Het verbruik van mijn Abarth???

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
StiloPriest
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: za apr 15, 2017 4:09 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Doesburg
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Het verbruik van mijn Abarth???

Bericht door StiloPriest »

Hey Stilo Rijders :thumbup:

Ik kon niet echt bepalen waar ik dit draadje kon bijvoegen dus vandaar maar hier onder "Motorisch"
Ik zal het zo duidelijk mogelijk vermelden en zie dit dan maar als een vraag of misschien als een waarschuwing voor je portemonnee :?: :!: .

Ik rijd met mijn Stilo Abarth van Doesburg naar Eindhoven en dat is een afstand van 222km heen en terug, en kan zowel zomer als winter normaal gesproken 2 dagen rijden en rijd 95% van de ritten op cruise controle 120km/h gps geklokt :thumbup:
Ik rijd op LPG en heb een Vialle LPI installatie en hier ben ik super tevreden over en mijn Bartje rijd gewoonweg super.
Maar nu komt het punt :crazy: :crazy:

Ik Tank meest van de keren bij de grote groothandel in Duiven(zal geen reclame maken) mede omdat deze pomp meestal het goedkoopste is en Bartje rijd super op dit gas.........heb overigens totaal geen gevoel gehad dat er verschil in LPG zat en waar mijn Bartje vreemd verdrag van ging vertonen..
Maar nu de prijs was gestegen en ik bij de pomp aan het Velperbroekplein (nadat ie laatst verbouwd is) een veel betere prijs betalen kon ben ik daar maar gaan tanken :thumbup: zo vaak als ik moet tanken is voor mij een behoorlijke besparing.....zo dacht ik :problem:

Ik vertrek dus weer s'nachts onderweg naar mijn werkproject in Eindhoven en Bartje liep zoals gewoonlijk als een zonnetje en ook gewoon weer op cruise120 en kachel natuurlijk op standje lekker warm want het vriest :thumbup:
En zo ook de terugweg het zelfde :thumbup:
De volgende nacht vertrek ik gewoonweg weer naar Eindhoven en later die nacht weer richting thuishaven.....alleen nu was mijn Gastank na 340km leeg :wtf: :crazy: Voor mij dus totaal onverwachts en heb maar de rest van de rit op benzine gereden en dat is ook nog weer goed om te doen :thumbup: maar niet te vaak voor mijn euro's :lolno:
Ik de volgende dag s'middags daar weer getankt en weer s'nachts naar Eindhoven en nu ook weer, nadat ik net aan de terugweg begonnen was, 345km weer dus mijn tank zo leeg als leeg maar kan zijn :thumbdown: En dus weer op benzine verder terug..
Ik had de bonnen nog bewaard en ik tankte hem vol met 51,87liter de 1e keer en de 2e keer met 52,1liter..........
Ik werd een beetje achterdochtig en ben nu naar mijn normale tankstation gegaan in Duiven en heb mijn tank vol getankt met 52,27liter....... En later die avond vertrokken naar Eindhoven en dit vervolgens voor 2 dagen zonder mijn tank leeg te rijden (????
De 2 nachten erna ook gewoon weer zonder de tank leeg te rijden en cruise op 120km/h :thumbup:

Ik zou bijna gaan denken dat................. Tja vul het verder maar zelf in :problem:
Ik heb overigens deze test 3x gedaan en tja praktijk wijst toch iets uit, dat mijn gevoel zegt..100km verschil per volletank :crazy: ....niet meer tanken daar :think:

Of heeft iemand een idee dat misschien deze afgelopen week er iets vreemds in de lucht zit :think:
Er zijn mensen die zo "hard" rijden dat ze niet worden geflitst :o .......maar worden geschilderd :wtf:

Audi Quattro TT
Stilo Abarth Selespeed N24 Stradale

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Het verbruik van mijn Abarth???

Bericht door djacco »

Komt bij benzine ook voor, maakt soms best verschil waar je tankt

Gebruikersavatar
StiloPriest
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: za apr 15, 2017 4:09 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Doesburg
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Het verbruik van mijn Abarth???

Bericht door StiloPriest »

Ja idd djacco dat is mijn ervaring ook, maar ik heb nog nooit in mijn 32jaar dat ik mijn rijbewijs heb en "legaal" auto/motor rijd nog nooit zo'n groot verschil in gelijke omstandigheden meegemaakt.
En ik heb nu verschillende auto's die op gas rijden en in het verleden gehad, maar mijn ervaring is dat het verbruik van gas door het jaar genomen redelijk gelijk is.
Ik ben misschien nu te achterdochtig maar tja het blijft vreemd in mijn ogen.
Er zijn mensen die zo "hard" rijden dat ze niet worden geflitst :o .......maar worden geschilderd :wtf:

Audi Quattro TT
Stilo Abarth Selespeed N24 Stradale

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten