (ma jun 23, 2014 7:56 am) • Stilodriver (za sep 06, 2014 10:18 am)
Waardering: 28.57%

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: e

Bericht door Schumi »

Hoi René,

Welkom bij de FSC...wij hopen dat je er veel plezier van mag gaan beleven...en wij hopen jou natuurlijk snel eens op onze gezellige meetings of/en andere bijeenkomsten te mogen ontmoeten.

En mooie foto van jou Stilo MW vinden wij altijd leuk... :thumbup: ik kan de foto op de FSC website & facebook pagina zetten als je dat leuk vind :thumbup:

Surf rustig op het forum rond en kijk wat de mogelijkheden zijn voor jou en je Stilo :o ;) het is altijd mogelijk om je als donateur aan te melden zodat je dat volledige toegang krijgt tot alle topics...onder meer van de handige (How-To's) die er voor jou Stilo zijn gemaakt. :clap:

Ciao,
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
cees26
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1515
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 34HHX3
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

Re: e

Bericht door cees26 »

Hoi Rene.

Wat leuk om het verhaal van een ex-Stilo rijder te lezen en met zoveel enthousiasme geschreven.

Daar ikzelf (wij), een MW rijden, weliswaar een gewone 1.6, kan ik je verhaal bevestigen over de ruimte die een MW biedt, ongekend en heerlijk praktisch.

Jammer dat je FSC niet eerder gevonden hebt, MW rijders zijn meer dan welkom hahaha.

Wellicht zien we je evenwel bij een meeting van ons, waarbij je je kunt vergapen aan al die mooie Stilo's.............................

saluti
Cees
Fiat Bravo 1.4 Tjet 150

Gebruikersavatar
@N@ND@B@RTH
Goeroe
Goeroe
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1951
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
Registration: 41-JR-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: São Paulo, Brasil
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren
Contacteer:

Re: ex

Bericht door @N@ND@B@RTH »

Welkom bij de Fiatstiloclub en heel veel plezier op het forum :thumbup:
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: ex

Bericht door kaasjager »

Welkom! :thumbup:
Goed te horen dat de Stilo altijd goed is bevallen :thumbup: :thumbup:

Gebruikersavatar
Thenu
Senior
Senior
Berichten: 428
Lid geworden op: za dec 14, 2013 10:28 am
Woonplaats: Maastricht
Gegeven waarderingen: 93 keren
Ontvangen waarderingen: 63 keren
Contacteer:

Re: ex

Bericht door Thenu »

Leuk je verhaal te lezen, maar mijn vraag is eigenlijk wat rij je nu? :D
It was'nt me.............

Fiat stilo 2,4 ABARTH
Fiat cinquecento 1,1 sporting ABARTh.

Gebruikersavatar
@N@ND@B@RTH
Goeroe
Goeroe
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1951
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
Registration: 41-JR-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: São Paulo, Brasil
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren
Contacteer:

Re: ex

Bericht door @N@ND@B@RTH »

Peugeot 508sw, Ollie :crazy: :wtf: :yawn: :think: :eh: :shh:
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========

Gebruikersavatar
Thenu
Senior
Senior
Berichten: 428
Lid geworden op: za dec 14, 2013 10:28 am
Woonplaats: Maastricht
Gegeven waarderingen: 93 keren
Ontvangen waarderingen: 63 keren
Contacteer:

Re: ex

Bericht door Thenu »

Een wat? :D Sorry Sorry. grapje :thumbup:
It was'nt me.............

Fiat stilo 2,4 ABARTH
Fiat cinquecento 1,1 sporting ABARTh.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten