Pagina 3 van 5

Re: Stilo van Djacco

Geplaatst: ma apr 06, 2015 8:02 pm
door djacco
Gisteren mijn kachel eindelijk werkend gekregen, het waren waarschijnlijk de actuators (die bepalen de positie van de motors).
Had op het fiatforum deze gevonden http://www.fiatforum.com/stilo/240001-c ... tor-2.html.

Bij deze een kort overzichtje zodat ik dit volgende keer niet nog eens moet opzoeken.
Eerst de actuators gespoeld met contactspray https://www.youtube.com/watch?v=o2_19YR_aHQ daarna alle motors terug gezet maar na reset van het systeem helaas nog steeds een knipperende 01 aan de rechterzijde. Blijkt dat je handmatig moet instellen voordat je de betreffende motor terug zet (zie ook fiatforum.com)
Afbeelding
Dit is de bestuurderszijde, in de blauwe cirkel is de motor die de lucht naar de voorruit stuurt, direct daar naast de motor die de voeten en gezicht stuurt (deze gaf bij mij het probleem) de laatste motor is van de temperatuur (zit er ook een aan de bijrijderszijde). De motor los gehaald en open gemaakt, motortje los gehaald van de schroef vormige as zodat je de witte zeshoekige nok kunt verdraaien (niet aan de nok draaien en motor nog niet dicht doen). Contact aan en ventilatie alleen naar voeten ingesteld en met de hand de tandwielen zo gezet dat de lucht naar de voeten ging. Daarna de nok van de motor via de schroefas zo verdraait dat het witte deel, als de motor terug geplaatst was, in het midden stond zoals op dit plaatje.
Afbeelding.
Is even mikken maar bij mij was dit parallel met de rand van de motor(ik zal nog een plaatje toevoegen). Als de nok goed staat kan de motor dicht, terug gezet en weer aangesloten. Daarna een reset gedaan en voila alles werkt ! Gelijk ook de interieur filter vervangen en klaar voor de volgende klus :think:

Re: Stilo van Djacco

Geplaatst: zo mei 10, 2015 8:37 pm
door djacco
Vandaag samen met dawid mijn veerpoten voor vervangen. Ik had een setje complete veerpoten van de sloop gehaald die er nog goed uitzagen. Heb het beetje roest er af gehaald dat er op zat en ze in de zwarte verf gezet. Het vervangen ging super simpel ook omdat luigi een aantal bouten al gangbaar had gemaakt. We kwamen toch nog wel wat tegen zo wil ik nog wat bouten vervangen vanwege de roest en we kwamen er achter dat er 1 boutje ontbrak bij de remklauw ! :shock:
Moet deze dus ook halen en dan een proefritje maken maar mijn stilo staat nu een stuk beter/hoger op de weg dus zal zeker goed gaan :D
Dawid heel erg bedankt ik vond het erg gezellig :thumbup:
Volgende klus is een goed tweedehands subframe kopen, oplappen en monteren !

Re: Stilo van Djacco

Geplaatst: zo mei 10, 2015 11:34 pm
door dadis1988
en je remmen goed nalopen:):):)

Groeten

Re: Stilo van Djacco

Geplaatst: zo jun 28, 2015 7:05 pm
door djacco
Even geleden al weer mijn roestige achteras aangepakt. Op de brug gezet en de staalborstel er op, daarna in de hamerrite en hij ziet er weer fris uit :D
AfbeeldingAfbeelding

Re: Stilo van Djacco

Geplaatst: zo jun 28, 2015 7:08 pm
door djacco
En vandaag op zandvoort een nieuwe nummerplaathouder gemonteerd ( ik was niet de enige ;) )
Afbeelding

Re: Stilo van Djacco

Geplaatst: zo jun 28, 2015 11:07 pm
door @N@ND@B@RTH
Ziet er ergggg prachtiggggg uit :clap:

Re: Stilo van Djacco

Geplaatst: zo jun 28, 2015 11:57 pm
door Egbert_86
Zodra ik kan ga ik hem ook bestellen, ziet er goed uit :thumbup:

Re: Stilo van Djacco

Geplaatst: zo jul 26, 2015 5:07 pm
door djacco
Vandaag oliebeurtje gedaan, nieuwe Oliefilter (bosch) en olie 5W30 (valvoline) en gelijk ook nieuwe bougies :-)
Dawid dank voor de gezelligheid en de hulp !

Re: Stilo van Djacco

Geplaatst: zo jul 26, 2015 6:03 pm
door @N@ND@B@RTH
Goed bezig, mannuh :clap:

Re: Stilo van Djacco

Geplaatst: za feb 13, 2016 5:42 pm
door djacco
Deze week mijn keerring van de vooras vervangen met een vriend van me (wederom super bedankt!). De as ging er lastig uit de borgring hield hem tegen en trekken ging niet dus schroevendraaier als hefboom gebruikt. Keerring ging er redelijk makkelijk in, eerst rustig kloppen en daarna in de werkbank een stukje verder er in geperst met de oude ring. Alles weer gemonteerd en nieuwe bakolie er in.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Daarna de remmen achter nagelopen en schoongemaakt en luchtfilter vervangen.
Daarnaast ook mijn lager rechtsachter vervangen, de vorige keer hadden we niet het juiste type dus paste niet goed en na een jaar was de abs ring weg... Nadat de lager was gemonteerd en de error verwijderd bleek de ABS sensor ook kapot :( gezien hij deze week voor de APK moet en ik nog geen sensor had en geen tijd heb gaat de garage deze vervangen.

Voordat hij naar de garage gaat heb ik wel vandaag nog de stelmotor van de koplamp vervangen. De bumper er af om de lampen er uit te kunnen halen, de eerste keer dat ik dit deed was het best een kl@#$%!@ klus maar een tweede keer was hij er met 25min af, stelmotor (was maar 14 euro) vervangen effe koffie en weer 25min zat alles er weer op :D
Afbeelding Afbeelding

Even voor degenen die de bumper er af wil halen: eerst je wielen zo ver mogelijk 1 kant op draaien, dan de 4 hex schroeven aan de bovenkant onder de motorkap los maken (even 1 een beetje vast laten zitten zodat de bumper blijft hangen) dan 4 schroeven onder de bumper los halen, wiel kappen los maken (2 kruisschroeven per kant), wielkap opzij trekken van onderaf langs de bumper voelen er zitten 2 schroeven per kant 1 hex en 1 normaal boutje dop 8 (deze zit het dichtst bij het wiel) deze schroeven zijn de eerste keer echt @*#$ om te vinden en los te halen ;)