[GESLOTEN] Fiat Stilo 201#?

Alle vragen en zaken die niet in andere topics behoren/voorkomen
Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

[GESLOTEN] Fiat Stilo 201#?

Bericht door longtimeago »

Ik dacht, laat ik eens een gewaagde vraag stellen!

Kijk, Fiat Stilo, tijdloos model (in mijn mening), vond de auto als 12-jarig jochie fantastisch, het design was echt voor de toekomst, want zelfs nu zie je in nieuwe Auto's (zoals bij Audi en VW) lijnen en vormen die de Stilo 10/12 jaar geleden al had. Zelfs mijn vader is onder de indruk van de koplampen, hij vindt ze prachtig.

11 jaar later had ik de mogelijkheid om er zelf 1 te kopen, yeah!

Maar nu dus de gewaagde vraag; Hoe zou JIJ willen dat de Stilo zou 'evolueren' naar de toekomst? Welke design features zou jij veranderd willen zien of wat zou je willen toevoegen? *Duikt alvast onder tafel uit veiligheid*

Even wat concepten die ik toevallig gevonden heb op het interweb van de ontwerper van de Stilo, deze auto's zijn nog naamloos, of dit een nieuwe Stilo, Bravo, of watdanook wordt is nog maar de vraag:
AfbeeldingAfbeelding

EDIT: En ja, ik weet dat de Bravo de opvolger is van de Stilo, maar om een 1 of andere reden vind ik het uiterlijk van de huidige Bravo gewoon een Punto op steroïden.. Er zitten niet echt meer oude Bravo/brava en Stilo features in.
Laatst gewijzigd door Gagen op za feb 03, 2018 1:14 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo 201#?

Bericht door EntonoX »

qua design kan hij nog heel goed mee, ik zou wel een aantal features toegevoegd willen hebben zoals;

- Dagrij verlichting, LED koplampen/achterlichten
- Connect nav eruit en modern media systeem erin
- Rijbaan assistentie
- Adaptive cruis control (stond ooit op de optielijst trouwens!)
- DSG automaat voor de Abarth

Dan heb je echt een moderne auto die nog jaren mee kan!

Gebruikersavatar
perryl
Junior
Junior
Berichten: 144
Lid geworden op: do jun 20, 2013 10:04 am
Woonplaats: Etten-Leur
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Fiat Stilo 201#?

Bericht door perryl »

Ik was gisteren toevallig bezig om mijn remklauwen van een rood kleurtje te voorzien. Zoals gewoonlijk krik ik de auto omhoog met de standaard meegeleverde krik. Komt mijn vader aangelopen die een nieuwe kleine hydraulische krik op de kop had getikt bij de (aldi, liddl?) voor 20 euro..

Ik de nieuwe krik tegelijkertijd onder de achterkant verplaats zodat we 2 remklauwen tegelijk konden doen. Nadat ik beide remklauwen rood had geverfd en had laten drogen monteerde ik de banden terug.

Vervolgens sta ik van een afstandje te kijken hoe het resultaat is (auto stond nog op de krikken).. en ik was zeer onder de indruk van het resultaat! Niet alleen van de remklauwen maar voornamelijk van een Stilo die een jeep-achtig uiterlijk had gekregen (Rav4 idee)

Ik ben zelf wel van de iets hogere auto's (Range Rover Sport vind ik prachtig) en vond het de Stilo ook echt niet misstaan..
Dit zou van mij in de toekomst terug mogen komen met inderdaad wat moderne features erin! Gewoon benieuwd hoe het zou staan.. ;)


Al met al gaat mijn voorkeur toch uit naar het lager(sportiever) model ;)
** Fiat Stilo Abarth **

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo 201#?

Bericht door Schumi »

perryl schreef:Ik was gisteren toevallig bezig om mijn remklauwen van een rood kleurtje te voorzien. Zoals gewoonlijk krik ik de auto omhoog met de standaard meegeleverde krik. Komt mijn vader aangelopen die een nieuwe kleine hydraulische krik op de kop had getikt bij de (aldi, liddl?) voor 20 euro..

Ik de nieuwe krik tegelijkertijd onder de achterkant verplaats zodat we 2 remklauwen tegelijk konden doen. Nadat ik beide remklauwen rood had geverfd en had laten drogen monteerde ik de banden terug.

Vervolgens sta ik van een afstandje te kijken hoe het resultaat is (auto stond nog op de krikken).. en ik was zeer onder de indruk van het resultaat! Niet alleen van de remklauwen maar voornamelijk van een Stilo die een jeep-achtig uiterlijk had gekregen (Rav4 idee)

Ik ben zelf wel van de iets hogere auto's (Range Rover Sport vind ik prachtig) en vond het de Stilo ook echt niet misstaan..
Dit zou van mij in de toekomst terug mogen komen met inderdaad wat moderne features erin! Gewoon benieuwd hoe het zou staan.. ;)


Al met al gaat mijn voorkeur toch uit naar het lager(sportiever) model ;)
Dat is mooi perryl....maar nu willen we natuurlijk wel het resultaat zien van jou verf werk... :o :)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo 201#?

Bericht door longtimeago »

perryl schreef:Ik was gisteren toevallig bezig om mijn remklauwen van een rood kleurtje te voorzien. Zoals gewoonlijk krik ik de auto omhoog met de standaard meegeleverde krik. Komt mijn vader aangelopen die een nieuwe kleine hydraulische krik op de kop had getikt bij de (aldi, liddl?) voor 20 euro..

Ik de nieuwe krik tegelijkertijd onder de achterkant verplaats zodat we 2 remklauwen tegelijk konden doen. Nadat ik beide remklauwen rood had geverfd en had laten drogen monteerde ik de banden terug.

Vervolgens sta ik van een afstandje te kijken hoe het resultaat is (auto stond nog op de krikken).. en ik was zeer onder de indruk van het resultaat! Niet alleen van de remklauwen maar voornamelijk van een Stilo die een jeep-achtig uiterlijk had gekregen (Rav4 idee)

Ik ben zelf wel van de iets hogere auto's (Range Rover Sport vind ik prachtig) en vond het de Stilo ook echt niet misstaan..
Dit zou van mij in de toekomst terug mogen komen met inderdaad wat moderne features erin! Gewoon benieuwd hoe het zou staan.. ;)


Al met al gaat mijn voorkeur toch uit naar het lager(sportiever) model ;)
Zoals Schumi al had gezegd, dat willen we zien!

En ik geloof dat de mensen bij FSC verslaafd zijn aan foto's :P

Maar inderdaad... Een Stilo "Crossover" ofzoiets zou volgens mij niet verkeerd staan!
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo 201#?

Bericht door longtimeago »

Ah, de Fiat FCC. Powered by Stilo Abarth engine en tech: http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/ ... -crossover

Bedoelde je zoiets Perryl?
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo 201#?

Bericht door Schumi »

longtimeago schreef:Ah, de Fiat FCC. Powered by Stilo Abarth engine en tech: http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/ ... -crossover

Bedoelde je zoiets Perryl?
Dit is echt een beest van een Fiat zeg...en dan met een Stilo Abarth blok er in...succes verzekerd...!!!
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
perryl
Junior
Junior
Berichten: 144
Lid geworden op: do jun 20, 2013 10:04 am
Woonplaats: Etten-Leur
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Fiat Stilo 201#?

Bericht door perryl »

Ik post vanavond foto's in mij voorstel topic! Dan zitten meteen me nieuwe velgen eronder :D
Gisteren na het werk begonnen om 7 uur.. uiteindelijk was het nog haasten om de laatste remklauw af te krijgen want het werd al donker om 9 uur :evil:

Niet echt het resultaat wat ik verwachtte.. op de pot stond een oranje/rode kleur.. uiteindelijk nu de verf volledig uit opgedroogd is het toch echt rood geworden.
Beetje jammer, maar zeker niet lelijk ;)
** Fiat Stilo Abarth **

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Fiat Stilo 201#?

Bericht door longtimeago »

Schumi schreef:
longtimeago schreef:Ah, de Fiat FCC. Powered by Stilo Abarth engine en tech: http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/ ... -crossover

Bedoelde je zoiets Perryl?
Dit is echt een beest van een Fiat zeg...en dan met een Stilo Abarth blok er in...succes verzekerd...!!!
Jammer dat het een concept uit 2006 is en waarschijnlijk nooit op de markt zal verschijnen :(
perryl schreef:Ik post vanavond foto's in mij voorstel topic! Dan zitten meteen me nieuwe velgen eronder :D
Gisteren na het werk begonnen om 7 uur.. uiteindelijk was het nog haasten om de laatste remklauw af te krijgen want het werd al donker om 9 uur :evil:

Niet echt het resultaat wat ik verwachtte.. op de pot stond een oranje/rode kleur.. uiteindelijk nu de verf volledig uit opgedroogd is het toch echt rood geworden.
Beetje jammer, maar zeker niet lelijk ;)
Ben reuze benieuwd! :)
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
perryl
Junior
Junior
Berichten: 144
Lid geworden op: do jun 20, 2013 10:04 am
Woonplaats: Etten-Leur
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Fiat Stilo 201#?

Bericht door perryl »

longtimeago schreef:
Zoals Schumi al had gezegd, dat willen we zien!

En ik geloof dat de mensen bij FSC verslaafd zijn aan foto's :P

Maar inderdaad... Een Stilo "Crossover" ofzoiets zou volgens mij niet verkeerd staan!
Precies.. een Crossover model, dat was het woord dat ik zocht en niet JEEP :lol: :lol:

Ik zag het letterlijk al helemaal voor me: dikke 22" velgen eronder.. :o :D
** Fiat Stilo Abarth **

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten