loose connection

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5364
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door Schumi »

Even een vraagje, hoe rijdt jou Stilo nu eigenlijk met deze fout melding (en) ????

Maw.... hebben deze meldingen invloed op het rij gedrag van je Stilo?
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Alexander1972
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: do jul 23, 2020 3:54 pm
Registration: 21NXZP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Rijssen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door Alexander1972 »

Dat is dus het rare rij rijd gewoon. Alle meldingen hebben GEEN invloed op het rij gedrag van de auto. De knipperende km stand is opgelost, al weet ik niet hoe haha.

Als het niet zo verschrikkelijk irritant zou zijn zou ik het zo laten.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5364
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door Schumi »

Dan zou het zomaar een storing in je dashboard waar je km en toeren teller in zit kunnen zijn.

Dit gebeurt wel vaker bij een Stilo...en dit is goed op te lossen.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Alexander1972
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: do jul 23, 2020 3:54 pm
Registration: 21NXZP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Rijssen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door Alexander1972 »

Heb er al een andere teller in gehad zelfde probleem

Gebruikersavatar
Drunzy
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1059
Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: heerenveen
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 204 keren
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door Drunzy »

op het internet (fiat forum & youtube) staan filmpjes en topics met vergelijkbaar probleem deze werden veroorzaakt door een fout in de dynamo

tevens werd het bij 1 veroorzaakt door corrosie op de aansluiting van de tellerunit

en bij 1 werd het veroorzaakt door de stekkers onder de zekeringbox

zou beginnen bij de makkelijkste en een bus met contact reiniger en niet de standaard wd40 spray die sommige pipo's gebruiken maar mocht je wd40 een warm hart toedragen ook hun hebben contact reiniging spray :p

greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.

Gebruikersavatar
Alexander1972
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: do jul 23, 2020 3:54 pm
Registration: 21NXZP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Rijssen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door Alexander1972 »

We hebben net 40km gereden en helemaal niks Nada nopes meldingen. Weet niet wat ie doet als het warmer wordt vandaag maar ik snap er niets meer van.

Gebruikersavatar
Luigi
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 525
Lid geworden op: vr jan 18, 2019 2:04 pm
Registration: 06-NP-GD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maaskantje/Strakonice cz
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door Luigi »

Nou dat wordt dan na harte lust van je auto genieten :P

Suc6 Luigi.
◄♪☼ Voormalig gebruiker 136 ☼♫►.

Gebruikersavatar
Alexander1972
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: do jul 23, 2020 3:54 pm
Registration: 21NXZP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Rijssen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door Alexander1972 »

Als het zo blijft wel haha

Thnx

Gebruikersavatar
Roelll1987
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: do aug 06, 2020 10:20 am
Registration: 59-JG-ND
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Valkenswaard
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door Roelll1987 »

Goedemorgen,

Heb op dit forum inmiddels meerdere verhalen gelezen over deze meldingen, maar ik heb helaas nog niet kunnen vinden wat er mis is met mijn Stilo. Ik ga proberen kort uiteen te zetten welke meldingen ik inmiddels heb gehad:
- juli 2019: stilo valt voor de eerste keer uit, meldingen loose connection, asr failure. Storing kwam van de mapsensor, deze is bij de garage schoongemaakt en vervolgens geen last meer van gehad.
- later ook melding airbag failure gehad en ook engine fault, volgens de garage niets aan de hand en storingen verwijderd. Deze zijn later weer terug gekomen.
- juli 2020: accu s' ochtends helemaal leeg, vervangen door 'tijdelijke' accu en en accu weer helemaal opgeladen.
- juli 2020: kort na terugzetten van de accu kwamen de meldingen: loose connection, asr failure, engine fault en sloeg de auto af tijdens het rijden. Meteen erna de MAP sensor deze keer maar vervangen. Laten uitlezen bij de garage, toch storing MAP sensor. Volgens de garage was het kliksysteem mogelijk kapot en hebben ze de MAP sensor goed vastgezet en de storingen verwijderd. Bij de garage hebben ze de stilo dus twee keer uitgelezen, sensor vastgezet en storingen verwijderd. Op dat moment vond ik dat uiteraard heel fijn, maar ik begin nu te vermoeden dat ze toch niet zo goed wisten of het probleem wel verholpen was en daarom geen kosten hebben berekend. Heel fijn dat ze dit als service doen, maar ik had liever gehad dat het probleem opgelost was. :)
- aug 2020: ongeveer een week niks aan de hand geweest, geen enkele storing, maar ineens begon het weer. Motor sloeg af tijdens het rijden en wilde in tegenstelling tot voorheen deze keer niet meer in een keer starten. Even gewacht auto weer gestart, na ~100m wederom uitgevallen en zo tot drie keer toe. Even onder de motorkap naar de mapsensor gekeken en toen daarna kon ik weer gewoon verder rijden.
- aug 2020: aangezien de storingen op kwamen zetten na het terugplaatsen van de accu en ik hier op het forum had gelezen dat het vervangen van de accu bij deze storingen het probleem mogelijk zou kunnen oplossen heb ik er een nieuwe accu ingezet. Ook hierna ongeveer 3 dagen prima kunnen rijden en helaas afgelopen vrijdagavond begon het toch weer. Opnieuw dezelfde storingen (+melding 'sensor fault' en afgelopen zaterdag thuis in de straat na ongeveer 500 meter rijden weer uitgevallen, toen ook nog de storing 'high coolant temperature' even kort op het display gehad maar deze was vrij snel weer weg.

De garage waar ik normaal heen ga heeft momenteel een onderbezetting en nu heb ik net een plaatselijke fiat garage gebeld. Helaas zitten die nog twee weken vol en hebben ze alleen tijd om even uit te lezen. Monteur gaf na het verhaal aangehoord te hebben aan dat het slim was om de BDP sensor te vervangen.

Wat opvallend is dat ik 's ochtends prima kan rijden. Als de stilo koel staat geparkeerd (schaduw, parkeergarage) is er ook niets aan de hand, maar zodra deze in de zon geparkeerd staat gaat het vrijwel direct mis en slaat ie af.

Hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door Moreno83 »

De Stilo is heel gevoelig voor een slechte accu en slechte massa's. Met name dat laatste kan echt problemen geven. Ik kwam er zelf achter bij het demonteren van de versnellingsbak. 1 massa kabel vergeten ( die onder de ecu ) en kreeg alle meldingen die je maar kan verzinnen. Van car security tot asr tot ABS en looseconnection.
Bij de Stilo zou ik persoonlijk een 74AH nemen , iig geen 46ah ofzo.

-Het eerste wat je moet controleren is of er pinnetjes verzakt zijn bij je ECU. ECU zit rechts van je blok en heeft 2 zwart/rode connectors. Deze kun je los maken en dan zie je de pinnetjes zitten. Als er 1 of meerdere wat lager zitten dan de rest heb je een probleem met de soldering. Let op , hij hoeft niet perse verzakt te zijn om problemen te geven! Als de motor heet is laat de soldering los en als hij afkoelt maakt hij weer contact en doet hij het weer even. Hier is wel een video van te vinden op youtube.
ECU verplaatsen heeft dan geen zin meer , dit moet eerst hersteld worden. Kleine tip , neem alles op de print mee en niet alleen de pinnetjes want alles is even oud.

Indien dit allemaal ok is kun je onderstaande proberen.

-Zwarte massa kabels op de accu klem los maken en allemaal opschuren. Alles moet een mooie frisse grijze en/of koperkleur geven!

Afbeelding

-Massa kabel rechts naast de accubak demonteren , is volgens mij dop 12 of 13. Zowel chassis als de klem opschuren! De connector eronder los maken en inspuiten met goede contact spray , geen WD40!

Afbeelding

-Massa kabel links naast de remvloeistof demonteren , deze is ook dop 12 of 13. Zowel chassis als de klem opschuren.
-Er zitten 2 kabels onder de ECU bij de thermostaat. Van origine zit die volgens mij aan de thermostaat vast. Deze komen beide uit de grote kabelboom van de 2 ECU connectors en zijn vrij dun. Ook deze opschuren!
-Er zit 1 massa kabel aan de versnellingsbak vast , kun je van onderuit makkelijk bij. Ook opschuren!
-Zekeringen kast in de motorruimte kan ook problemen geven door bijvoorbeeld de wasstraat. Kan dus vocht bij komen. Zekeringen er uit halen en opschuren , je zult zien dat ze bruin/zwart zijn dus slecht contact.


Afbeelding

Afbeelding

-Onder de zekeringenkast dus in de accubak zitten 2 grote connectors. D4 en B4. Deze los maken en paar keer goed inspuiten met contact spray en daarna met lucht droog spuiten. ( Busje lucht vd action ).
Alle bekabeling van de ECU gaan langs de D4 connector.

Afbeelding

Controleer ook even de rode connector in de zekeringenkast in de auto. Is een wit/rode connector , deze is van de ECU en als die niet goed zit krijg je ook loose connection en start je auto niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten