Aanjager en kachelkleppen
Geplaatst: do dec 28, 2017 4:13 pm
Eerst klein stukje voor geschiedenis over de Fiat Stilo.
Het begon op een koude morgen dat de auto niet wou starten.
Melding in display "High coolant tempature", mijn vrouw bleef toch net zolang door starten totdat de accu leeg was.
S'avond samen met een maatje van mij en start kabels ook geprobeerd.
Uiteraard bleek de auto verzopen, dus eerst bougies schoon gemaakt en de auto ff lekker laten uitdampen.
Daarna stekker los gemaakt van de coolant sensor. auto start nu wel maar loopt zeer slecht en zeker niet stationair.
Tijdens lopen van de motor stekker er weer opgezet en auto loopt gelijk weer goed, ook starten geen probleem.
Temperatuur is ook gewoon in orde en geen meldingen meer.
tevens direct een nieuwe accu er in gezet.
Maar sindsdien wel twee nieuwe problemen.
1) Cruise controle is verdwenen, word nu gezien als dimlicht ( Niet mijn prioriteit voor nu )
2) Aanjager ( Kagel ) doet het in geen enkel stand meer. ( wel prioriteit gezien de nederlandse weeromstandigheden )
Zekering allemaal door gemeten en in orde ( F39 en F08 ), zekering cruise controle ook in orde ( F35 ).
Nu vermoed ik dat de aanjager gewoon simpelweg stuk is.
Maar nu vraag ik mij wel af of de kachelkleppen ook stuk zijn of dat er een verband is met het één of ander.
Want als ik ik mijn aanjager op 0 zet maar de blower op mijn voorruit of voeten wil zetten zouden de kachelkleppen toch nog steeds van positie moeten veranderen ?
Of sla ik nu de plank compleet mis ?
Het begon op een koude morgen dat de auto niet wou starten.
Melding in display "High coolant tempature", mijn vrouw bleef toch net zolang door starten totdat de accu leeg was.
S'avond samen met een maatje van mij en start kabels ook geprobeerd.
Uiteraard bleek de auto verzopen, dus eerst bougies schoon gemaakt en de auto ff lekker laten uitdampen.
Daarna stekker los gemaakt van de coolant sensor. auto start nu wel maar loopt zeer slecht en zeker niet stationair.
Tijdens lopen van de motor stekker er weer opgezet en auto loopt gelijk weer goed, ook starten geen probleem.
Temperatuur is ook gewoon in orde en geen meldingen meer.
tevens direct een nieuwe accu er in gezet.
Maar sindsdien wel twee nieuwe problemen.
1) Cruise controle is verdwenen, word nu gezien als dimlicht ( Niet mijn prioriteit voor nu )
2) Aanjager ( Kagel ) doet het in geen enkel stand meer. ( wel prioriteit gezien de nederlandse weeromstandigheden )
Zekering allemaal door gemeten en in orde ( F39 en F08 ), zekering cruise controle ook in orde ( F35 ).
Nu vermoed ik dat de aanjager gewoon simpelweg stuk is.
Maar nu vraag ik mij wel af of de kachelkleppen ook stuk zijn of dat er een verband is met het één of ander.
Want als ik ik mijn aanjager op 0 zet maar de blower op mijn voorruit of voeten wil zetten zouden de kachelkleppen toch nog steeds van positie moeten veranderen ?
Of sla ik nu de plank compleet mis ?