even een update,
Ik had 2 mensen van het forum die via PM hulp aangeboden hebben super bedankt daar voor, nu kwam ik er achter dat bij ons in Drachten ook een specialist zit voor allerlij problemen met de auto, J2D techniek.
Hij heeft vandaag de selespeed uitgelezen en opnieuw ingeleerd.
wat wil wel: op de computer schakeld hij perfeckt door alle versnellingen 1 2 3 4 5. en geen fout codes in de bak!!
wat wil niet; hij schakeld achteruit perfeckt vooruit ook 1 dan 2 en dan gaat i niet verder!! hij wil kortweg maar 2 versnellingen schakelen en dat doet is super zeer zacht schakeld hij er door heen.
weer aan de computer en weer geen foutcodes, en hij schakeld dan wel door alle versnellingen.
wel brand het motor lampje zou dat invloed hebben staat i in de noodloop? kan dat?
graag advies, ook voor advies wil ik best betalen, we willen graag rijden.
hoop dat we wat van de experts horen
gr sophie
Selespeed niet goed
- dennis12354
- Master
- Berichten: 610
- Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
- Registration: XX-XX-XX
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Uproad
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Nuenen
- Gegeven waarderingen: 241 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: selespeed nog niet goed
Wat is de druk ik het systeem.
Deze moet tussen de 41 en 55 bar zijn, en krijg het gevoel dat de drukbol kapot is.
Ga dan niet tevaak de inleerprocedure doen, anders kan t druklager stukgaan.
Deze moet tussen de 41 en 55 bar zijn, en krijg het gevoel dat de drukbol kapot is.
Ga dan niet tevaak de inleerprocedure doen, anders kan t druklager stukgaan.
- mark-abarth24
- Master
- Berichten: 636
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 07-RP-GF
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
- Gegeven waarderingen: 57 keren
- Ontvangen waarderingen: 72 keren
- Contacteer:
Re: selespeed nog niet goed
Wat ook nog kan is een vervuiling in het gasklep huis. Dit resulteert ook wel is in dit probleem
Groeten Mark
Groeten Mark
Onze auto's
Fiat Stilo Abarth 5M Zwart
Nissan Tino 1,8 automaat familie Car = van de vrouw ( Emotieloze auto.) haha
Besmet door het Stilo virus een recept is er niet. Oplossing is dan maar aan stilo 4 beginnen.
Fiat Stilo Abarth 5M Zwart
Nissan Tino 1,8 automaat familie Car = van de vrouw ( Emotieloze auto.) haha
Besmet door het Stilo virus een recept is er niet. Oplossing is dan maar aan stilo 4 beginnen.
- mark-abarth24
- Master
- Berichten: 636
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 07-RP-GF
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
- Gegeven waarderingen: 57 keren
- Ontvangen waarderingen: 72 keren
- Contacteer:
Re: selespeed nog niet goed
Beste Softie,
Ik heb dit probleem als is mee gemaakt met een andere forum lid. Die had ook deze symptomen en de oplossing was gasklep reinigen en probleem opgelost. Probeer dit eerst even want hij gooit hem in zijn nood loop als het lampje brand.
Groeten Mark
Ik heb dit probleem als is mee gemaakt met een andere forum lid. Die had ook deze symptomen en de oplossing was gasklep reinigen en probleem opgelost. Probeer dit eerst even want hij gooit hem in zijn nood loop als het lampje brand.
Groeten Mark
- Deze gebruikers waarderen mark-abarth24 voor dit bericht:
- Pedro (zo okt 13, 2019 5:55 pm)
- Waardering: 14.29%
Onze auto's
Fiat Stilo Abarth 5M Zwart
Nissan Tino 1,8 automaat familie Car = van de vrouw ( Emotieloze auto.) haha
Besmet door het Stilo virus een recept is er niet. Oplossing is dan maar aan stilo 4 beginnen.
Fiat Stilo Abarth 5M Zwart
Nissan Tino 1,8 automaat familie Car = van de vrouw ( Emotieloze auto.) haha
Besmet door het Stilo virus een recept is er niet. Oplossing is dan maar aan stilo 4 beginnen.
- Soffie
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr sep 02, 2016 11:24 pm
- Registration: jg354t
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: drachten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: selespeed nog niet goed
Nou het is eindelijk zo ver.
DE ABARTH DOET HET
Motor die ingebouwd is loopt als een zonnetje, deze heb ik gekocht uit een sloop auto met kapotte bak, eindelijk na 3 x motor vervangen en of kop reviesie een goede te pakken.
Selespeed ook klaar, hou het er maar op dat de monteur een BEETSCHJE dom was, een stekker verkeerd om gezet.
bak schakeld als een trein echt perfeckt, alle lampjes zijn uit en nu km maken, ik hou jullie op de hoogte.
ga nog wel een afspraak maken met een forum member om alles te laten checken en wanneer hij iets nog nodig vindt dit gelijk aan te laten pakken. heeft nu toch vies geld gekost komt ook niet meer aan op de laatste centen. moet nu perfeckt!!!!
DE ABARTH DOET HET
Motor die ingebouwd is loopt als een zonnetje, deze heb ik gekocht uit een sloop auto met kapotte bak, eindelijk na 3 x motor vervangen en of kop reviesie een goede te pakken.
Selespeed ook klaar, hou het er maar op dat de monteur een BEETSCHJE dom was, een stekker verkeerd om gezet.
bak schakeld als een trein echt perfeckt, alle lampjes zijn uit en nu km maken, ik hou jullie op de hoogte.
ga nog wel een afspraak maken met een forum member om alles te laten checken en wanneer hij iets nog nodig vindt dit gelijk aan te laten pakken. heeft nu toch vies geld gekost komt ook niet meer aan op de laatste centen. moet nu perfeckt!!!!
- Waardering: 14.29%
- mark-abarth24
- Master
- Berichten: 636
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 07-RP-GF
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M17
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
- Gegeven waarderingen: 57 keren
- Ontvangen waarderingen: 72 keren
- Contacteer:
Re: selespeed nog niet goed
Mooi bericht Soffie . Nu lekker genieten van de Abarth!!
Groeten Mark
Groeten Mark
Onze auto's
Fiat Stilo Abarth 5M Zwart
Nissan Tino 1,8 automaat familie Car = van de vrouw ( Emotieloze auto.) haha
Besmet door het Stilo virus een recept is er niet. Oplossing is dan maar aan stilo 4 beginnen.
Fiat Stilo Abarth 5M Zwart
Nissan Tino 1,8 automaat familie Car = van de vrouw ( Emotieloze auto.) haha
Besmet door het Stilo virus een recept is er niet. Oplossing is dan maar aan stilo 4 beginnen.
- fgel
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: za jan 13, 2018 6:40 pm
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Problemen selespeed
Beste mede forumers,
Ik ben al een tijdje via PM met Shumi aan het overleggen om de selespeedpomp en de drukbol te vervangen. Niet kort daarna startte mijn auto dus helemaal niet meer en de pomp ging ook niet lopen bij het openen van de deur of op contact.
Mijn probleem was zoals bij zoveel dat wanneer de auto beneden de 4,5 km per uur komt in zijn N springt. Contact even uit en weer starten en de pomp liep weer en konden we weer verder. Ik heb voordat de auto helemaal nier meer startte met MES gekeken en als de motor wat langer liep dan zakte de pompdruk terug naar 27 bar. Verder heb ik ook meegemaakt dat ik in een grafiek zag dat dat de pompdruk netjes tussen de 42 en 51 bar blijft en deze niet meer zakt tot beneden de 40 bar.
Ik wil even laten weten dat ik de pomp en drukbol eerst ga vervangen en er verse selespeed olie in ga doen. Verder zal ik ook alle connectoren nalopen en inspuiten
Het blijft wel een raar verhaal echter. Misschien een samenloop van omstandigheden, maar de auto is op dit punt dus echt niet betrouwbaar.
Misschien dat een van jullie een dergelijk probleem heeft gehad of gehoord wat mij hiermee een beetje verder zou kunnen helpen. De auto staat bij mijn werkgever omdat hij niet meer voor of achteruit ging en ik rij momenteel even in een huurauto.
Groetjes Frank
Ik ben al een tijdje via PM met Shumi aan het overleggen om de selespeedpomp en de drukbol te vervangen. Niet kort daarna startte mijn auto dus helemaal niet meer en de pomp ging ook niet lopen bij het openen van de deur of op contact.
Mijn probleem was zoals bij zoveel dat wanneer de auto beneden de 4,5 km per uur komt in zijn N springt. Contact even uit en weer starten en de pomp liep weer en konden we weer verder. Ik heb voordat de auto helemaal nier meer startte met MES gekeken en als de motor wat langer liep dan zakte de pompdruk terug naar 27 bar. Verder heb ik ook meegemaakt dat ik in een grafiek zag dat dat de pompdruk netjes tussen de 42 en 51 bar blijft en deze niet meer zakt tot beneden de 40 bar.
Ik wil even laten weten dat ik de pomp en drukbol eerst ga vervangen en er verse selespeed olie in ga doen. Verder zal ik ook alle connectoren nalopen en inspuiten
Het blijft wel een raar verhaal echter. Misschien een samenloop van omstandigheden, maar de auto is op dit punt dus echt niet betrouwbaar.
Misschien dat een van jullie een dergelijk probleem heeft gehad of gehoord wat mij hiermee een beetje verder zou kunnen helpen. De auto staat bij mijn werkgever omdat hij niet meer voor of achteruit ging en ik rij momenteel even in een huurauto.
Groetjes Frank
- kaasjager
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 1244
- Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
- Registration: 13-JL-ZZ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Amersfoort
- Gegeven waarderingen: 82 keren
- Ontvangen waarderingen: 137 keren
- Contacteer:
Re: Problemen selespeed
Hier is niks raars aan hoor
Dit is gewoon je selespeed pomp die de geest aan het geven is.
Pomp vervangen, drukbol vervangen, Systeem schoonmaken, nieuwe olie er in en ontluchten.
Probleem is opgelost!
Ik neem aan dat Schumi je dit ook al verteld heeft aangezien hij ook weet dat dit je problemen zal oplossen
Dit is gewoon je selespeed pomp die de geest aan het geven is.
Pomp vervangen, drukbol vervangen, Systeem schoonmaken, nieuwe olie er in en ontluchten.
Probleem is opgelost!
Ik neem aan dat Schumi je dit ook al verteld heeft aangezien hij ook weet dat dit je problemen zal oplossen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast