Tik in Abarth 2.4 blok

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Gebruikersavatar
anigi
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: vr jun 06, 2014 5:17 pm
Registration: 38-JR-ND
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Tik in Abarth 2.4 blok

Bericht door anigi »

nou heb het weer voor elkaar

heb vandaag een tik in het blok rij er niet meer mee geen idee wat het kan zijn
gisteren onderhoud nieuwe olie erin (ja de goeie) ben wel een beetje klaar met de stilo en zijn mankementjes
auto is 1 groot drama met electronica nu ook nog het blok is toch niet logisch na onderhoud dat het een dag later stuk gaat.
geen idee wat het is kan er ook niet mee naar garage dan is ie zeker vastgelopen ik denk of krukaslagers of distributie verlopen deze zit er pas 10k op
Power is nothing without knowledge

Online
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5368
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: tik in blok

Bericht door Schumi »

Dit is een broodje Aap verhaal dat bij veel Abarth's de krukaslagers er de tussen de 140000-150000 km uit liggen... :o waar is dit op gebaseerd??? hoe kom jij aan deze gegevens??? ben ik erg benieuwd naar.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
anigi
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: vr jun 06, 2014 5:17 pm
Registration: 38-JR-ND
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: tik in blok

Bericht door anigi »

er zat vooraf castrol 10w60 in
als ik het zo kan beoordelen denk ik dat er 1 klepstoter staat te tikken ga vandaag ff reinegings middel halen en dan weer opnieuw olie erin zo ook weer nieuwe oliefilter anders zal het een heel eind inde oefening zijn.
Power is nothing without knowledge

Gebruikersavatar
anigi
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: vr jun 06, 2014 5:17 pm
Registration: 38-JR-ND
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: tik in blok

Bericht door anigi »

ben het zeker eens met schumi wat betreft de krukas lagers want dit blok heeft al 230k gelopen en hij start nog steeds buiten die tik loopt de moter moii
Power is nothing without knowledge

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: tik in blok

Bericht door EntonoX »

krukaslagers komt alleen voor als de motor systematisch met te laag oliepeil heeft gedraaid. Ik zou het inderdaad zoeken in een hydraulische klepstoter. Het kan ook zijn dat na een oliewissel de klepstoters nog even hoorbaar zijn, Ik weet niet hoe erg de tik is?

Online
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5368
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: tik in blok

Bericht door Schumi »

anigi schreef:er zat vooraf castrol 10w60 in
als ik het zo kan beoordelen denk ik dat er 1 klepstoter staat te tikken ga vandaag ff reinegings middel halen en dan weer opnieuw olie erin zo ook weer nieuwe oliefilter anders zal het een heel eind inde oefening zijn.
Aan de olie heeft het dus niet gelegen...(de beste) maar wat EntonoX al zei...als je net je olie verwisselt hebt dan moeten de hydraulische klepstoters nog even op druk komen...en dan hoor je altijd in het begin deze nog even tikken...maar dat is na een paar minuten weer weg.

Maar ik zeg het nog maar eens een keer..."pijl je olie regelmatig" dit is zo belangrijk...een Stilo Abarth verbruikt nu eenmaal wat meer olie. :o :thumbup:
Deze gebruikers waarderen Schumi voor dit bericht:
dennis12354 (vr okt 03, 2014 12:17 pm)
Waardering: 14.29%
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Online
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5368
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: tik in blok

Bericht door Schumi »

ForzaOlanda schreef:krukaslagers die versleten zijn klinken anders dan klepstoters.

mijn redenatie van versleten krukaslagers is gebaseerd op ervaring, niet op basis van 1 geval mocht je dat denken.

@Ethonox, ik heb je enige tijd geleden een PB gestuurd inzake Virgin Mode. Zou een antwoord wel waarderen.
Al zijn het 2 of 3 gevallen...het is altijd nog zo dat er veel meer Stilo Abarth's rond rijden die meer dan 150.000 km -ers er op hebben zitten die nooit deze problemen hebben.... :o :thumbup: kijk alleen maar eens naar alle Abarth's die er rondrijden bij de FSC...

En nog even een verzoek....als je Ethonox rechtstreeks wil aanspreken doe dit dan middels Pm...is wel zo netjes.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: tik in blok

Bericht door EntonoX »

ForzaOlanda schreef:krukaslagers die versleten zijn klinken anders dan klepstoters.

mijn redenatie van versleten krukaslagers is gebaseerd op ervaring, niet op basis van 1 geval mocht je dat denken.

@Ethonox, ik heb je enige tijd geleden een PB gestuurd inzake Virgin Mode. Zou een antwoord wel waarderen.
Stuur even opnieuw, krijg zoveel PM`s :crazy:

Gebruikersavatar
anigi
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: vr jun 06, 2014 5:17 pm
Registration: 38-JR-ND
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: tik in blok

Bericht door anigi »

vandaag weer olie vervangen auto gestart begon weer te tikken maar ging weg hij tikt nu alleeen nog op het moment dat je gas geeft
Power is nothing without knowledge

Gebruikersavatar
anigi
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: vr jun 06, 2014 5:17 pm
Registration: 38-JR-ND
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: tik in blok

Bericht door anigi »

Tik zit bovenin het blok in het midden van de week gaat de kleppendeksel er af om te kijken wat er is :geek:
Power is nothing without knowledge

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten