Klantenauto staan met Selespeed problemen Stilo Abarth

Hier kun je alle vragen stellen over het Selespeed schakelsysteem.
Gebruikersavatar
Vdub
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: do nov 21, 2013 11:23 pm
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Vdub »

Nou je raad het al...

Gebruikersavatar
Maddy
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: di dec 03, 2013 2:03 pm
Woonplaats: Ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Maddy »

Hij deed het helemaal soepel?

Gebruikersavatar
@N@ND@B@RTH
Goeroe
Goeroe
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1951
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
Registration: 41-JR-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: São Paulo, Brasil
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door @N@ND@B@RTH »

Vdub schreef:Nou je raad het al...
Nee hè :shock: :|
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========

Gebruikersavatar
Vdub
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: do nov 21, 2013 11:23 pm
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Vdub »

Maddy schreef:Hij deed het helemaal soepel?
Jij bent wel heel erg optimistisch.. helaas blijft het (voor mij) een Fiat, je zet hem weg met storingslampjes en de volgende dag zijn ze weg, of andersom.

Klant heeft het gebakje vorige week weer teruggebracht, nadat ik hem uit de tuin had uitgegraven er mee naar een voormalig Alfa-dealer geweest, deze kon/wilde/durfde er niet veel over te zeggen.
Selespeeds waren niet zijn ding, wel had ie het over e.o.a. pin die je af kan stellen ivm schakelpositie.

Een vlugge blik onder de kap deed de Alfa man wit wegtrekken en als antwoord kwam, bij de Alfa's kun je er zo bij... hier zie ik hem niet zitten..
Dan maar even op de bonnefoi naar de Fiat hier in de buurt.. ondanks een kapitaal aan onderdelen(zonder korting) waren ze niet bereid de Abarth uit te lezen, dat gaat niet zonder afspraak.
Ik mocht hem wel laten staan.. of vrijdag terugkomen.. geen van beide is het geworden.. wordt ook geen cent meer besteld daar..

Het vreemde van die K..-auto is dat ik er naarmate de rit vorderde de auto wat beter leek te schakelen, wilde in het begin van de rit de even versnellingen pas na enige aarzeling ingelegd worden, ging dat later wat soepeler en met minder aarzeling zodat ik, i.t.t. de heenweg naar de Alfa niet voor opstoppingen zorg.

Is er nog iemand die een goede optie heeft om het probleem te fixen? Niet meteen roepen van een complete robot vervangen..

Inmiddels vervangen:

Remlichtschakelaar
Schakelsensor
Accu
Drukbol
Nieuwe vloeistof voor de hydrauliek
gaspedaal gewisseld voor een die de klant voor 3/4 jaar terug had laten vervangen ivm storingen.


Eigenlijk zit er maar 1 foutmelding in de bak-ecu en dat is de Buzzer fout.

Wat ik niet voor mekaar krijg is een "Einde lijn adaptie", deze wordt afgebroken als ie daarmee een sec of 30 bezig is met de melding, niet aan voorw. voldaan ofzo.

Onder het rijden kan ik met de aangeschafte MultiEcuScan alles uitlezen, de druk is tussen de 40 en 51bar.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5372
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 839 keren
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Schumi »

Heb je het hele systeem op nieuw in-geleerd en ontlucht...??? met de FiatEcuScan ??? als je het systeemleeg hebt gehad is deze actie wel noodzakelijk....en als ik goed begrijp dat je naar de Fiat bent geweest om deze uit te laten lezen, je dit niet hebt gedaan...of heb ik dat mis???

Heb je de originele hydrauliek olie van Fiat gebruikt...voor je SeleSpeed systeem ???

Dit MOET je eerst goed gedaan hebben voordat je weer veder gaat met onderzoeken....het is belangrijk dat de basis goed is...en dan stap voor stap door het systeem heen gaan....en dan pas zal het resultaat oké zijn...

Het is funest om van hort naar her door het hele systeem heen te gaan...en zo maar wat te gaan doen zonder goed te weten of dit nu wel zinvol is of niet....kijk maar naar de onderdelen die je nu hebt vervangen zonder dat dit echt iets heeft opgeleverd.... :(

Dus een goed stappen plan is heel belangrijk in je onderzoek...!!! :o
Heb je dit gedaan???? gaan we nu verder....

Als je onder het rijden...gaat schakelen...let dan op de druk van je systeem..maw blijft de druk boven de 40/45 bar tijdens de schakel-momenten???
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Vdub
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: do nov 21, 2013 11:23 pm
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Vdub »

Als je mijn laatste bericht leest staat er precies in wat ik gedaan heb en wat er niet wil.

het enige wat niet wil lukken is de eindelijn adaptie..

