Distributieriem wisselen Stilo 1.8

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5373
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 839 keren
Contacteer:

Re: Distributie

Bericht door Schumi »

Als je Fiat Stilo onderdelen gaat bestellen bij de Fiat dealer of Tuynder zullen ze alles leveren volgens het chassis nr. dat op je kentekenbewijs en identificatie plaatje van de Stilo staat.
Daarin zit namelijk ook de motor-code in opgenomen...zo zal je dan ook altijd de juiste onderdelen geleverd krijgen voor je Stilo... ;)

Bij alle andere onderdelen leveranciers gaat het dan ook meestal om imitatie onderdelen...en dat geeft wel eens problemen met pasvorming en kwaliteit….maar daar is dan ook vaak de prijs naar…en daar kies je als eigenaar dan ook voor.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Distributie

Bericht door Groschl »

Schumi schreef:Als je Fiat Stilo onderdelen gaat bestellen bij de Fiat dealer of Tuynder zullen ze alles leveren volgens het chassis nr. dat op je kentekenbewijs en identificatie plaatje van de Stilo staat.
Daarin zit namelijk ook de motor-code in opgenomen...zo zal je dan ook altijd de juiste onderdelen geleverd krijgen voor je Stilo... ;)

Bij alle andere onderdelen leveranciers gaat het dan ook meestal om imitatie onderdelen...en dat geeft wel eens problemen met pasvorming en kwaliteit….maar daar is dan ook vaak de prijs naar…en daar kies je als eigenaar dan ook voor.
Klopt maar bij een distributiewissel zou ik altijd originele onderdelen gebruiken.
Je wilt niet dat een span- of looprol problemen gaat geven, dan is de schade niet te overzien.
Uiteraard kunnen originele onderdelen ook defect raken want tja....wat is eigenlijk origineel?
Fiat maakt echt niet zijn eigen distributiesets maar ze zullen wel een bepaalde kwaliteit eisen.

Gebruikersavatar
derkrolof1964
Junior
Junior
Berichten: 101
Lid geworden op: wo jun 11, 2014 6:38 pm
Registration: 54LLPT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: oosterhesselen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Distributie

Bericht door derkrolof1964 »

hoe zien de juiste onderdelen er uit dan is hier een foto van want ja zij zeggen dat deze onderdelen er oppassen is een set heb met een dealer kontakt gehad maar die wou het niet zeggen daar kan ik me iets bij voorstellen die verkopen liever orgineel maar goed er schijnt wel bij een andere dealer wel e kloppen zeggen ze alleen ja misschien is beter om te zien hoe die onderdelen er uit zien want om alles los te halen en dat het niet past dat is ook niet de bedoeling dan stuur ik het wel weer terug ... goed zie inderdaad wel schema,s maar hoe zo, diameter moet de span rol zijn ..is een optie of het nu kwaliteit is is niet aan de orde het gaat om de juiste diameter en lengte van de riemen

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Distributie

Bericht door Groschl »

derkrolof1964 schreef:hoe zien de juiste onderdelen er uit dan is hier een foto van want ja zij zeggen dat deze onderdelen er oppassen is een set heb met een dealer kontakt gehad maar die wou het niet zeggen daar kan ik me iets bij voorstellen die verkopen liever orgineel maar goed er schijnt wel bij een andere dealer wel e kloppen zeggen ze alleen ja misschien is beter om te zien hoe die onderdelen er uit zien want om alles los te halen en dat het niet past dat is ook niet de bedoeling dan stuur ik het wel weer terug ... goed zie inderdaad wel schema,s maar hoe zo, diameter moet de span rol zijn ..is een optie of het nu kwaliteit is is niet aan de orde het gaat om de juiste diameter en lengte van de riemen
Kwaliteit is niet aan de orde? Veel succes met je Abarth dan!

FF zonder gekheid, koop zulke spullen gewoon bij een zaak welke verstand er van heeft, hoeft niet perse de dealer te zijn maar bestel ze gewoon bij Tuynder.
Dan weet je zeker dat je de goede spullen krijgt tegen een nette prijs.

Gebruikersavatar
derkrolof1964
Junior
Junior
Berichten: 101
Lid geworden op: wo jun 11, 2014 6:38 pm
Registration: 54LLPT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: oosterhesselen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Distributie

Bericht door derkrolof1964 »

heb orgineel besteld maar er zitten meer riemen op toch poly v riem is dat ook een set flinke klus moet je die ook vernieuwen zeker oke de distrubutie set heb ik al alleen zit je met de riemen voor de airco ook 180.000 moeten die er ook af en nieuw ..

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5373
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 839 keren
Contacteer:

Re: Distributie

Bericht door Schumi »

Ja, je hebt ook de multi-riem Arico pomp en dynamo riem....slim als je deze meteen mee vervangt :thumbup:
Dus met je distributie riem heb je er 3 te vervangen ;)
Afbeelding
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
derkrolof1964
Junior
Junior
Berichten: 101
Lid geworden op: wo jun 11, 2014 6:38 pm
Registration: 54LLPT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: oosterhesselen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Distributie

Bericht door derkrolof1964 »

oke maar geen spanrollen dus gaat dus alleen om MULTIE RIEM en DYNAMO RIEM
bij DISTRUBUTIE set heb dus wel 2 rollen verder ben ik dan nog 2 riemen nodig dan ben ik klaar dus

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5373
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 839 keren
Contacteer:

Re: Distributie

Bericht door Schumi »

derkrolof1964 schreef:oke maar geen spanrollen dus gaat dus alleen om MULTIE RIEM en DYNAMO RIEM
bij DISTRUBUTIE set heb dus wel 2 rollen verder ben ik dan nog 2 riemen nodig dan ben ik klaar dus
Spanrollen altijd mee vervangen... ;) advies
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
dray
Junior
Junior
Berichten: 113
Lid geworden op: zo okt 12, 2014 4:48 pm
Registration: 64lsnd
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Distributie riem

Bericht door dray »

Dit kwam ik onder de distributie kap tegen.
Vorige monteur heeft de riem niet echt netjes geplaatst.
Ook de BDP meter in de cilinder stond niet op nul :oops:
Deze riem heeft ook maar 30.000 km's gelopen zat er 3jaar op vandaar de vervanging.
Deze riem ziet er ook niet lekker meer uit
Bijlagen
IMG_20151007_184404.jpg

Gebruikersavatar
dray
Junior
Junior
Berichten: 113
Lid geworden op: zo okt 12, 2014 4:48 pm
Registration: 64lsnd
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Lucky me

Bericht door dray »

Eigen origineel gereedschap is idd wel handig ja.
De d.briem wordt nou weer geplaatst zoals het moet met het juiste gereedschap :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten