Sele, het is toch wel een klein verschil als er gezegt wordt; op de bak en het is in de bak. Zelf heuts en een aantal garages zeiden dat hij echt op de bak zit en niet in de bak Maar goed we zijn in ieder geval zo goed als geholpen haha. Auto wordt vandaag weggehaald voor de deur en zo snel mogelijk gemaakt zodat we weer met de auto onderweg kunnen, wordt ook gelijk gekeurd, is dat even fijn weer een zorg minder.
Persoonlijk hebben we de wagon genomen ivm de deuren en de mindere pk's. Martin trapte nog al graag het gas pedaal in bij de abarth. En met 3 deuren vind ik het nogal onhandig om de maxicosi en de hond(lees;rat oftewel chihuahua) te vervoeren haha
Koppelingscilinder Stilo 1.9 JTD
- amandaaa89
- Beginner
- Berichten: 49
- Lid geworden op: zo sep 07, 2014 11:10 pm
- Registration: 78svxf
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.9 JTD 8V 120 (192A8000)
- Woonplaats: Bocholtz
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
- Contacteer:
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: Koppelingscilinder?! Dringend
De hoofd cilinder zit direct aan je pedaal (nu met vakantie mogelijk volgende week kan ik een foto proberen te maken).
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5367
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Koppelingscilinder?! Dringend
Goed lezen.... die is al gepost...
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Basie
- Junior
- Berichten: 147
- Lid geworden op: do mei 08, 2014 5:50 pm
- Registration: 60JVHZ
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Mierlo
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
Koppelingsprobleem Stilo 1.9 jtd
Ik reed al een paar dagen rond met een koppeling die anders aanvoelde dan normaal. Ook moest ik hem verder intrappen dan normaal.
Vanmiddag was het ineens zover. Schakelen van zijn twee naar zijn een lukte niet meer toen ik de oprit wilde oprijden. Vanuit zijn vrij naar iedere andere versnelling ging niet meer.
Daarom maar in zijn een en startten maar. Rustig de oprit op gereden en kom nog wel stoppen met een draaiende motor.
Het lijkt erop dat hij niet meer helemaal ontkoppeld.
Ik heb al een plaatje gevonden waaruit blijkt dat het op drie plekken kan zitten.
Bij het pompje bij het pedaal, bij het pompje bij de koppelingsplaat of het is de koppelingsplaat/drukgroep zelf.
Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?
Vanmiddag was het ineens zover. Schakelen van zijn twee naar zijn een lukte niet meer toen ik de oprit wilde oprijden. Vanuit zijn vrij naar iedere andere versnelling ging niet meer.
Daarom maar in zijn een en startten maar. Rustig de oprit op gereden en kom nog wel stoppen met een draaiende motor.
Het lijkt erop dat hij niet meer helemaal ontkoppeld.
Ik heb al een plaatje gevonden waaruit blijkt dat het op drie plekken kan zitten.
Bij het pompje bij het pedaal, bij het pompje bij de koppelingsplaat of het is de koppelingsplaat/drukgroep zelf.
Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: Koppelingsprobleem Stilo 1.9 jtd
Misschien een lekke slang of een kapotte drukcilinder of koppelingsplaten ....
Is je vloeistof reservoir nog vol?
Misschien ook even heel goed kijken wat er gebeurd als je op de koppeling drukt met het vloeistof niveau in het reservoir. Ben het even kwijt maar geloof dat als het niveau stijgt bij intrappen van de pedaal de kans groot is dat je een kapotte hoofd cilinder hebt. (Wie kan dit bevestigen of evt aanvullen/verbeteren?)
Is je vloeistof reservoir nog vol?
Misschien ook even heel goed kijken wat er gebeurd als je op de koppeling drukt met het vloeistof niveau in het reservoir. Ben het even kwijt maar geloof dat als het niveau stijgt bij intrappen van de pedaal de kans groot is dat je een kapotte hoofd cilinder hebt. (Wie kan dit bevestigen of evt aanvullen/verbeteren?)
- Basie
- Junior
- Berichten: 147
- Lid geworden op: do mei 08, 2014 5:50 pm
- Registration: 60JVHZ
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Mierlo
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
Re: Koppelingscilinder Stilo 1.9 JTD
Ik zal morgen, als het droog en licht is, eens gaan kijken.
Zojuist nog eens geprobeerd en hij deed het weer gewoon.
Wel was het remvloeistofreservoir redelijk leeg. Deze heb ik zojuist bij gevuld.
Morgenvroeg eens kijken hoe het ervoor staat.
Ik kan op het eerste oog ook niet de pomp op de bak vinden, ondanks de afbeelding in eerdere posts. Misschien morgen met een fris oog.
Bedankt djacco voor het verplaatsen.
Zojuist nog eens geprobeerd en hij deed het weer gewoon.
Wel was het remvloeistofreservoir redelijk leeg. Deze heb ik zojuist bij gevuld.
Morgenvroeg eens kijken hoe het ervoor staat.
Ik kan op het eerste oog ook niet de pomp op de bak vinden, ondanks de afbeelding in eerdere posts. Misschien morgen met een fris oog.
Bedankt djacco voor het verplaatsen.
- djacco
- Goeroe
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
- Registration: 93-LS-KP
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Almere
- Gegeven waarderingen: 175 keren
- Ontvangen waarderingen: 159 keren
- Contacteer:
Re: Koppelingscilinder Stilo 1.9 JTD
Als je reservoir leeg is zou ik snel op zoek gaan waar het lek zit want dat je koppeling het niet doet is niet erg maar je remmen doen het zonder vloeistof ook niet !
Voelt je rem stevig of wat sponzig? Zou kunnen dat je vocht in het systeem hebt dat zet uit bij hitte (langer rijden) waardoor je systeem niet goed werkt als alles afgekoelt is werkt het weer even.
Vocht krijg je er alleen maar uit door het systeem goed door te spoelen.
Voelt je rem stevig of wat sponzig? Zou kunnen dat je vocht in het systeem hebt dat zet uit bij hitte (langer rijden) waardoor je systeem niet goed werkt als alles afgekoelt is werkt het weer even.
Vocht krijg je er alleen maar uit door het systeem goed door te spoelen.
- Nutter
- Senior
- Berichten: 286
- Lid geworden op: vr aug 26, 2016 11:55 pm
- Registration: 95-JV-TF
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Heerde
- Gegeven waarderingen: 144 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: Koppelingscilinder Stilo 1.9 JTD
In Zwolle bij autosloop Zijn 2 of 3 stilos , Maar moet je self het onderdeel van af motor halen . Dus uit elkaar de motor ter plek en de onderdeel daarna kopen . Veel werk .
- Basie
- Junior
- Berichten: 147
- Lid geworden op: do mei 08, 2014 5:50 pm
- Registration: 60JVHZ
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Mierlo
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
Re: Koppelingscilinder Stilo 1.9 JTD
Gisteren heb ik de remvloeistofreservoir bij gevuld. Daarna werkte het weer fatsoenlijk. Maar helaas toen ik vanmorgen instapte lag het koppelingspedaal op de grond. Omdat ik meteen weg moest heb ik maar een andere auto gepakt.
Gisteren nog gezocht en het is best een klus. De hulpcilinder zit bij mij in de bak, dus anders dan de plaatjes in dit forum. De versnellingsbak moet er dus vanaf. En als die er dan af is, misschien ook maar meteen de koppeling en drukplaat vervangen. Dat gaat dus geld kosten. Morgen duik ik weer onder de auto om te kijken waar het lekt.
In tegenstelling wat hier op het forum geschreven werd, zullen de remmen altijd blijven werken omdat het reservoir nooit leeg kan lopen via de koppeling. De aansluiting voor de koppeling zit boven de aansluitingen voor de remmen. Daar is goed over na gedacht.
Dit is het wat er lek zou kunnen zijn:
Gisteren nog gezocht en het is best een klus. De hulpcilinder zit bij mij in de bak, dus anders dan de plaatjes in dit forum. De versnellingsbak moet er dus vanaf. En als die er dan af is, misschien ook maar meteen de koppeling en drukplaat vervangen. Dat gaat dus geld kosten. Morgen duik ik weer onder de auto om te kijken waar het lekt.
In tegenstelling wat hier op het forum geschreven werd, zullen de remmen altijd blijven werken omdat het reservoir nooit leeg kan lopen via de koppeling. De aansluiting voor de koppeling zit boven de aansluitingen voor de remmen. Daar is goed over na gedacht.
Dit is het wat er lek zou kunnen zijn:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten