Hallo,
ik zou binnenkort samen met mijn kleine beurt de auto willen flushen.
heb al enkele post gezien maar vroeg me toch af wat de ervaringen zijn van jullie.
Wat ik wou doen:
benzine flush, met bijv. Wynn's Petrol Treatment
olie flush, met bijv. FORTÉ MOTOR FLUSH 400ML
Hoor graag tips
mvg jordy
flushen
- steffen.meijer
- Beginner
- Berichten: 82
- Lid geworden op: ma aug 22, 2016 11:37 pm
- Registration: 15-nf-rf
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: almelo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
Re: flushen
ik heb goede ervaring met forté. mochten de kleppen van je motor erg tikken is het goed om voor de oliewissel forte motor flush te gebruiken.
product toevoegen 15 minuten stationair draaien. daarna olie eruit nieuwe erin. ( castrol magnat doet het goed in de stilo)
product toevoegen 15 minuten stationair draaien. daarna olie eruit nieuwe erin. ( castrol magnat doet het goed in de stilo)
- Ecniv
- Senior
- Quickpoint
- Berichten: 448
- Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
- Registration: 84-ll-xl
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Numansdorp
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
- Contacteer:
Re: flushen
Doe dit al jaren werkt geweldig wel de beurt helemaal volgens handleiding afmaken he
Sex is like air: You will miss it when it`s gone
- japioo
- Master
- Berichten: 596
- Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
- Registration: 11-RV-BP
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
- Contacteer:
Re: flushen
Waarom zou je willen flushen ?
Heb je problemen ?
Bedenk wel dat het niet zonder risico is ( soms ).
Ik zou zeggen als je geen duidelijke problemen hebt ververs regelmatig de olie en filters en gebruik een goede kwaliteit olie.
Er zijn gevallen bekend dat door het flushen zelfs de zuigerveren zo goed gereinigd werden dat daardoor het olieverbruik omhoog schoot. Iets koolafzetting hier en daar werkt ook als afdichting vreemd genoeg.
Ook kunnen er bij het flushen kleine vuildeeltjes loskomen die dan weer op niet gewenste plekken komen.
Soms los je het ene op en dient het andere probleem zich dan aan.
Geen problemen ? Niks doen en zorgen voor goede schone olie, die reinigt tegenwoordig voldoende.
Gebruikers die er tevreden mee zijn hadden veelal al een normaal schone motor, in dat geval kan het ook geen kwaad, maar de voordelen bewijzen is een ander verhaal.
Is een beetje net als toevoegingen die het verbruik zouden verlagen. Als het al werkt dan kosten de middelen meestal meer dan de brandstof die je bespaart. Schiet niet op natuurlijk.
Waar het soms tegen helpt is b.v. tikkende kleppen wegens vervuilde klepstoterkanaaltjes.
Maar bijvoorbeeld een te hoog olieverbruik is over het algemeen te wijten aan of slijtage, of een constructiefout en dat los je met reinigen niet op.
Heb je problemen ?
Bedenk wel dat het niet zonder risico is ( soms ).
Ik zou zeggen als je geen duidelijke problemen hebt ververs regelmatig de olie en filters en gebruik een goede kwaliteit olie.
Er zijn gevallen bekend dat door het flushen zelfs de zuigerveren zo goed gereinigd werden dat daardoor het olieverbruik omhoog schoot. Iets koolafzetting hier en daar werkt ook als afdichting vreemd genoeg.
Ook kunnen er bij het flushen kleine vuildeeltjes loskomen die dan weer op niet gewenste plekken komen.
Soms los je het ene op en dient het andere probleem zich dan aan.
Geen problemen ? Niks doen en zorgen voor goede schone olie, die reinigt tegenwoordig voldoende.
Gebruikers die er tevreden mee zijn hadden veelal al een normaal schone motor, in dat geval kan het ook geen kwaad, maar de voordelen bewijzen is een ander verhaal.
Is een beetje net als toevoegingen die het verbruik zouden verlagen. Als het al werkt dan kosten de middelen meestal meer dan de brandstof die je bespaart. Schiet niet op natuurlijk.
Waar het soms tegen helpt is b.v. tikkende kleppen wegens vervuilde klepstoterkanaaltjes.
Maar bijvoorbeeld een te hoog olieverbruik is over het algemeen te wijten aan of slijtage, of een constructiefout en dat los je met reinigen niet op.
Re: flushen
japioo,
dacht dat dit eventueel als extra toevoeging kon bij beurt, zeker bij een auto die 10 jaar oud is.
Dankjewel voor de raadzame informatie, heb er veel van geleerd
super bedankt!
dacht dat dit eventueel als extra toevoeging kon bij beurt, zeker bij een auto die 10 jaar oud is.
Dankjewel voor de raadzame informatie, heb er veel van geleerd
super bedankt!
- japioo
- Master
- Berichten: 596
- Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
- Registration: 11-RV-BP
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
- Contacteer:
Re: flushen
Tja, het kan natuurlijk als je het preventief wilt gebruiken maar of het dus verstandig is ?
Dan zou ik nog eerder af en toe voor een brandstoftoevoeging kiezen om het hele inlaattraject schoon te houden t.m kleppen en injectors toe, zeker wanneer er wat kortere afstanden met de auto gereden worden..
Maar goed, mijn mening hoor. Echt kapot gaat de boel er niet van.
Dan zou ik nog eerder af en toe voor een brandstoftoevoeging kiezen om het hele inlaattraject schoon te houden t.m kleppen en injectors toe, zeker wanneer er wat kortere afstanden met de auto gereden worden..
Maar goed, mijn mening hoor. Echt kapot gaat de boel er niet van.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten