Toch maar even voorstellen

In dit topic stel je jezelf en je Stilo (met foto) voor (na registratie heb je automatisch toegang tot het complete forum)
Gebruikersavatar
Renier
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
Registration: 66-JL-BV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Toch maar even voorstellen

Bericht door Renier »

Hee iedereen,

Mijn naam is Renier Wijnen, ik ben leerling monteur en kom uit Eindhoven, ongeveer een jaar geleden heb ik van forumlid Thenu een finaal kapotte Chevrolet Camaro gekocht die gedeeltelijk uit elkaar lag. Heb deze zo goed mogelijk opgeknapt, vooral technisch, en onder andere weer aan de praat gekregen door middel van er een ruilmotor in te leggen en alle andere problemen te verhelpen.

Lang dagelijks mee rond gereden, maar toen overkwam het me opeens, ik ree over de snelweg naar mijn werk en de ruilmotor begon er ook mee op te houden. Ik zat dus zonder vervoer op de brommer na, en ook liet het geringe motorvermogen (120pk of zo af fabriek) van de Camaro mij al erg veel te begeren.

Had nog steeds wel eens contact met Thenu, ik was al even op zoek naar een auto'tje om in ieder geval de winter mee door te komen en hij vertelde mij over de Fiat Stilo Abarth, ik begon me er wat in te verdiepen en het leek me misschien wel wat. Al snel ben ik de auto steeds leuker gaan vinden, en begon ik er steeds meer in te zien, dus heb ik er met mijn spaarcenten eentje gekocht afgelopen woensdag. Nu al heel erg blij mee!

Wel zijn er nog wat dingetjes waar ik aan wil gaan werken, waaronder:

- Nieuwere software voor de navigatie, zit nu 2007-2008 in die het al regelmatig mis heeft.
- Als ik wat verder instuur tijdens het rijden hoor ik een rammel, alsof iets ergens tegenaan tikt en blijft tikken totdat ik weer terug stuur, de tikken volgen elkaar vrij rap op.
- De bak schakelt naar mijn idee, al kan dit normaal zijn bij een Selespeed, erg zwaar en het duurt best wel een momentje voordat ie geschakeld heeft inclusief koppelen. Zo houd ie tijdens het schakelen ook duidelijk even heel erg in als je hem op automaat stand hebt staan en een beetje gas geeft bij het optrekken. Auto heeft wel al 200.000km gelopen.
- Het dakraam is defect, ik hoor het motortje wel maar die draait tevergeefs, iets zit niet goed op z'n plek denk ik. Ook het rolgordijn doet maar apart, zit niet in de pinnen maar ligt los en is laatst achterin het dak verdwenen, heb de pinnen wel eens aan het bewegen gekregen met de draaiknop geloof ik maar ze zouden ook apart bedienbaar moeten zijn lijkt me? Graag zou ik dit een keer repareren, het lijkt me enorm gaaf en fijn al is het nu winter.
- De mogelijkheid om m'n telefoon aan te kunnen sluiten op de boordcomputer, het liefst via Bluetooth maar moet nog even kijken wat de beste optie is. Misschien tijdelijk zo'n FM-transmitter aangezien (Bluetooth) kastjes best wel wat kosten en ik ook geen idee heb of ik ze achter het dashboard zou kunnen plaatsen, of er genoeg ruimte is. Wel waardeer ik het originele systeem heel erg al ziet het eruit als Windows 98 of ouder en ontbreekt er voor mij dus alleen nog bovenstaande.
- Mogelijk beter kwaliteit geluid in de auto, heb dan nu nog alleen maar naar de radio geluisterd dus kan het via de telefoon nog enorm meevallen maar had wel een beetje de indruk dat de speakers toch niet helemaal super geweldig zijn.
- Een aantal kleine dingetjes :P
Afbeelding


Alvast bedankt iedereen en hopelijk kunnen we het allemaal goed vinden met elkaar maar dat komt vast goed!
Deze gebruikers waarderen Renier voor dit bericht:
longtimeago (di jan 06, 2015 2:58 pm)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
@N@ND@B@RTH
Goeroe
Goeroe
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1951
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
Registration: 41-JR-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: São Paulo, Brasil
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren
Contacteer:

Re: Toch maar even voorstellen

Bericht door @N@ND@B@RTH »

Welkom bij de Fiatstiloclub en heel veel plezier op het forum :thumbup:
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========

