Re: De nieuwe stilo van thewizzz
Geplaatst: ma okt 09, 2023 8:13 pm
Woensdag 4 Oktober 2023
Het volgende pakketje is binnengekomen. Op de verwachtte gebruikerskrasjes zag alles er redelijk uit. De pookhoes had wel vele kleine scheurtjes. Daar geld voor teruggekregen.
Als eerste maar het middelste ventilatierooster vervangen. Om daar bij te komen moet je eerst de radio eruit halen. Als je na 5 minuten geen dun stukje ijzerdraad o.i.d. kan vinden, maar wel je viskoffer tegenkomt, moet het maar even zo:
Ventilatierooster vervangen en meteen de nieuwe android head unit geprobeerd. De fit van de unit is eigenlijk voor een volkswagen/seat, maar hij past al aardig goed. Ik vermoed dat hier geen speciale 2din frames voor te koop zijn. Dus zal ik binnenkort zelf wat fabriceren.
Hoedenplank vervangen. Echter heeft de vorige eigenaar het stuk waar de plastic schanieren zitten afgebroken. Dit zal ik nog gaan lijmen oid
Sideskirts ga ik pas monteren wanneer ik het roestgat heb gefixt.
Vrijdag 6 Oktober 2023
Op bezoek bij Luigi. Afgesproken dat ik de airbag sensormat mee zou nemen om zo zijn airbag failure probleem op te lossen en zijn Stilo uit te lezen en zijn MES te fixen. Dus de avond ervoor een plaatje van een airbag sensor opgezocht en daarna de al kapotte stoel stoel gedemonteerd, opengesneden en de 2 draden gevolgd. 1 ging naar de autogordel en detecteert of je wel je gordel aan hebt. Maar de andere ging naar een airbag die in de stoel zat.
JA MAAR WAAR ZIT DIE SENSORMAT NOU? Dus voorzichtig de zitting opengesneden op zoek naar sporen van de sensormat, maar niets gevonden. Na wat navragen werd me duidelijk dat van de 3deurs alleen de eerste Stilos een airbag sensormat hadden?
Afijn, eenmaal bij Luigi aangekomen, hebben we eerst een lekkere bak koffie gedronken en hebben we zijn MES gefikst. Daarna hebben we zijn Stilo uitgelezen en meteen wat foutcodes gewist. We constateerden dat zijn airbag melding zoals (we al vermoedde) aan de bijrijdersstoel lag. Dat probleem had ik bij mijn oude en nieuwe Stilo al gefikst. Dus dat gaan we binnenkort oppakken. Dan gaan we meteen zijn oude stoelen eruit halen en zijn lederen stoelen deukvrij maken en installeren.
Nog wat leuke Stilo 17 inch velgen mee naar huis meegenomen, welke ik ga opknappen en spuiten.
Na 1 keer wassen:
Overigens, toen we de velgen ophaalden viel mijn instrumentenpaneel/cluster weer uit. Ga nu een oude accu van Luigi proberen aangezien mijn accu sowieso niet goed meer was. Maar het ziet er naar uit dat ik het instrumentenpaneel moet vervangen. Voordat ik dat doe probeer ik nog 1 maal uit te zoeken waar de storing zit en om alles te solderen en in te spuiten met elektrospray (Ja ik ben koppig). Luigi had eventueel nog een zwarte instrumentenpaneel liggen om te testen. maar waarschijnlijk heeft die meer dan 140.000km gelopen en wordt dat weer een gedoe met goed zetten. Als het idd aan het paneel ligt dan haal ik een witte met minder dan de gereden 140.000km.
Als ik het goed begrijp uit de eerdere topics hierover (correct me if I am wrong) kan ik wel makkelijk een instrumentenpaneel plaatsen met minder KM dan de mijne. d.m.v. MES kan ik het dan weer synchroniseren? En bij een instrumentenpaneel welke meer dan de gereden 140.000km heeft, kan het ook wel teruggezet worden, maar dat is weer gedoe en moet je weer voor allerlei diensten betalen? Is dat een kloppende samenvatting?
Weet iemand of ik dan ook meteen kan gaan voor een witte variant met een groter LCD schermpje?
Het volgende pakketje is binnengekomen. Op de verwachtte gebruikerskrasjes zag alles er redelijk uit. De pookhoes had wel vele kleine scheurtjes. Daar geld voor teruggekregen.
Als eerste maar het middelste ventilatierooster vervangen. Om daar bij te komen moet je eerst de radio eruit halen. Als je na 5 minuten geen dun stukje ijzerdraad o.i.d. kan vinden, maar wel je viskoffer tegenkomt, moet het maar even zo:
Ventilatierooster vervangen en meteen de nieuwe android head unit geprobeerd. De fit van de unit is eigenlijk voor een volkswagen/seat, maar hij past al aardig goed. Ik vermoed dat hier geen speciale 2din frames voor te koop zijn. Dus zal ik binnenkort zelf wat fabriceren.
Hoedenplank vervangen. Echter heeft de vorige eigenaar het stuk waar de plastic schanieren zitten afgebroken. Dit zal ik nog gaan lijmen oid
Sideskirts ga ik pas monteren wanneer ik het roestgat heb gefixt.
Vrijdag 6 Oktober 2023
Op bezoek bij Luigi. Afgesproken dat ik de airbag sensormat mee zou nemen om zo zijn airbag failure probleem op te lossen en zijn Stilo uit te lezen en zijn MES te fixen. Dus de avond ervoor een plaatje van een airbag sensor opgezocht en daarna de al kapotte stoel stoel gedemonteerd, opengesneden en de 2 draden gevolgd. 1 ging naar de autogordel en detecteert of je wel je gordel aan hebt. Maar de andere ging naar een airbag die in de stoel zat.
JA MAAR WAAR ZIT DIE SENSORMAT NOU? Dus voorzichtig de zitting opengesneden op zoek naar sporen van de sensormat, maar niets gevonden. Na wat navragen werd me duidelijk dat van de 3deurs alleen de eerste Stilos een airbag sensormat hadden?
Afijn, eenmaal bij Luigi aangekomen, hebben we eerst een lekkere bak koffie gedronken en hebben we zijn MES gefikst. Daarna hebben we zijn Stilo uitgelezen en meteen wat foutcodes gewist. We constateerden dat zijn airbag melding zoals (we al vermoedde) aan de bijrijdersstoel lag. Dat probleem had ik bij mijn oude en nieuwe Stilo al gefikst. Dus dat gaan we binnenkort oppakken. Dan gaan we meteen zijn oude stoelen eruit halen en zijn lederen stoelen deukvrij maken en installeren.
Nog wat leuke Stilo 17 inch velgen mee naar huis meegenomen, welke ik ga opknappen en spuiten.
Na 1 keer wassen:
Overigens, toen we de velgen ophaalden viel mijn instrumentenpaneel/cluster weer uit. Ga nu een oude accu van Luigi proberen aangezien mijn accu sowieso niet goed meer was. Maar het ziet er naar uit dat ik het instrumentenpaneel moet vervangen. Voordat ik dat doe probeer ik nog 1 maal uit te zoeken waar de storing zit en om alles te solderen en in te spuiten met elektrospray (Ja ik ben koppig). Luigi had eventueel nog een zwarte instrumentenpaneel liggen om te testen. maar waarschijnlijk heeft die meer dan 140.000km gelopen en wordt dat weer een gedoe met goed zetten. Als het idd aan het paneel ligt dan haal ik een witte met minder dan de gereden 140.000km.
Als ik het goed begrijp uit de eerdere topics hierover (correct me if I am wrong) kan ik wel makkelijk een instrumentenpaneel plaatsen met minder KM dan de mijne. d.m.v. MES kan ik het dan weer synchroniseren? En bij een instrumentenpaneel welke meer dan de gereden 140.000km heeft, kan het ook wel teruggezet worden, maar dat is weer gedoe en moet je weer voor allerlei diensten betalen? Is dat een kloppende samenvatting?
Weet iemand of ik dan ook meteen kan gaan voor een witte variant met een groter LCD schermpje?