Schokken bij schakelen

Alles over de mechanica van de Stilo.
Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Schokken bij schakelen

Bericht door djacco »

Foto?
Wesley1- schreef:Ben ik weer met wat extra informatie die andere leden misschien van pas kan komen als ze dezelfde problemen hebben. Het was dus niet de motorsteun, deze was gewoon nog goed. Het probleem waren de rubbertjes bij de ophanging (Hebben deze een naam?). Deze waren uitgerekt waardoor de wielen bij gas geven en gas loslaten apart van elkaar een klein stukje konden bewegen.

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Schokken bij schakelen

Bericht door Wesley1- »

Schumi schreef:Je draagarmen ;)
Oh nee bedoelde eigenlijk de rubbertjes op de draagarmen haha.
djacco schreef:Foto?
Wesley1- schreef:Ben ik weer met wat extra informatie die andere leden misschien van pas kan komen als ze dezelfde problemen hebben. Het was dus niet de motorsteun, deze was gewoon nog goed. Het probleem waren de rubbertjes bij de ophanging (Hebben deze een naam?). Deze waren uitgerekt waardoor de wielen bij gas geven en gas loslaten apart van elkaar een klein stukje konden bewegen.
Sorry had erbij moeten zeggen dat de auto nog niet gerepareerd is. Dit is wat de garage heeft gezegd dus neem aan dat dit het ook echt is. Die zien vast wel dat de motorsteun gewoon goed is en dus de rubbertjes op de draagarmen uitgerekt zijn. Zal zodra de auto morgen gebracht is en uiteindelijk klaar is proberen een foto van te maken, (als ik erbij kom, ik heb niks om de auto op te tillen en weet niet hoe ver onder de auto dit zit) en vraag anders of hun een foto kunnen maken.

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Schokken bij schakelen

Bericht door Wesley1- »

Update: Het onderdeel dat het probleem was waren de rubbertjes op de ophanging. Ik heb hier jammer genoeg geen fotos van.

Dus: het schokken tijdens gasgeven, gas los en schakelen kwam door versleten draagarmrubbers. Als de motorsteun bij deze klachten niet het probleem is, kijk dan ook hier naar.

Een andere indicatie dat dit het probleem kan zijn: Het stuur trilt mee met de schokken.

Ik hoop dat deze informatie iemand in de toekomst kan helpen.

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Schokken bij schakelen

Bericht door Wesley1- »

Jammer genoeg moet ik hier weer een post achterlaten. Het schokken is minder maar nog lang niet weg.

Probleem: Schok tijdens gas bij en gas los. Schakelen gaat nu soepel en geeft geen schokken meer. Als ik HEEL langzaam van gas geven het gaspedaal op laat komen kan ik het schokken tegenhouden. Dit geldt ook voor gas geven. Naar mijn idee is dit echter te langzaam om normaal te zijn.

Het is vrijwel altijd 1 schok dat je voelt. Altijd het moment van gas geven dat ie schokt om vervolgens sneller te gaan en gas los schok en vervolgens langzamer gaan. Het is lastig uit te leggen maar hopelijk snapt iemand wat ik hiermee bedoel.

Waar het niet aan ligt:
- motorsteun (volgens garage zag deze er nog goed uit)
- Draagarmrubbers (reeds vervangen)

Iemand anders nog een idee waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Wesley1- op di jul 03, 2018 7:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Schokken bij schakelen

Bericht door Schumi »

Ik zou je toch willen adviseren om die onderste motor steun te vervangen,daar wordt het alleen maar beter van.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Drunzy
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1059
Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: heerenveen
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 204 keren
Contacteer:

Re: Schokken bij schakelen

Bericht door Drunzy »

Denk als je die steun vervangt je probleem weg is

En wil je weten of het hem echt is
Motorkap omhoog
Auto starten
Flinke dot gas geven
En gas los laten

Als je dit doet je motor in de gaten houden
Kantelt die flink of schudt die flink heen en weer
Motorsteun vervangen!!!!

Greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Schokken bij schakelen

Bericht door Wesley1- »

Dan zal ik toch maar weer de garage laten weten dat ze nog effe naar de motorsteun moeten kijken en vervangen, als ik het door de garage laat doen. Zij hebben me namelijk afgeraden de motorsteun te vervangen omdat alles nog "goed" was, ookal had ik specifiek aangegeven dat de auto schud en waarschijnlijk de motorsteun versleten was.

Hierbij dan nog een andere vraag, is er iemand die dit toevallig voor me kan doen? Tegen een vergoeding uiteraard.

Gebruikersavatar
Drunzy
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1059
Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: heerenveen
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 204 keren
Contacteer:

Re: Schokken bij schakelen

Bericht door Drunzy »

Ik zou gewoon lekker afspraak maken bij 1.van de quickpoints
En daar laten doen
Scheelt je tijd en energie :lol: :lol: :lol:

Greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Schokken bij schakelen

Bericht door Wesley1- »

Ja zat ik dus aan te denken. Iemand nog een idee waar ik een motorsteun (voorkeur nieuw) vandaan kan halen voor een 1.6? Ik heb al een email gestuurd naar f.a. tuynder in hoop dat hun nog eentje hebben maar alles is welkom.

Gebruikersavatar
Drunzy
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1059
Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: heerenveen
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 204 keren
Contacteer:

Re: Schokken bij schakelen

Bericht door Drunzy »

Bij bijna elke automatrialen winkel zou je hem kunnen bestellen
Kost ongeveer 25 euro

Greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 3 gasten