Ik heb verder aan alle voorwaarden voldaan, de drukken zijn altijd hoger dan 40 bar maar lager dan 52bar.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5372
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 839 keren
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Schumi »

Vdub schreef:Als je mijn laatste bericht leest staat er precies in wat ik gedaan heb en wat er niet wil.

het enige wat niet wil lukken is de eindelijn adaptie..

Ik heb verder aan alle voorwaarden voldaan, de drukken zijn altijd hoger dan 40 bar maar lager dan 52bar.
@ het enige wat niet wil lukken is de eindelijn adaptie.. ( wat bedoel je hier mee???)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5372
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 839 keren
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Schumi »

Schumi schreef:
Vdub schreef:Als je mijn laatste bericht leest staat er precies in wat ik gedaan heb en wat er niet wil.

het enige wat niet wil lukken is de eindelijn adaptie..

Ik heb verder aan alle voorwaarden voldaan, de drukken zijn altijd hoger dan 40 bar maar lager dan 52bar.
@ het enige wat niet wil lukken is de eindelijn adaptie.. ( wat bedoel je hier mee???)
@ en je hebt nog steeds deze Er zit nu Eurol ATF 1100 in, :x er MOET 0,8 L Tutela Car CS Speed olie in...deze is bij de Fiat dealer tekoop.
Wat voor een accu heb je er in gezet???
Heb je ook ALLE connectoren die onder de Accu bak zitten los gehad gereinigd (contact spray) en weer goed vast gezet??? (zie afbeelding)
Afbeelding
Afbeelding
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Vdub
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: do nov 21, 2013 11:23 pm
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Vdub »

Er zit inderdaad nog steeds Eurol in, dit o.a. in overleg met een Alfa-specialist.. Overigens schrijft Eurol dit voor, die zijn enorm pietje precies met specs, als het er niet is van hun dan schrijven ze het ook niet voor, of haal je voor je motor ook Bertolli bij de Fiat terwijl Fiat Dealer A Shell in de Bulk heeft en Fiat Dealer B Mobil.. De Fiat dealer kom ik zo weinig mogelijk, er gaat nl geen hulp vanuit hen, alleen het bereidwillig zijn van het leveren van onderdelen mits je zelf maar een nummer aanlevert.

Die olie is echt niet de boosdoener van een storingsmelding.

Er zit nu een Varta 74Ah in.

Als je overigens niet weet wat een Eindelijnsadaptie is, heb je dan ooit wel eens met een diagnosesysteem in een Abarth gekeken? Of ken je alleen maar een "End of line-adaption" wat overigens precies hetzelfde betekend.

Die stekkers zal ik morgen allemaal ff losmaken en insprayen, misschien dat dat nog kan helpen.

Is er ook iemand die weet hoeveel mm die stift afgesteld moet worden?

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5372
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 839 keren
Contacteer:

Re: Abarth en Selespeed

Bericht door Schumi »

Vdub schreef:Er zit inderdaad nog steeds Eurol in, dit o.a. in overleg met een Alfa-specialist.. Overigens schrijft Eurol dit voor, die zijn enorm pietje precies met specs, als het er niet is van hun dan schrijven ze het ook niet voor, of haal je voor je motor ook Bertolli bij de Fiat terwijl Fiat Dealer A Shell in de Bulk heeft en Fiat Dealer B Mobil.. De Fiat dealer kom ik zo weinig mogelijk, er gaat nl geen hulp vanuit hen, alleen het bereidwillig zijn van het leveren van onderdelen mits je zelf maar een nummer aanlevert.

Die olie is echt niet de boosdoener van een storingsmelding.

Er zit nu een Varta 74Ah in.

Als je overigens niet weet wat een Eindelijnsadaptie is, heb je dan ooit wel eens met een diagnosesysteem in een Abarth gekeken? Of ken je alleen maar een "End of line-adaption" wat overigens precies hetzelfde betekend.

Die stekkers zal ik morgen allemaal ff losmaken en insprayen, misschien dat dat nog kan helpen.

Is er ook iemand die weet hoeveel mm die stift afgesteld moet worden?
@Als je overigens niet weet wat een Eindelijnsadaptie ....als je goed leest zei ik dat ik iets niet weet ...maar wat je er mee bedoelt :o
En die handen op de foto zijn van mijn.....wij zijn daar het hele Sele Speed systeem onder handen te nemen (werkte niet ) met goed vervolg :)
Accu is oke...!!!
Maar als je bij jou hydraulische olie blijft....haak ik af...ik zou omdat je het niet voorelkaar krijgt alle onzekerheden willen uitsluiten en dit is er zo eentje....
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast