Zwaar rattelend geluid en uitval van blok met Low Oil Pressure

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: -> Low Engine Oil Pressure | Abarth.

Bericht door Schumi »

Nogmaals... :o Is de stroring ook gewist uit je ECU met het MES??? misschien dat deze daarom nog op piept... ;)

En dit kun je niets zelf (als je geen MES hebt) ....dit kun je doen bij een van de FSC "Kwik-Point's" op afspraak...en dat is dan voor FSC-donor leden gratis ;)

Er wordt ook tijdens de FSC-meetings uitgelezen door de technische Crew van de FSC.. :thumbup:
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: -> Low Engine Oil Pressure | Abarth.

Bericht door EntonoX »

Stationar 550rpm? dat is wel laag, minimaal 750 rpm dus daar kan ook de oorzaak liggen.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: -> Low Engine Oil Pressure | Abarth.

Bericht door Schumi »

Je gas-kleppen huis reinigen..is misschien een optie.. ;)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Robbin078
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: za mei 09, 2015 6:38 pm
Registration: 36-TL-RF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Dordrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Zwaar rattelend geluid en uitval van blok met Low Oil Pressure

Bericht door Robbin078 »

Goededag,

Ik ben vandaag (29-08-2016) een stuk gaan rijden, tot het blok een beetje begon in te houden en stukje verder heel erg begon te trillen en te rattelen en uit eindelijk uitviel. hierna even gewacht en daarna weer gestart, starte heel zwaar en moeilijk met het zelfde rattel en tril en valt daarna weer uit. Ik heb voordat hij uitviel Low Oil Pressure melding gehad maar het peilstok geeft netjes aan dat er genoeg olie in zit.

Iemand hier ervaring mee, of weet wat er aan de hand is?

ik hoop zo snel van jullie te horen.

Met vriendelijke groet
Robbin.

Gebruikersavatar
Robbin078
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: za mei 09, 2015 6:38 pm
Registration: 36-TL-RF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Dordrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Zwaar rattelend geluid en uitval van blok met Low Oil Pressure

Bericht door Robbin078 »

Hij draait inmiddels weer, heb alleen een zwaar trappelend getik in mijn blok, als of er een paard galoppeert. Wat kan dit zijn?

Hoop zo spoedig van iemand te horen

Met vriendelijke groet
Robbin.

Gebruikersavatar
paul
Junior
Junior
Berichten: 143
Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
Registration: 92-JZ-VK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: lochem
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

Re: Zwaar rattelend geluid en uitval van blok met Low Oil Pressure

Bericht door paul »

ik denk dat dit einde dienst is voor jouw motorblok, het ratelend geluid en zwaar lopen duid op versleten lagers als gevolg van te lage of geen oliedruk.
als er genoeg olie in het blok zat is waarschijnlijk de oliepomp de oorzaak.

Gebruikersavatar
Robbin078
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: za mei 09, 2015 6:38 pm
Registration: 36-TL-RF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Dordrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Zwaar rattelend geluid en uitval van blok met Low Oil Pressure

Bericht door Robbin078 »

Zwaar lopen doet hij nu niet meer, heb alleen nog een trappelend paard (getik) in mijn blok en loop voor de rest op normale toeren.

Gebruikersavatar
paul
Junior
Junior
Berichten: 143
Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
Registration: 92-JZ-VK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: lochem
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

Re: Zwaar rattelend geluid en uitval van blok met Low Oil Pressure

Bericht door paul »

de tik komt hoogst waarschijnlijk van een drijfstang lager, als hier door slijtage (geen oliedruk) ruimte op komt geeft dat een tikkend geluid.
ook een mogelijkheid is een van de nokkenassen.
Ik zou iemand met kennis van zaken (garage) laten luisteren, die kan je ongetwijfeld meer vertellen.

Gebruikersavatar
Robbin078
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: za mei 09, 2015 6:38 pm
Registration: 36-TL-RF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Dordrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Zwaar rattelend geluid en uitval van blok met Low Oil Pressure

Bericht door Robbin078 »

Oke bedankt voor de tip, ik ga wat regelen

Gebruikersavatar
dray
Junior
Junior
Berichten: 113
Lid geworden op: zo okt 12, 2014 4:48 pm
Registration: 64lsnd
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Zwaar rattelend geluid en uitval van blok met Low Oil Pressure

Bericht door dray »

Beste stilo rijders

Sinds enige tijd heb ik een vreemde ratel vanuit de motor ruimte.
Ik heb al diverse dingen gecheckt maar twijfel nu een beetje over wat het kan zijn .
Eerst dacht ik aan een van de spanrollen of pulley , gekeken maar daar lag het niet aan.
Daarna dacht ik aan de nokkenas versteller deze vervangen maar nog steeds die ratel.
Nu vermoed ik dat de drijfstang lager/s de boos doener/s kunnen zijn.
Km stand is nu 166456 bij 151000 heb ik db riem enz vervangen ,olie altijd op tijd bij gevuld .
Lang verhaal kort : Altijd optijd onderhoud ,netjes warm gereden ,voor ik hem kocht werd hij vanaf begin af aan dealer onderhouden .

Link van het geluid.

https://youtu.be/_XXNZs7Jj6g
Oja olie druk staat koud op 4 en warm op 1
Voorheen stond hij altijd op 4 blokjes warm en koud.,olie peil is ook goed.
Hoop dat iemand de oplossing heeft.

B.v d. Dray

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten