Bij mij is het uitvallen veel minder geworden vanuit zichzelf, misschien gasklep opnieuw inleren..
Maar goed, heb pas de koppakking laten vervangen omdat die lek was en er zat een gat in een uitlaat cillinder klep die is ook vervangen, alles voor niks bij diegene waar ik de fiat heb gekocht.
Maar de fiat verbruikt nog steeds extreem veel olie, 1 liter op 200km. Voor de reparatie en na de reparatie nog steeds... denk dat ik de fiat maar naar de sloop breng
Motor valt tijdens rijden uit+reeks foutmeldingen Stilo 1.6
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: Motor valt tijdens rijden uit+reeks foutmeldingen
Extreem olie verbruik is kun je opdelen in 2 oorzaken;
- Inwendig verbruik (olie wordt verbrand)
- Uitwendig verbruik (oliefilter niet goed vast, lekkage pakking etc.)
Uitwendig moet snel op te sporen en te verhelpen zijn, inwendig wordt lastiger. Daar heb je eigenlijk maar 2 hoofdoorzaken;
- Klepseals
- Olieschraapveren
qua onderdeelkosten goed te doen, maar alles moet uit elkaar en de vraag is of dat nog loont. Zeker als je alles moet laten doen is het eigenlijk economisch niet haalbaar. Kun je alles zelf dan is het nog te overzien.
- Inwendig verbruik (olie wordt verbrand)
- Uitwendig verbruik (oliefilter niet goed vast, lekkage pakking etc.)
Uitwendig moet snel op te sporen en te verhelpen zijn, inwendig wordt lastiger. Daar heb je eigenlijk maar 2 hoofdoorzaken;
- Klepseals
- Olieschraapveren
qua onderdeelkosten goed te doen, maar alles moet uit elkaar en de vraag is of dat nog loont. Zeker als je alles moet laten doen is het eigenlijk economisch niet haalbaar. Kun je alles zelf dan is het nog te overzien.
- Source
- Beginner
- Berichten: 25
- Lid geworden op: vr apr 15, 2016 7:41 pm
- Registration: 14-NV-BZ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Den Helder
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Schudden motor stationair + "Engine fault" bij 120/130kmh
Wees getuige van mijn eerste topic op het FSC forum Helaas wel over een probleem.
We hebben onze Stilo MW nu een paar dagen, maar lopen tegen een technisch probleempje aan. Aankomende woensdag (20-4) leggen we het ook voor aan de garage waar we hem gekocht hebben, maar toch benieuwd wat jullie ervan zeggen.
Eerste wat ons opviel is dat als de motor stationair draait hij licht lijkt te schudden. Dit was ons niet opgevallen tijdens de proefrit, het is dan ook niet hevig. Maar het is niet normaal. Het gebeurd zowel bij een koude als warme motor.
Daarnaast hebben wij het weekend een langer stuk gereden. Als wij rond de 3500 a 4000 toeren draaide dan kwam de foutmelding Engine Fault plus branden waarschuwingsampje op het dashboard. Het gebeurde onregelmatig. Maar enkel als wij rond de 120 a 130 reden en rond de 4000 toeren.
Eén en ander gelezen, maar dacht zelf aan injectieprobleem? Lambdasonde misschien? LMM? Of reinigen van kleppen?
Ik ben onervaren met auto's. Maar leer snel Dus hoop van jullie wat te kunnen leren!
Alvast bedankt!
We hebben onze Stilo MW nu een paar dagen, maar lopen tegen een technisch probleempje aan. Aankomende woensdag (20-4) leggen we het ook voor aan de garage waar we hem gekocht hebben, maar toch benieuwd wat jullie ervan zeggen.
Eerste wat ons opviel is dat als de motor stationair draait hij licht lijkt te schudden. Dit was ons niet opgevallen tijdens de proefrit, het is dan ook niet hevig. Maar het is niet normaal. Het gebeurd zowel bij een koude als warme motor.
Daarnaast hebben wij het weekend een langer stuk gereden. Als wij rond de 3500 a 4000 toeren draaide dan kwam de foutmelding Engine Fault plus branden waarschuwingsampje op het dashboard. Het gebeurde onregelmatig. Maar enkel als wij rond de 120 a 130 reden en rond de 4000 toeren.
Eén en ander gelezen, maar dacht zelf aan injectieprobleem? Lambdasonde misschien? LMM? Of reinigen van kleppen?
Ik ben onervaren met auto's. Maar leer snel Dus hoop van jullie wat te kunnen leren!
Alvast bedankt!
Al doende leert men
- Ecniv
- Senior
- Quickpoint
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
- Registration: 84-ll-xl
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Numansdorp
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
- Contacteer:
Re: Schudden motor stationair + "Engine fault" bij 120/130km
Uitlezen is altijd het beste, maar zelf zou ik beginnen bij de ontsteking; bougies (preventief vervangen), bobines nalopen etc.
Veel plezier met je nieuwe Stilo en succes
Veel plezier met je nieuwe Stilo en succes
Sex is like air: You will miss it when it`s gone
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5372
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Stationair onregelmatig valt soms uit
Lees dit topic eerst eens goed door...en kijk eens of deze actie al bij jou Stilo is uitgevoerd....en niet dan dit zsm laten uitvoeren...maar als je hiermee te laat bent..dat is het waarschijnlijk dat je ECU is beschadigd...dit is namelijk een kwaal dat alleen bij de Stilo 1.6 motoren tot 2005 voorkomt.
http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewt ... =28&t=1888
http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewt ... =28&t=1888
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Drunzy
- Site Admin
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
- Registration: 72-RP-LT
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: heerenveen
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 204 keren
- Contacteer:
Re: Stationair onregelmatig valt soms uit
De foutmelding zal denk ik ook de ecu zijn
Het schudden komt mij erg bekend voor
En wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de motorsteun aan de onderkant
van de auto.
Je kunt makkelijk zien of deze het probleem is
Open de motorkap en dan gewoon gas geven
Als je motor heen en weer begint te schommelen is het de onderste motorsteun
Mijn vorige 1.6 stilo had dit en mijn 1.6 mw had dit dus ook
Motorsteun kost 25 euro dus valt mee en is makkelijk te vervangen al zit de bout die door de steun zit meestal muurvast.
Greetz Marten
Het schudden komt mij erg bekend voor
En wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de motorsteun aan de onderkant
van de auto.
Je kunt makkelijk zien of deze het probleem is
Open de motorkap en dan gewoon gas geven
Als je motor heen en weer begint te schommelen is het de onderste motorsteun
Mijn vorige 1.6 stilo had dit en mijn 1.6 mw had dit dus ook
Motorsteun kost 25 euro dus valt mee en is makkelijk te vervangen al zit de bout die door de steun zit meestal muurvast.
Greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.
- Source
- Beginner
- Berichten: 25
- Lid geworden op: vr apr 15, 2016 7:41 pm
- Registration: 14-NV-BZ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Den Helder
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Stationair onregelmatig valt soms uit
Bedankt voor het meedenken!
Als het de motorsteun is moet ik er dan met rijden geen last mee hebben? En als ik de foutmelding krijg dan valt er ook tijdelijk wat vermogen weg, er is dan een dip in het toerental.
Groetjes
Als het de motorsteun is moet ik er dan met rijden geen last mee hebben? En als ik de foutmelding krijg dan valt er ook tijdelijk wat vermogen weg, er is dan een dip in het toerental.
Groetjes
Al doende leert men
- Drunzy
- Site Admin
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
- Registration: 72-RP-LT
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: heerenveen
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 204 keren
- Contacteer:
Re: Stationair onregelmatig valt soms uit
Je kunt het wel voelen tijdens het rijden dan lijkt het net of je een duw krijgt van achter als je het gas loslaat het aanhanger effect is het
Greetz Marten
Greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.
- Source
- Beginner
- Berichten: 25
- Lid geworden op: vr apr 15, 2016 7:41 pm
- Registration: 14-NV-BZ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Den Helder
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Stationair onregelmatig valt soms uit
Klinkt logisch. Je motor beweegt dan nog iets verder door ten opzichte van je chassis. Gaan we even op letten!
De foutmelding denken jullie dat het puur een fout in de ECU is?
De foutmelding denken jullie dat het puur een fout in de ECU is?
Al doende leert men
- Nick_stilo_mw192
- Beginner
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di okt 27, 2015 10:02 am
- Registration: 21-rk-vg
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active Plus
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: Wijchen
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: Motor valt tijdens rijden uit+reeks foutmeldingen
goede morgen allemaal!
Afgelopen dinsdag de auto uit laten lezen. Er stonden een aantal foutcodes in de motor en 2 op instrumenten.
De sommige foutcodes stroken niet met de werkelijkheid.
temperatuursensor
piek in spanning kentekenverlichting (werkt gewoon)
snelheidsmeter (niks raars opgevallen lijkt ook gewoon te kloppen in testen op uitleescomputer.)
overslag in de derde cilinder
stationair regeleenheid (hij loopt prachtig stationair nooit problemen mee gehad) in een verdere test zijn hier ook geen bewijzen van te vinden.
LMM lijkt geen problemen te hebben.
Verder is hij door de APK gekomen want na het resetten van de foutcodes en verdere testen met de computer waren alle storingen verdwenen.
bij het naar huis rijden ging het eerst goed. vervolgens weer de meldingen check engine, loose connection, car safety system, cruise control switched on (staat uit)
daarbij werkt na het uitlezen van de auto ineens mijn afstandsbediening van de sleutel niet meer.
Ik heb 4 nieuwe bougies gehaald en bougiesleutel (past niet in het gat van de motor! )
De monteur dacht aan een kapotte bobine.. of bougies..of slechte verbindingen/kabels)
Onderhoud aan de auto welke recentelijk was gedaan:
grote beurt (zei handelaar waar die gekocht is)
remschijven + blokken achter vervangen inclusief volledige klauwen achter schoongemaakt
schokdempers vervangen achter
koppeling en koppelingcilinders vervangen
distributieriem, waterpomp etc vervangen
nieuwe varta accu van ANWB (8 a 9 maanden oud.)
ik begin zelf de ecu te verdenken. kan me niet voorstellen dat alleen een bobine al deze problemen kan veroorzaken.
iemand een idee?
groetjes Nick
Afgelopen dinsdag de auto uit laten lezen. Er stonden een aantal foutcodes in de motor en 2 op instrumenten.
De sommige foutcodes stroken niet met de werkelijkheid.
temperatuursensor
piek in spanning kentekenverlichting (werkt gewoon)
snelheidsmeter (niks raars opgevallen lijkt ook gewoon te kloppen in testen op uitleescomputer.)
overslag in de derde cilinder
stationair regeleenheid (hij loopt prachtig stationair nooit problemen mee gehad) in een verdere test zijn hier ook geen bewijzen van te vinden.
LMM lijkt geen problemen te hebben.
Verder is hij door de APK gekomen want na het resetten van de foutcodes en verdere testen met de computer waren alle storingen verdwenen.
bij het naar huis rijden ging het eerst goed. vervolgens weer de meldingen check engine, loose connection, car safety system, cruise control switched on (staat uit)
daarbij werkt na het uitlezen van de auto ineens mijn afstandsbediening van de sleutel niet meer.
Ik heb 4 nieuwe bougies gehaald en bougiesleutel (past niet in het gat van de motor! )
De monteur dacht aan een kapotte bobine.. of bougies..of slechte verbindingen/kabels)
Onderhoud aan de auto welke recentelijk was gedaan:
grote beurt (zei handelaar waar die gekocht is)
remschijven + blokken achter vervangen inclusief volledige klauwen achter schoongemaakt
schokdempers vervangen achter
koppeling en koppelingcilinders vervangen
distributieriem, waterpomp etc vervangen
nieuwe varta accu van ANWB (8 a 9 maanden oud.)
ik begin zelf de ecu te verdenken. kan me niet voorstellen dat alleen een bobine al deze problemen kan veroorzaken.
iemand een idee?
groetjes Nick
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten