Tik in Abarth 2.4 blok
- anigi
- Beginner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: vr jun 06, 2014 5:17 pm
- Registration: 38-JR-ND
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
- Contacteer:
Re: tik in blok
kleppendeksel losgehaald er zit 1 klepstoter vast nu maar kijken hoe dit op te lossen maar we hebben de oorzaak
- Deze gebruikers waarderen anigi voor dit bericht (totaal 2):
- cees26 (wo okt 08, 2014 11:29 am) • longtimeago (wo okt 08, 2014 8:45 pm)
- Waardering: 28.57%
Power is nothing without knowledge
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: tik in blok
Dan is de oorzaak gevonden. Volgens mij moet je de klepstoters kunnen schoonmaken. Kijk even op youtube voor wat instructie filmpjes, waarschijnlijk door oude olie dat de stoter verstopt zit en blokkeert
- anigi
- Beginner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: vr jun 06, 2014 5:17 pm
- Registration: 38-JR-ND
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
- Contacteer:
Re: tik in blok
niet dus
heb motor gereinigd weer nieuw oliefilter nieuwe olie erin 10w60 zoals het nu klink lijkt het op lagerschalen
nou dat word de zoveelste abarth op de sloop met motorschade.
kan wel een blok kopen maar heb niemand die hem erin kan bouwen.
heb motor gereinigd weer nieuw oliefilter nieuwe olie erin 10w60 zoals het nu klink lijkt het op lagerschalen
nou dat word de zoveelste abarth op de sloop met motorschade.
kan wel een blok kopen maar heb niemand die hem erin kan bouwen.
Power is nothing without knowledge
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5367
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: tik in blok
Pfff...dat is balen...heb jij dat eens een keer met te-weinig olie gereden dan???
Ja die klus is minimaal 2 dagen werk...!!! is op zich wel te doen hoor
Ja die klus is minimaal 2 dagen werk...!!! is op zich wel te doen hoor
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- HazeSpace
- Master
- Berichten: 631
- Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
- Registration: 12312
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
- Gegeven waarderingen: 58 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
- Contacteer:
Re: tik in blok
Ik denk dat als je een blok wilt gaan verwisselen je dat even moet aanhalen hier op het forum! Zal me niet verbazen als de halve FSC je daarmee graag een handje helpt! Maar ik zou de hoop nog niet te snel opgeven.
Thomas
- Renaldo
- Beginner
- Berichten: 48
- Lid geworden op: di aug 05, 2014 9:43 pm
- Registration: 92nxbf
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
- Contacteer:
Re: tik in blok
Is revisie niet goedkoper als een ruilblok? In mijn geval was dat wel zo. Het bedrijf waar ik het heb laten doen haalt niet het hele motorblok eruit. Dus dat scheelt aardig in de kosten. Stuur maar pm als je meer wilt weten.
- anigi
- Beginner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: vr jun 06, 2014 5:17 pm
- Registration: 38-JR-ND
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
- Contacteer:
Re: tik in blok
nee schumi heb niet met te weinig olie gereden was aan olie wissel toe heb olie vervangen na 100 km tik
inmiddels al 3x olie en filter vervangen ivm spoelen omdat we eerst dachten dat het de klepstoters waren
na wat speurwerk blijkt toch dat de stilo een probleem auto is zelf bij fiat zeggen ze dat veel electronica problemen
en de 2,4 loopt regelmatig in de soep dat blijkt ook wel op marktplaats veel abarth blokken met motorschade diverse forums schrijven hier ook over
ik heb het wel een beetje gehad met de stilo 's ken dit probleem ook van de honda prelude vtec en 2,3 ook een groot drama met lagerschalen.
inmiddels al 3x olie en filter vervangen ivm spoelen omdat we eerst dachten dat het de klepstoters waren
na wat speurwerk blijkt toch dat de stilo een probleem auto is zelf bij fiat zeggen ze dat veel electronica problemen
en de 2,4 loopt regelmatig in de soep dat blijkt ook wel op marktplaats veel abarth blokken met motorschade diverse forums schrijven hier ook over
ik heb het wel een beetje gehad met de stilo 's ken dit probleem ook van de honda prelude vtec en 2,3 ook een groot drama met lagerschalen.
Power is nothing without knowledge
- anigi
- Beginner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: vr jun 06, 2014 5:17 pm
- Registration: 38-JR-ND
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
- Contacteer:
Re: tik in blok
heb even een revisie bedrijf gebeld die raad ten sterkste af om te reviseren uit hun ervaring blijkt dat de 2,4 standaard een constructiefout heeft
deze zou zitten in de aanvoer van olie door de oliepomp waardoor de 2,4 bijna altijd krukasschade krijgt er zijn uitzonderingen op de regel maar 9 van de 10 gaan defect. Optie verkoop in losse onderdelen en dat gaan we nu doen.
deze zou zitten in de aanvoer van olie door de oliepomp waardoor de 2,4 bijna altijd krukasschade krijgt er zijn uitzonderingen op de regel maar 9 van de 10 gaan defect. Optie verkoop in losse onderdelen en dat gaan we nu doen.
Power is nothing without knowledge
- @N@ND@B@RTH
- Goeroe
- Quickpoint
- Berichten: 1951
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
- Registration: 41-JR-BJ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: São Paulo, Brasil
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
- Contacteer:
Re: tik in blok
Dat is heel spijtig om te horen, vriend
Je was net zo goed bezig en zo trots op de abarth...
Wens je heel veel sterkte
Je was net zo goed bezig en zo trots op de abarth...
Wens je heel veel sterkte
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten