Pagina 1 van 1

Aanjager en kachelkleppen

Geplaatst: do dec 28, 2017 4:13 pm
door Gewoon Erik
Eerst klein stukje voor geschiedenis over de Fiat Stilo.

Het begon op een koude morgen dat de auto niet wou starten.
Melding in display "High coolant tempature", mijn vrouw bleef toch net zolang door starten totdat de accu leeg was.
S'avond samen met een maatje van mij en start kabels ook geprobeerd.
Uiteraard bleek de auto verzopen, dus eerst bougies schoon gemaakt en de auto ff lekker laten uitdampen.
Daarna stekker los gemaakt van de coolant sensor. auto start nu wel maar loopt zeer slecht en zeker niet stationair.
Tijdens lopen van de motor stekker er weer opgezet en auto loopt gelijk weer goed, ook starten geen probleem.
Temperatuur is ook gewoon in orde en geen meldingen meer.
tevens direct een nieuwe accu er in gezet.

Maar sindsdien wel twee nieuwe problemen.
1) Cruise controle is verdwenen, word nu gezien als dimlicht :crazy: ( Niet mijn prioriteit voor nu )

2) Aanjager ( Kagel ) doet het in geen enkel stand meer. ( wel prioriteit gezien de nederlandse weeromstandigheden )
Zekering allemaal door gemeten en in orde ( F39 en F08 ), zekering cruise controle ook in orde ( F35 ).

Nu vermoed ik dat de aanjager gewoon simpelweg stuk is.
Maar nu vraag ik mij wel af of de kachelkleppen ook stuk zijn of dat er een verband is met het één of ander.
Want als ik ik mijn aanjager op 0 zet maar de blower op mijn voorruit of voeten wil zetten zouden de kachelkleppen toch nog steeds van positie moeten veranderen ?
Of sla ik nu de plank compleet mis ?

Re: Aanjager en kachelkleppen

Geplaatst: vr dec 29, 2017 9:34 am
door Schumi
Het is misschien slim om eerst even op het forum te zoeken naar jou vraag/probleem (en) je kunt er vanuit gaan dat (bijna) alle onderwerpen al eens zijn behandeld...!!!

Hier al vast de link voor jou vraag...
http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewt ... s&start=80

Re: Aanjager en kachelkleppen

Geplaatst: vr dec 29, 2017 3:40 pm
door Gewoon Erik
Uiteraard heb ik het forum al door gespit, maar kan nergens iets vinden dat als de aanjager stuk is dat dan ook de stel motoren het niet meer doen,
Vandaar mijn vraag, omdat ik het nogal heel toevallig cq vreemd vind dat de aanjager en stel motoren tegelijkertijd stuk zijn.
Daarom de vraag of er een link is tussen de twee wat misschien de oorzaak kan zijn.

Maar ik zal mij er weer vol overgave instorten en tot die tijd maar het geklaag van het vrouwtje maar aanhoren :lolno:

Re: Aanjager en kachelkleppen

Geplaatst: vr dec 29, 2017 5:08 pm
door Schumi
De aanjager/ventilator heeft niets met de stel motortjes te maken, kijk voor de aanjager naar de kachel weerstand...en de motortjes..die zitten aan weerszijden van de kachel unit deze bedienen de kleppen in het kachelhuis.

Re: Aanjager en kachelkleppen

Geplaatst: di jan 16, 2018 6:16 pm
door Gewoon Erik
tijdje geleden weer, maar ondertussen de kachel ventilator vervangen voor een 2e hands kachel ventilator, en daarmee is het probleem weer opgelost.. nu weer een totaal niet gerelateerd nieuw probleem...... word er een beetje lamlendig van >_<

Kachel ventilator types?

Geplaatst: di jun 30, 2020 1:21 am
door Moertje380
Dag allemaal,

Kort vraagje;
Mijn kachel ventilator is kapot en ik vroeg me af of er een verschil zit tussen een kachel ventilator van een Stilo abarth en bij wijze van spreken een Stilo 1.6.

Alvast bedankt! :D