Schakelen bij koude motor Stilo Abarth
- A&D Abarth
- Junior
- Berichten: 203
- Lid geworden op: ma okt 14, 2013 9:54 pm
- Registration: 66-ph-pp
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Zundert
- Gegeven waarderingen: 35 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
- Contacteer:
Re: Schakelen bij koude motor
Kreeg jij hem ook niet in de versnelling als de auto koud was dan?
Stilo Abarth 2.4 20V 5m17 - Duplex Custom made Uitlaatsysteem - RDX design voorbumper - Blinded windows - Dayline DevilEyes Pilot Xenon 8000K - Kenteken/stads verlichting LED - Eibach Pro Line - OZ 35th Anniversairy 17" - Rode klauwen/striping
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: Schakelen bij koude motor
Sorry ik bedoelde dat er bij mij ook een relatie was tussen het werken van de koppeling en of het systeem warm of koud was.
Echter precies andersom dan bij jou, koud schakelde hij wel maar na veel koppelen bleef de pedaal plakken doordat het systeem te warm werd.
Bij jou lijkt het dat er vocht in het systeem zit als dat warm wordt zet het uit en wordt de druk hoger en wordt het schakelen makkelijker.
Wordt het schakelen altijd beter na een aantal keer koppelen ?
Echter precies andersom dan bij jou, koud schakelde hij wel maar na veel koppelen bleef de pedaal plakken doordat het systeem te warm werd.
Bij jou lijkt het dat er vocht in het systeem zit als dat warm wordt zet het uit en wordt de druk hoger en wordt het schakelen makkelijker.
Wordt het schakelen altijd beter na een aantal keer koppelen ?
- A&D Abarth
- Junior
- Berichten: 203
- Lid geworden op: ma okt 14, 2013 9:54 pm
- Registration: 66-ph-pp
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Zundert
- Gegeven waarderingen: 35 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
- Contacteer:
Re: Schakelen bij koude motor
Dat vroeg de garage ook, want ik heb vaker geprobeerd eerst 20 x op de koppeling te drukken om druk op te bouwen maar dit werkte niet.
Als jij zegt dat het vocht is dan zou het systeem leeghalen en opnieuw vullen afdoende moeten zijn?
Als jij zegt dat het vocht is dan zou het systeem leeghalen en opnieuw vullen afdoende moeten zijn?
Stilo Abarth 2.4 20V 5m17 - Duplex Custom made Uitlaatsysteem - RDX design voorbumper - Blinded windows - Dayline DevilEyes Pilot Xenon 8000K - Kenteken/stads verlichting LED - Eibach Pro Line - OZ 35th Anniversairy 17" - Rode klauwen/striping
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: Schakelen bij koude motor
Wat heb je tegen de garage geantwoord op die vraag
Het zou kunnen als er vocht in zit dat er ook bewegende delen aangetast zijn (drukcilinder en slave cilinder). Kan zijn dat er corrosie is dus je zou eigenlijk moeten achterhalen waar het vocht vandaan is gekomen.
Je kunt sowieso je systeem helemaal leeg laten lopen (incl remmen) dan je drukslang los halen en checken of de O ringen nog goed zijn (pas op als ze vast zitten -> zie how to) Daarna met een beetje remvloeistof doorspoelen en weer vullen.
Ben benieuwd of dit kan zonder je accu uit te bouwen (linker wielkap moet wel los los). Als wel alles er uit moet kan je gezien het werk net zo goed je druk cilinder en je slave cilinder vervangen.
Het zou kunnen als er vocht in zit dat er ook bewegende delen aangetast zijn (drukcilinder en slave cilinder). Kan zijn dat er corrosie is dus je zou eigenlijk moeten achterhalen waar het vocht vandaan is gekomen.
Je kunt sowieso je systeem helemaal leeg laten lopen (incl remmen) dan je drukslang los halen en checken of de O ringen nog goed zijn (pas op als ze vast zitten -> zie how to) Daarna met een beetje remvloeistof doorspoelen en weer vullen.
Ben benieuwd of dit kan zonder je accu uit te bouwen (linker wielkap moet wel los los). Als wel alles er uit moet kan je gezien het werk net zo goed je druk cilinder en je slave cilinder vervangen.
- A&D Abarth
- Junior
- Berichten: 203
- Lid geworden op: ma okt 14, 2013 9:54 pm
- Registration: 66-ph-pp
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Zundert
- Gegeven waarderingen: 35 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
- Contacteer:
Re: Schakelen bij koude motor
Ik heb geantwoord dat ik het al geprobeerd had en dat dat niet werkte..
De how-to ga ik eens inspecteren van je, goed bezig..
Wellicht een idee om een klusdag te organiseren als er meer mensen zijn met problemen met de Stilo (en verstand van zaken )
De how-to ga ik eens inspecteren van je, goed bezig..
Wellicht een idee om een klusdag te organiseren als er meer mensen zijn met problemen met de Stilo (en verstand van zaken )
Stilo Abarth 2.4 20V 5m17 - Duplex Custom made Uitlaatsysteem - RDX design voorbumper - Blinded windows - Dayline DevilEyes Pilot Xenon 8000K - Kenteken/stads verlichting LED - Eibach Pro Line - OZ 35th Anniversairy 17" - Rode klauwen/striping
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: Schakelen bij koude motor
Lijkt mij eerder aan de koppelingscilinder(s) en/of olie te liggen dan aan de koppeling zelf. Wat je zou kunnen proberen... bij 50 km/u in z`n 5 rijden en dan vol gas geven. Slipt de koppeling dan door? dan is het de koppeling. Slipt hij niet? Dan heel gauw een andere garage zoeken!! en ligt het toch aan de kopelingscilinder / olie.
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: Schakelen bij koude motor
ik denk ook dat het in de cilinder(s) zit maar ben erg benieuwdEntonoX schreef:Lijkt mij eerder aan de koppelingscilinder(s) en/of olie te liggen dan aan de koppeling zelf. Wat je zou kunnen proberen... bij 50 km/u in z`n 5 rijden en dan vol gas geven. Slipt de koppeling dan door? dan is het de koppeling. Slipt hij niet? Dan heel gauw een andere garage zoeken!! en ligt het toch aan de kopelingscilinder / olie.
- A&D Abarth
- Junior
- Berichten: 203
- Lid geworden op: ma okt 14, 2013 9:54 pm
- Registration: 66-ph-pp
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Zundert
- Gegeven waarderingen: 35 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
- Contacteer:
Re: Schakelen bij koude motor
Gisteren de auto opgehaald.. Gelijk maar besloten om naar een andere garage te gaan... Wat een ....bedrijf. Ik kreeg de auto nu voor 15 minuten uberhaupt niet in een versnelling... Computer uitlezen was 20 euro maar nu heb ik een engine fault die er niet was.. Heb nog niet gekeken waar die voor is, doe ik vanavond.
Nu heb ik op het internet zitten rondkijken voor de koppelingssets en cilinders, maar ik zou bij god niet weten wat goed is voor mijn (handgeschakelde) abart. De hoofdkoppelingscilinder heb ik gevonden voor 19 euro maar ook van 45 euro..
Nu heb ik op het internet zitten rondkijken voor de koppelingssets en cilinders, maar ik zou bij god niet weten wat goed is voor mijn (handgeschakelde) abart. De hoofdkoppelingscilinder heb ik gevonden voor 19 euro maar ook van 45 euro..
Stilo Abarth 2.4 20V 5m17 - Duplex Custom made Uitlaatsysteem - RDX design voorbumper - Blinded windows - Dayline DevilEyes Pilot Xenon 8000K - Kenteken/stads verlichting LED - Eibach Pro Line - OZ 35th Anniversairy 17" - Rode klauwen/striping
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: Schakelen bij koude motor
ik heb ook gezocht maar toch deze bij Tuinder besteld, zij hebben de originele maar ook goedkopere alternatieven (lees niet originele onderdelen)
Je kunt met hun een afspraak maken wanneer je niet gebruikte onderdelen terug kunt sturen en je krijgt korting als lid
Verder lees nog even de how to (sorry blijf het herhalen) want je kunt beter iets te veel bestellen dan dat je alles hebt open liggen blijkt dat je iets mist (bijv O-ringen van de drukslangen....)
Je kunt met hun een afspraak maken wanneer je niet gebruikte onderdelen terug kunt sturen en je krijgt korting als lid
Verder lees nog even de how to (sorry blijf het herhalen) want je kunt beter iets te veel bestellen dan dat je alles hebt open liggen blijkt dat je iets mist (bijv O-ringen van de drukslangen....)
- A&D Abarth
- Junior
- Berichten: 203
- Lid geworden op: ma okt 14, 2013 9:54 pm
- Registration: 66-ph-pp
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Zundert
- Gegeven waarderingen: 35 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
- Contacteer:
Re: Schakelen bij koude motor
Haha, heb het gelezen, jammer dat er geen fotos bij zitten , zojuist heb ik vanuit zijn 5 weg proberen te rijden en dan na 2 meter valt deze uit ( bij veel gas geven) bij weinig tot geen gas geven valt de auto direct uit. Ook heb ik 50 gereden en dan koppeling in vol gas, koppeling los, ik kom vooruit (niet hard) en het toerental gaat redelijk vlot terug naar beneden.
Echter kom ik net weer thuis en schakelde hij nog steeds niet lekker 10 min gereden, dus nog een rondje, na dit rondje ging het schakelen weer als vanouds, lekker dus....
Ook rook ik lichtelijk metaal toen ik net uitstapte, dat kan neem ik aan ook nooit de bedoeling zijn.. Dus nu met deze bevindingen, wat denken jullie, cilinders of toch koppeling?
Echter kom ik net weer thuis en schakelde hij nog steeds niet lekker 10 min gereden, dus nog een rondje, na dit rondje ging het schakelen weer als vanouds, lekker dus....
Ook rook ik lichtelijk metaal toen ik net uitstapte, dat kan neem ik aan ook nooit de bedoeling zijn.. Dus nu met deze bevindingen, wat denken jullie, cilinders of toch koppeling?
Stilo Abarth 2.4 20V 5m17 - Duplex Custom made Uitlaatsysteem - RDX design voorbumper - Blinded windows - Dayline DevilEyes Pilot Xenon 8000K - Kenteken/stads verlichting LED - Eibach Pro Line - OZ 35th Anniversairy 17" - Rode klauwen/striping
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten