[GESLOTEN] tuning selespeed software

Alles over tuning aan de motor van de Stilo
Gesloten
Gebruikersavatar
Leen
Senior
Senior
Berichten: 295
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 2:59 pm
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

[GESLOTEN] tuning selespeed software

Bericht door Leen »

Dag FSCers,

Onlangs heb ik eens geïnformeerd naar de mogelijkheden/kosten van een serieuze tuning van de 5 cilinder.
Op zich is het mechanisch tunen of turbo monteren geen probleem.
Het probleem voor de tuner zit m in de selespeed software.
Is die software programmeerbaar?
Iemand ervaring mee?

Groeten uit het Haagse
Laatst gewijzigd door Gagen op za feb 03, 2018 2:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.
C&B snelle nokkenassen, Q2 diff, volledig RVS uitlaat met 200 cel sportkat., Lancia Kappa uitlaat spruitstuk, BMC/CDA airbox, voor 305 mm Brembo remklauwen, verlagingset 30 mm, gechipt, lederen interieur, standaard xenon.

Gebruikersavatar
dennis12354
Master
Master
Berichten: 627
Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
Registration: XX-XX-XX
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Uproad
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Nuenen
Gegeven waarderingen: 245 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren

Re: tuning selespeed software

Bericht door dennis12354 »

Met Madeno / MCC / Squadra en/of Savali contact opnemen.

Gebruikersavatar
Schumi
Beheerder
Beheerder
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5574
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 841 keren

Re: tuning selespeed software

Bericht door Schumi »

- Madeno Racing doet dit niet meer Dennis... ;)
- Over welke tuner praat je dan...???
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
kaasjager
Quickpoint
Quickpoint
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1270
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 139 keren

Re: tuning selespeed software

Bericht door kaasjager »

Met de hoeveelheid geld die in zo een project gaat zitten kan je beter een hele motorconversie doen.
Bijvoorbeeld alfa 3.0 v6 blok oid

Gebruikersavatar
Leen
Senior
Senior
Berichten: 295
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 2:59 pm
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: tuning selespeed software

Bericht door Leen »

Bedankt jullie reacties :)
Ik heb contact gehad met marcel racing.
Mijn gedachte is als je de ecu's opnieuw kunt programmeren en niet over de max. toelaatbare waarden van de bak/motor gaat het aanpassen van de 5 cilinder minder werk (dus minder kosten en geen rdw keuring?) is als het swappen van motoren.

Groeten
C&B snelle nokkenassen, Q2 diff, volledig RVS uitlaat met 200 cel sportkat., Lancia Kappa uitlaat spruitstuk, BMC/CDA airbox, voor 305 mm Brembo remklauwen, verlagingset 30 mm, gechipt, lederen interieur, standaard xenon.

Gebruikersavatar
Stefan ariesen
Quickpoint
Quickpoint
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 149
Lid geworden op: vr jan 29, 2016 5:03 pm
Registration: 60-js-ts
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Gouda
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: tuning selespeed software

Bericht door Stefan ariesen »

Dus wat gaat het worden

Gebruikersavatar
kaasjager
Quickpoint
Quickpoint
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1270
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 139 keren

Re: tuning selespeed software

Bericht door kaasjager »

Leen schreef:Bedankt jullie reacties :)
Ik heb contact gehad met marcel racing.
Mijn gedachte is als je de ecu's opnieuw kunt programmeren en niet over de max. toelaatbare waarden van de bak/motor gaat het aanpassen van de 5 cilinder minder werk (dus minder kosten en geen rdw keuring?) is als het swappen van motoren.

Groeten
Met alleen de waardes aanpassen ga je niet heel veel winst behalen.
Je zal dan toch echt veel meer aan moeten passen wil je goede vermogenswinst behalen.

Ook met alleen een turbo er op gaat het hem niet worden.
Tevens zijn daar de kosten ook niet mals van als je het goed wilt doen.

Maar ik ben benieuwd!

Gesloten