Gebruikersavatar
Jannick
Junior
Junior
Berichten: 157
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 5:22 pm
Registration: 63-NL-SF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Elburg
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 20 keren
Contacteer:

Re: Toch maar even voorstellen

Bericht door Jannick »

Hoi renier

Welkom bij de FSC!
veel plezier met je auto en op het forum

En wat voorn geluid maakt het panoramadak? Ratelend geluid?
Fiat Stilo Abarth~Panoramadak~Remus einddemper~Full options

Gebruikersavatar
Renier
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
Registration: 66-JL-BV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Toch maar even voorstellen

Bericht door Renier »

Jannick schreef:Hoi renier

Welkom bij de FSC!
veel plezier met je auto en op het forum

En wat voorn geluid maakt het panoramadak? Ratelend geluid?
Yep, het motortje doet duidelijk z'n best maar ergens gaat het goed fout en op het eerste stuk glas na komt er totaal geen beweging in het dak. De geluiden komen van voren, in de buurt van de bediening, ergens loopt er iets spaak en het klinkt niet erg gezond.

mark1981
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Toch maar even voorstellen

Bericht door mark1981 »

Veel plezier met je stilo

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Toch maar even voorstellen

Bericht door Schumi »

Hoi Renier,
Welkom bij de FSC :thumbup: wij hopen dat je er veel plezier van mag hebben,surf rustig rond op het forum en ontdek wat het voor jou en je Stilo allemaal kan betekenen.

Wij hopen dan ook je snel eens te ontmoeten op een van onze gezellige meetings en/of bijeenkomsten...

Als je donateur wordt van de FSC krijg je toegang tot het volledige forum waaronder de How-To's waar mee je heel veel kosten besparende handelingen aan je Stilo eventueel zelf kunt gaan uitvoeren :thumbup:

En als je een wat mooiere foto van Fiat Stilo Abarth post dan zet ik deze op de FSC website & facebook pagina... :thumbup:

En natuurlijk mooi dat Thenu jouw helemaal enthousiast heeft gemaakt om een Stilo Abarth aan te schaffen en lid te worden van de FSC :clap:
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Jannick
Junior
Junior
Berichten: 157
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 5:22 pm
Registration: 63-NL-SF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Elburg
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 20 keren
Contacteer:

Re: Toch maar even voorstellen

Bericht door Jannick »

Renier schreef:
Jannick schreef:Hoi renier

Welkom bij de FSC!
veel plezier met je auto en op het forum

En wat voorn geluid maakt het panoramadak? Ratelend geluid?
Yep, het motortje doet duidelijk z'n best maar ergens gaat het goed fout en op het eerste stuk glas na komt er totaal geen beweging in het dak. De geluiden komen van voren, in de buurt van de bediening, ergens loopt er iets spaak en het klinkt niet erg gezond.
Klinkt bekend, misschien helpt dit je: http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewt ... =29&t=1181
Fiat Stilo Abarth~Panoramadak~Remus einddemper~Full options

Gebruikersavatar
Thenu
Senior
Senior
Berichten: 428
Lid geworden op: za dec 14, 2013 10:28 am
Woonplaats: Maastricht
Gegeven waarderingen: 93 keren
Ontvangen waarderingen: 63 keren
Contacteer:

Re: Toch maar even voorstellen

Bericht door Thenu »

Welkom bij de FSC Renier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
It was'nt me.............

Fiat stilo 2,4 ABARTH
Fiat cinquecento 1,1 sporting ABARTh.

Gebruikersavatar
cees26
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1515
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 34HHX3
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

Re: Toch maar even voorstellen

Bericht door cees26 »

Hoi Renier.

Welkom bij FSC, het meest gezellige en informatieve Stilo-forum !

Leuk te lezen dat je via Ollie bij ons terecht bent gekomen, klasse.

Veel plezier bij ons, en wellicht tot ziens op 1 van onjze altijd gezellige meetings.

saluti
Cees
Fiat Bravo 1.4 Tjet 150

Gebruikersavatar
Thenu
Senior
Senior
Berichten: 428
Lid geworden op: za dec 14, 2013 10:28 am
Woonplaats: Maastricht
Gegeven waarderingen: 93 keren
Ontvangen waarderingen: 63 keren
Contacteer:

Re: Toch maar even voorstellen

Bericht door Thenu »

Ik wordt een echte FSC ronselaar :D :D :D :D
It was'nt me.............

Fiat stilo 2,4 ABARTH
Fiat cinquecento 1,1 sporting ABARTh.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten