De Stilo is heel gevoelig voor een slechte accu en slechte massa's. Met name dat laatste kan echt problemen geven. Ik kwam er zelf achter bij het demonteren van de versnellingsbak. 1 massa kabel vergeten ( die onder de ecu ) en kreeg alle meldingen die je maar kan verzinnen. Van car security tot asr tot ABS en looseconnection.
Bij de Stilo zou ik persoonlijk een 74AH nemen , iig geen 46ah ofzo.
-Het eerste wat je moet controleren is of er pinnetjes verzakt zijn bij je ECU. ECU zit rechts van je blok en heeft 2 zwart/rode connectors. Deze kun je los maken en dan zie je de pinnetjes zitten. Als er 1 of meerdere wat lager zitten dan de rest heb je een probleem met de soldering. Let op , hij hoeft niet perse verzakt te zijn om problemen te geven! Als de motor heet is laat de soldering los en als hij afkoelt maakt hij weer contact en doet hij het weer even. Hier is wel een video van te vinden op youtube.
ECU verplaatsen heeft dan geen zin meer , dit moet eerst hersteld worden. Kleine tip , neem alles op de print mee en niet alleen de pinnetjes want alles is even oud.
Indien dit allemaal ok is kun je onderstaande proberen.
-Zwarte massa kabels op de accu klem los maken en allemaal opschuren. Alles moet een mooie frisse grijze en/of koperkleur geven!
-Massa kabel rechts naast de accubak demonteren , is volgens mij dop 12 of 13. Zowel chassis als de klem opschuren! De connector eronder los maken en inspuiten met goede contact spray , geen WD40!
-Massa kabel links naast de remvloeistof demonteren , deze is ook dop 12 of 13. Zowel chassis als de klem opschuren.
-Er zitten 2 kabels onder de ECU bij de thermostaat. Van origine zit die volgens mij aan de thermostaat vast. Deze komen beide uit de grote kabelboom van de 2 ECU connectors en zijn vrij dun. Ook deze opschuren!
-Er zit 1 massa kabel aan de versnellingsbak vast , kun je van onderuit makkelijk bij. Ook opschuren!
-Zekeringen kast in de motorruimte kan ook problemen geven door bijvoorbeeld de wasstraat. Kan dus vocht bij komen. Zekeringen er uit halen en opschuren , je zult zien dat ze bruin/zwart zijn dus slecht contact.
-Onder de zekeringenkast dus in de accubak zitten 2 grote connectors. D4 en B4. Deze los maken en paar keer goed inspuiten met contact spray en daarna met lucht droog spuiten. ( Busje lucht vd action ).
Alle bekabeling van de ECU gaan langs de D4 connector.
Controleer ook even de rode connector in de zekeringenkast in de auto. Is een wit/rode connector , deze is van de ECU en als die niet goed zit krijg je ook loose connection en start je auto niet.