Engine failure Stilo alle modellen
- Antonie
- Beginner
- Berichten: 18
- Lid geworden op: ma nov 11, 2019 8:34 pm
- Registration: 50-LG-SK
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Engine Fault
Goedenavond,
Ik heb nou sinds een week dat als ik mijn auto opstart ik de melding engine fault en het motormanagement systeem. Dan blijft hij 1 (uiterlijk 2) dagen aan en schiet dan weer weg. Ik heb al gehoord dat het kan komen omdat het een oudere auto is, maar hij blijft maar komen en begin me dan toch zorgen te maken. Motorolie en koelvloeistof etc. is bijgevuld.
Iemand enig idee of is dit een bekend probleem?
Alvast bedankt,
Antonie
Ik heb nou sinds een week dat als ik mijn auto opstart ik de melding engine fault en het motormanagement systeem. Dan blijft hij 1 (uiterlijk 2) dagen aan en schiet dan weer weg. Ik heb al gehoord dat het kan komen omdat het een oudere auto is, maar hij blijft maar komen en begin me dan toch zorgen te maken. Motorolie en koelvloeistof etc. is bijgevuld.
Iemand enig idee of is dit een bekend probleem?
Alvast bedankt,
Antonie
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5371
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Engine failure Stilo alle modellen
Ik zou zeggen lees dit topic over dit probleem even door , en je weet weer een hele boel meer
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Antonie
- Beginner
- Berichten: 18
- Lid geworden op: ma nov 11, 2019 8:34 pm
- Registration: 50-LG-SK
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Engine failure Stilo alle modellen
Nu is het motormanagement systeem lampje wel weer weg... kan ik hem dan nog laten uitlezen dat ze de geschiedenis kunnen lezen of is het afwachten tot hij terugkomt?
- Moreno83
- Quickpoint
- Berichten: 439
- Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
- Registration: 50-PT-RJ
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Enschede
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Contacteer:
Re: Engine failure Stilo alle modellen
Ja hoor , zijn vaak opgeslagen storingen. Kan een lambdasonde melding zijn , even uitzoeken hoe oud die 2 zijn. ( Voor en na de katalysator ).
Zolang je auto nog gewoon goed rijd zal er niet bijzonder veel aan de hand zijn. Uitlezen en kijken wat er is.
Zolang je auto nog gewoon goed rijd zal er niet bijzonder veel aan de hand zijn. Uitlezen en kijken wat er is.
- sam.vdv
- Quickpoint
- Berichten: 218
- Lid geworden op: wo nov 11, 2020 2:11 pm
- Registration: Zfa19200
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Beringen belgie
- Gegeven waarderingen: 45 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
Re: Engine failure Stilo alle modellen
Die kan je best uitlezen en zien wat de foutcode is wat hij aangeeft , kan best te maken hebben met het uitlaat of inspuitsysteem
A coward dies a thousand deaths , a soldier dies but once
-
- Site Admin
- Berichten: 95
- Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
- Registration: 14-LX-HH
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Oss
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
- Contacteer:
Re: Engine failure Stilo alle modellen
Advies en hulp gevraagd
Zondag 27 Juni kreeg mijn geweldige Fiat Stilo 1.2 een "engine failure". Vermogen verlies en motor en uitlaat waren heel onrustig. Heb meteen de auto langs de kant gezet en de auto is naar de garage gesleept. Heb ze de opdracht gegeven om de motorcode uit te lezen.
Donderdag 1 Juli belde de garage me. Ze konden het niet uitlezen (niet cool, was de opdracht), wel hebben ze handmatig het probleem opgespoord en bobine 1 en 2 zouden stuk zijn. Advies was: alle 4 bobines + bougies + bekabeling vervangen. Onderzoekskosten waren 57,95.
Heb auto naar een maatje gesleept en heb 4 bobines + bougies + bekabeling + kopervet besteld. Deze kwamen 7 Juli binnen en zijn er meteen opgezet.
Auto gestart en: ENGINE FAILURE... probleem bleef, motor was onrustig.
Toen hebben we in de loop der week veel dingen bekeken en getest
o.a.
- nieuwe olie erin (was wat aan lage kant)
- luchtmassameter schoongemaakt en teruggeplaatst
- gasklep gedemonteerd en schoongemaakt
- alle slangen gecontroleerd
- luchtmassameter gedemonterd en schoongemaakt met alcohol
- accu gecontroleerd
- de 2 andere oude foutmeldingen (airbag failure en rear bulb) gefixt
- ecu opnieuw ingespoten met electrolube
en nog wat andere zaken. Maar niks hielp. Het probleem bleef.
Toen heeft mijn maat in het weekend op eigen initiatief beide lambdasondes eraf gehaald en schoongemaakt en omgewisseld.
Auto gestart en: "Geen engine failure, motor loopt als een zonnetje, goed stationair en geen enkele foutmelding.
Hij kwam de auto afgelopen zondag langsbrengen met een big smile
HELAAS...... De auto draait weliswaar als een zonnetje en geeft hij geen "engine failure" bij het starten. Toch krijg ik steeds een engine failure tijdens het rijden. De motor gaat dan schokken en verliest wat vermogen (noodloop?), maar na 1 a 2 seconden verdwijnt de melding en doet de auto het weer prima.
Ik heb samen met mijn maat wat getest en het probleem lijkt zich vooral voor te doen wanneer ik gas geef om ff door te trekken en net tegen de 2000rpm kom. Dan krijg ik "bliep bliep engine failure", schokt de motor wat, en na 1 a 2 seconden doet hij het weer prima. Dit is in elke versnelling zo (naja 5de en 6de versnelling niet). Als ik 5minuten binnen de bebouwde kom rij krijg ik al 10 keer engine failure.
Beide lambdasondes er weer afgehaald, nog een keer schoongemaakt en erop gezet. Helaas werkte dit niet. Toen doorgemeten, gaf eerst bij halfwarme motor 11 (boven) en 11 (onder) aan en bij warme motor gaf hij 16(boven) en 11(onder) aan
Mijn maat denkt echt dat het aan de lambdasonde ligt en dat ik er 1 van moet vervangen. Hij zei dat waardes niet zoveel verschillen en dat 1 sonde (bovenkant motor) veel warmer werd dan onderkant motor en dat meer weerstand komt als hij warmer word.
Ikzelf denk ook dat het aan lambdasonde ligt, maar ik wil gewoon de fiat stilo uitlezen, zodat ik het zeker weet wat er nou aan de hand is met de motor ipv geld verspil aan onderdelen die ik naderhand niet nodig blijk te hebben.
Omdat mijn garage in Oss blijkbaar geen fiat stilos kan uitlezen, wilde ik naar Fiat garage FiaItalia in Wijchen gaan om het uit te laten lezen. Maar toen ik vroeg of ze het wilde uitlezen, zeiden ze dat ze pas na de zomervakantie tijd voor me hadden.
Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen.
- Kunnen enkel fiat garages mijn fiat stilo uitlezen?
- Is er een quickpoint bij me in de buurt of een lid die het kan uitlezen (wil best doneren)
- Zelf uitleesapparatuur aanschaffen?
- gewoon de lambdasonde bestellen en hopen dat dat het was?
- is er een ervaringsdeskundige die dit leest en meteen het probleem herkent en weet wat de oorzaak is?
Overigens net een rondje gereden en dan steeds heel langzaam opgetrokken en geschakeld bij slechts 1500rpm. Is wel super langzaam en irritant voor overige weggebruikers, maar geen 1 keer "engine failure" gehad.
Zondag 27 Juni kreeg mijn geweldige Fiat Stilo 1.2 een "engine failure". Vermogen verlies en motor en uitlaat waren heel onrustig. Heb meteen de auto langs de kant gezet en de auto is naar de garage gesleept. Heb ze de opdracht gegeven om de motorcode uit te lezen.
Donderdag 1 Juli belde de garage me. Ze konden het niet uitlezen (niet cool, was de opdracht), wel hebben ze handmatig het probleem opgespoord en bobine 1 en 2 zouden stuk zijn. Advies was: alle 4 bobines + bougies + bekabeling vervangen. Onderzoekskosten waren 57,95.
Heb auto naar een maatje gesleept en heb 4 bobines + bougies + bekabeling + kopervet besteld. Deze kwamen 7 Juli binnen en zijn er meteen opgezet.
Auto gestart en: ENGINE FAILURE... probleem bleef, motor was onrustig.
Toen hebben we in de loop der week veel dingen bekeken en getest
o.a.
- nieuwe olie erin (was wat aan lage kant)
- luchtmassameter schoongemaakt en teruggeplaatst
- gasklep gedemonteerd en schoongemaakt
- alle slangen gecontroleerd
- luchtmassameter gedemonterd en schoongemaakt met alcohol
- accu gecontroleerd
- de 2 andere oude foutmeldingen (airbag failure en rear bulb) gefixt
- ecu opnieuw ingespoten met electrolube
en nog wat andere zaken. Maar niks hielp. Het probleem bleef.
Toen heeft mijn maat in het weekend op eigen initiatief beide lambdasondes eraf gehaald en schoongemaakt en omgewisseld.
Auto gestart en: "Geen engine failure, motor loopt als een zonnetje, goed stationair en geen enkele foutmelding.
Hij kwam de auto afgelopen zondag langsbrengen met een big smile
HELAAS...... De auto draait weliswaar als een zonnetje en geeft hij geen "engine failure" bij het starten. Toch krijg ik steeds een engine failure tijdens het rijden. De motor gaat dan schokken en verliest wat vermogen (noodloop?), maar na 1 a 2 seconden verdwijnt de melding en doet de auto het weer prima.
Ik heb samen met mijn maat wat getest en het probleem lijkt zich vooral voor te doen wanneer ik gas geef om ff door te trekken en net tegen de 2000rpm kom. Dan krijg ik "bliep bliep engine failure", schokt de motor wat, en na 1 a 2 seconden doet hij het weer prima. Dit is in elke versnelling zo (naja 5de en 6de versnelling niet). Als ik 5minuten binnen de bebouwde kom rij krijg ik al 10 keer engine failure.
Beide lambdasondes er weer afgehaald, nog een keer schoongemaakt en erop gezet. Helaas werkte dit niet. Toen doorgemeten, gaf eerst bij halfwarme motor 11 (boven) en 11 (onder) aan en bij warme motor gaf hij 16(boven) en 11(onder) aan
Mijn maat denkt echt dat het aan de lambdasonde ligt en dat ik er 1 van moet vervangen. Hij zei dat waardes niet zoveel verschillen en dat 1 sonde (bovenkant motor) veel warmer werd dan onderkant motor en dat meer weerstand komt als hij warmer word.
Ikzelf denk ook dat het aan lambdasonde ligt, maar ik wil gewoon de fiat stilo uitlezen, zodat ik het zeker weet wat er nou aan de hand is met de motor ipv geld verspil aan onderdelen die ik naderhand niet nodig blijk te hebben.
Omdat mijn garage in Oss blijkbaar geen fiat stilos kan uitlezen, wilde ik naar Fiat garage FiaItalia in Wijchen gaan om het uit te laten lezen. Maar toen ik vroeg of ze het wilde uitlezen, zeiden ze dat ze pas na de zomervakantie tijd voor me hadden.
Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen.
- Kunnen enkel fiat garages mijn fiat stilo uitlezen?
- Is er een quickpoint bij me in de buurt of een lid die het kan uitlezen (wil best doneren)
- Zelf uitleesapparatuur aanschaffen?
- gewoon de lambdasonde bestellen en hopen dat dat het was?
- is er een ervaringsdeskundige die dit leest en meteen het probleem herkent en weet wat de oorzaak is?
Overigens net een rondje gereden en dan steeds heel langzaam opgetrokken en geschakeld bij slechts 1500rpm. Is wel super langzaam en irritant voor overige weggebruikers, maar geen 1 keer "engine failure" gehad.
Laatst gewijzigd door thewizzz op wo jul 14, 2021 12:06 am, 3 keer totaal gewijzigd.
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5371
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: Engine failure Stilo alle modellen
Neem even contact op met Luigi, hij beheert een Quick Point voor de omgeving Den Bosch
https://www.fiatstiloclub.nl/forum/memb ... group&g=14
https://www.fiatstiloclub.nl/forum/memb ... group&g=14
- Waardering: 14.29%
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
-
- Site Admin
- Berichten: 95
- Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
- Registration: 14-LX-HH
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Oss
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
- Contacteer:
Re: Engine failure Stilo alle modellen
thnx. Ik zal hem eens een pb sturen. Hopelijk kan hij me helpen en heeft hij tijd.
Ik zag al "Maaskantje" staan. Maar ik dacht dat het een grapje was
-
- Site Admin
- Berichten: 95
- Lid geworden op: do sep 21, 2017 3:27 pm
- Registration: 14-LX-HH
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Oss
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
- Contacteer:
extra vraag betreft inleren gasklep Stilo 1.2
Beste mede stilo fans,
Ik krijg over enkele dagen een nieuwe gasklep binnen voor mijn Fiat Stilo 1.2
Nu las ik dat je deze eerst moest inleren. Op het forum had ik al een HOWTO gevonden zie: https://www.fiatstiloclub.nl/forum/view ... lep#p13434
Mijn vraag is. Heb je nu per se de MultiECUScan nodig? Als ik het goed lees is dit enkel om te controleren of het inleren goed is gegaan en of het systeem het heeft opgeslagen?
Met andere woorden. Volstaat de onderstaande procedure zonder MultiECUScan?
procedure:
1. zet contactslot op MAR
2: Wacht 60 seconden
3: Draai contactslot op stop
4: Wacht 10 seconden
Ik krijg over enkele dagen een nieuwe gasklep binnen voor mijn Fiat Stilo 1.2
Nu las ik dat je deze eerst moest inleren. Op het forum had ik al een HOWTO gevonden zie: https://www.fiatstiloclub.nl/forum/view ... lep#p13434
Mijn vraag is. Heb je nu per se de MultiECUScan nodig? Als ik het goed lees is dit enkel om te controleren of het inleren goed is gegaan en of het systeem het heeft opgeslagen?
Met andere woorden. Volstaat de onderstaande procedure zonder MultiECUScan?
procedure:
1. zet contactslot op MAR
2: Wacht 60 seconden
3: Draai contactslot op stop
4: Wacht 10 seconden
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten