NAV+ Vervangen

Post hier al je vragen over het standaard radio systeem of het Connect Nav+ systeem.
Gebruikersavatar
mich891
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: zo apr 13, 2014 10:43 pm
Registration: 22-NZ-RJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Hilversum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Vervangen door aftermarket Navigatie

Bericht door mich891 »

Ik zit ook nog te twijfelen omdat er toch een dikke kans in zit dat er functionaliteit verloren gaat. En er zit helaas ook geen DAB+ op, wat voor mij wel een voordeel zou zijn. Tegelijkertijd zitten er ook wel veel voordelen aan, met name de nieuwe kaarten voor navigatie, bluetooth, sd reader en iphone kabel. En voor dit geld... hmm vind het lastig :problem:

Gebruikersavatar
A&D Abarth
Junior
Junior
Berichten: 203
Lid geworden op: ma okt 14, 2013 9:54 pm
Registration: 66-ph-pp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Zundert
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren
Contacteer:

Re: Vervangen door aftermarket Navigatie

Bericht door A&D Abarth »

Iemand al aangedurft deze te halen?
Stilo Abarth 2.4 20V 5m17 - Duplex Custom made Uitlaatsysteem - RDX design voorbumper - Blinded windows - Dayline DevilEyes Pilot Xenon 8000K - Kenteken/stads verlichting LED - Eibach Pro Line - OZ 35th Anniversairy 17" - Rode klauwen/striping

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Vervangen door aftermarket Navigatie

Bericht door djacco »

A&D Abarth schreef:Iemand al aangedurft deze te halen?
Nog niet ga eerst mijn airco fixen

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

NAV+ Vervangen

Bericht door Ecniv »

Een goedemiddag,

Ik heb de knoop zo goed als doorgehakt; Ik ga mijn NAV+ vervangen met een aftermarket variant en wel deze:
http://www.ebay.com/itm/Android-4-2-2DI ... 0#shpCntId

Nu snap ik dat ik dan weer adapters en de hele bende aan moet gaan schaffen waarbij ik bij dit ben aangekomen:
http://www.dynamicsounds.co.uk/fiat-sti ... erial.html

Nu is het enige wat mij tot nu toe tegenhoudt het feit dat ik sommige instellingen niet meer aan zal kunnen passen namelijk deurvergrendeling ed. nu hoop ik daar langs te komen via een elm327 dongle en mijn trouwe laptop met Multiecuscan 1.7 er op torque op de head unit voor directe feedback van onder de motorkap.

Nu weet ik dat er mensen zijn op dit forum die al met hun apparatuur aan de CANBUS kunnen hangen nu was mijn vraag dus of iemand zou willen kijken of je dergelijke instellingen aan kan passen via dit soort apparatuur, dit geeft namelijk voor mij de definitieve doorslag om het wel of niet te doen (Ik ben te lui om elke x als ik wat wil aanpassen de hele radio uit te bouwen en de NAV+ er weer in te zetten) :D

Alvast bedankt voor jullie hulp
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
Stilodriver
Beginner
Beginner
Berichten: 97
Lid geworden op: wo jun 11, 2014 9:57 pm
Registration: 40pbzn
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Zuidwest Drenthe
Gegeven waarderingen: 22 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Stilodriver »

Ik zit er ook lichtelijk aan te denken om hem te vervangen door een dab+ systeem (heb op dit moment niet altijd even goed ontvangst met de radio) en als ik naar mij kijk dan gebruik ik bijna niet de functie's die op de radio zitten. Zat er dan aan te denken om de de NAV+ te behouden en aan te sluiten wanneer ik toch iets in het systeem wil veranderen.

Let wel op dat je bij de keuze van het merk radio er wel een canbus patch lead voor is. Anders kun je het nog niet bedienen met het stuur. En dat zou zonde zijn...
Had een Fiat Stilo.... :thumbdown:

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Ecniv »

Stilodriver schreef:Ik zit er ook lichtelijk aan te denken om hem te vervangen door een dab+ systeem (heb op dit moment niet altijd even goed ontvangst met de radio) en als ik naar mij kijk dan gebruik ik bijna niet de functie's die op de radio zitten. Zat er dan aan te denken om de de NAV+ te behouden en aan te sluiten wanneer ik toch iets in het systeem wil veranderen.

Let wel op dat je bij de keuze van het merk radio er wel een canbus patch lead voor is. Anders kun je het nog niet bedienen met het stuur. En dat zou zonde zijn...
Ik heb inderdaad al contact opgenomen met de gene die de adapters levert en waarschijnlijk wordt het de CTBOSSLEAD (moet nog even wachten op de verkoper van Ebay of dat klopt).

Het gene wat mij frustreerd van de NAV+ is dat de navigatie al gedateerd is en door het gebrek van usb en geheugen mbt muziek totaal absent is :problem: . Dit zou ik dus door android in 1 klap allemaal kunnen voorkomen; Waze voor de navigatie (Altijd up-to-date & accurate flitsmeldingen :thumbup: ) en ik kan er een harde schijf vol muziek aan hangen dus kan de cd`s weer t raam uit gooien.
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
Thenu
Senior
Senior
Berichten: 428
Lid geworden op: za dec 14, 2013 10:28 am
Woonplaats: Maastricht
Gegeven waarderingen: 93 keren
Ontvangen waarderingen: 63 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Thenu »

Al eens gehoord van een yatour? Weet ff niet of ik het goed spel
It was'nt me.............

Fiat stilo 2,4 ABARTH
Fiat cinquecento 1,1 sporting ABARTh.

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Ecniv »

Klopt heb ik onderzoek naar gedaan (net als de dension) en is een optie geweest maar ik blijf dan met die gedateerde navigatie zitten hetgeen ik toch wel irritant vind :(
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gebruikersavatar
BredaBounce
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: di jul 01, 2014 2:54 pm
Registration: 11PRHF
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.9 JTD 16V 140 (192A5000)
Woonplaats: ~Breda~
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door BredaBounce »

Een dension met een iPhone lost dat probleem op; alleen gebruik je dan het scherm van de Iphone voor navigatie...En het interne geheugen voor de MP3-muziek...
De Nav+ is idd gedateerd... en dat wordt niet beter...
|̶͇̿ ̶͇̿ ̶͇̿) |̿ ̿ |̶͇̿ ̶͇̿ |͇̿ ͇̿ ͇̿ ͇̿)|̶̿ ̶̿ ̶̿ ̶̿||̶͇̿ ̶͇̿ ̶͇̿) |͇̿ ͇̿ ͇̿||͇ ͇ ͇ ͇ ͇||̿ \͇||͇̿ ͇̿ ͇̿ |̶͇̿ ̶͇̿

Gebruikersavatar
Stilodriver
Beginner
Beginner
Berichten: 97
Lid geworden op: wo jun 11, 2014 9:57 pm
Registration: 40pbzn
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Zuidwest Drenthe
Gegeven waarderingen: 22 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren
Contacteer:

Re: NAV+ Vervangen

Bericht door Stilodriver »

Ecniv schreef:
Stilodriver schreef:Ik zit er ook lichtelijk aan te denken om hem te vervangen door een dab+ systeem (heb op dit moment niet altijd even goed ontvangst met de radio) en als ik naar mij kijk dan gebruik ik bijna niet de functie's die op de radio zitten. Zat er dan aan te denken om de de NAV+ te behouden en aan te sluiten wanneer ik toch iets in het systeem wil veranderen.

Let wel op dat je bij de keuze van het merk radio er wel een canbus patch lead voor is. Anders kun je het nog niet bedienen met het stuur. En dat zou zonde zijn...
Ik heb inderdaad al contact opgenomen met de gene die de adapters levert en waarschijnlijk wordt het de CTBOSSLEAD (moet nog even wachten op de verkoper van Ebay of dat klopt).
Het gene wat mij frustreerd van de NAV+ is dat de navigatie al gedateerd is en door het gebrek van usb en geheugen mbt muziek totaal absent is :problem: . Dit zou ik dus door android in 1 klap allemaal kunnen voorkomen; Waze voor de navigatie (Altijd up-to-date & accurate flitsmeldingen :thumbup: ) en ik kan er een harde schijf vol muziek aan hangen dus kan de cd`s weer t raam uit gooien.

Ik hoop dat het past, ben benieuwd. Zal beteken dat je niet gebonden aan de 'bekende' autoradio merken bent :)
Keep me posted :thumbup:
Had een Fiat Stilo.... :thumbdown:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten