Nieuwe radio inbouwen

Post hier al je vragen over het standaard radio systeem of het Connect Nav+ systeem.
Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Wesley1- »

Hallo allemaal,

Op het moment heb ik de standaard radio. Geen bluetooth. Geen aux aansluiting. Alleen CD speler en am/fm. Ik ga nu dus voor een 2din touchscreen radio met uiteraard bluetooth en aux aansluiting. Daarnaast wil ik graag stuurbediening ondersteuning hebben.

Ik kwam langs deze radio:
https://www.autoradiostore.nl/product/7 ... ifications

Verder las ik heel wat over alles waar je rekening mee moet houden als je de radio installeert in een stilo 1.6. EN dat je een inbouw frame nodig hebt. (Iemand een goede site waar je dit vandaan kan halen?) Verder nog enige andere tips?

Als je zelf al een radio hebt ingebouwd, laat gerust maar weten. Misschien vind ik die wel beter dan de bovengenoemde radio.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Dee01 »

Heb een 2din android, aansluiten opzig geen probleem, stuurwielbesiening is wel mogelijk maar daar heb je een adapter voor nodig, heb hier helaas weinig info over gezien ik zelf geen swb heb hoe ik mijn radio heb gemonteerd is door zelf montagebeugels te maken (heb ze cnc laten laseren en kantbank tot nu toe van de autos die ik gehad heb heb ik bij de stilo de meeste moeite moeten doen om een radio te plaatsen :crazy:

Verder vind ik een aftermarket radio nogsteeds de beste manier om de radio te upgraden :)

Je hebt ook een afdek kapje nodig voor de afwerking (google fiat stilo 2din frame)

Geschakelde plus is van nature niet aanwezig, beste plek om geschakelde plus te krijgen is contactslot (3 boutjes van onderste stuurkap los en je bent er..) altijd even doormeten! Maar het is de oranje draad die je nodig hebt
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Wesley1- »

Dankje wel. Zal ik onthouden als het eenmaal zover is. Stuurwielbediening word leuk dan... Is toch wel een must. Heb die knopjes niet voor niets op m'n stuur zitten dus wil ze ook graag nog kunne gebruiken op de nieuwe radio.

Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Dee01 »

Wesley1- schreef:Dankje wel. Zal ik onthouden als het eenmaal zover is. Stuurwielbediening word leuk dan... Is toch wel een must. Heb die knopjes niet voor niets op m'n stuur zitten dus wil ze ook graag nog kunne gebruiken op de nieuwe radio.
Weet iig zeker dat het kan (ahhh let wel op dat de radio het zelf ondersteund!) Ik weet dat er leden zijn met een aftermarket android waarvan swc werkt

Suc6
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Wesley1- »

Nog een laatste vraag (hopelijk laatste). Ik heb een beetje zitten kijken voor android radios. Lijkt me opzich wel gaaf er eentje te hebben ipv een standaard kenwood radio en dergelijke.

Welke grootte moet ik dan nemen voor een android radio? Ik zit een beetje te browsen op de site van Joying en er zijn verschillende formaten 2din radios. Ik wil dat de radio netjes in het frame past en niet uitsteekt. Er zijn dus de volgende formaten: 7, 8, 9 en 10.1 inch. Welk formaat heb ik nodig? Daarnaast vraag ik me af in hoeverre een android radio werkt met een iPhone X. Ik switch elke 2 jaar tussen android en apple mobieltjes met deze 2 jaar weer apple.

Thanks!

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door japioo »

Zelf heb ik sinds een tijdje een Joying 2 din 7 inch in mijn Abarth zitten ( voorheen Connect Nav+ , dat wel ) , bevalt mij prima, kwaliteit is eigenlijk boven verwachting voor dat geld.
Helpdesk een paar keer nodig gehad in het begin, zeer snelle reactie, meestal binnen een paar uur.
Welk inbouwraam je nodig hebt, geen idee want jij hebt er dus geen Connect Nav in zitten begrijp ik ?
Ik heb er in ieder geval 3 moeten terugsturen voordat ik de goede had.
Stuurwiel bediening gebruik ik niet, was me teveel gedoe en de geschakelde + heb ik via een schakelaar lopen, vind het onderweg wel handig als je even stilstaat dat radio / navigatie en zo gewoon aanblijft.
Wel even goed uitkijken dat de constante + en de geschakelde + op de radio goed zitten, bij de mijne moesten ze omgewisseld worden ( Komt dit omdat de Chinezen ook achterstevoren lezen of zo ? ) anders worden de instellingen niet onthouden.
Verder alles plug & play.
Succes verder met je zoektocht.

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Wesley1- »

Oke dus als ik het goed begrijp heb ik gewoon een 7 inch nodig. Heb al wat zitten zoeken en kom meerdere keren op 7 inch uit.

Inderdaad, voor zover ik weet geen nav+. Gewoon simpele radio met am/fm en cdspeler. Geen groot scherm of wat dan ook.

Klopt ook, hele snelle reactie. had de vraag over m'n iPhone gestuurd en kreeg het antwoord binnen een paar uur. Blijkbaar supporten ze ook apple carplay on android head units. (Geen idee hoe dit werkt? Maar zal vast.) Ook vroegen ze om m'n model, bouwjaar en een foto van de huidige radio dus hoop dat ze met die info een goede kunnen uitkiezen voor me. Klinkt als goede klantenservice aangezien ze zelf vragen voor die info en ik het daar niet over gehad heb.

Wat betreft, de + omdraaien, had ik ook in m'n vorige auto en de nieuwe radio. Onthield hij ook geen instellingen. Dat ga ik nu in 1 keer goed doen haha. Bedankt voor de tip.

Edit: Extra vraag. Begreep ik het goed dat de stilo's canbus hebben of verschilt dat per model. (Dat is waarvoor ik die adapter nodig had waar jij het over had dee?) Ik heb een 1.6 16v 104pk. Is wel zo handig want dan kan ik er een canbus decoder bij kopen van joying.

Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Dee01 »

Stilo heeft canbus

Denk dat het idd die adapter is, weet het alleen niet zeker maar volgens mij gaat swc idd via de canbus
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Wesley1- »

Ben ik weer met nog een vraag. Wat zijn de afmetingen van die 2-din fiat stilo frame? Die eigenlijk iedereen hier gebruikt. Joying zegt dat als de frame 178 bij 100 mm of 178 bij 102 mm is ik een radio bij hun kan kopen. Als dat niet zo is, raden ze het af bij hun een radio te kopen.

Heb zitten googlen voor de afmetingen maar geen een site geeft de grootte van het frame aan.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Dee01 »

Volgens mij is 2 din gewoon 2din, je hebt niet zoiets als 2din 6.8" of 2din 7.1"

Een 2din frame is altijd dezelfde maat, wel kan het zijn dat de radio zelf iets kleiner (nooit groter) kan zijn, dit zal te maken hebben met hoe de radio gemonteerd moet wordenplug &play in een sleeve (het frame dat tot de auto behoort) of met extra montage beugels die vaak bijgeleverd worden (maar die niet 8n de stilo passen xD)

Hier iig een foto van mijn radio (die dus ietsjes kleiner is)

Afbeelding
Heb totaal geen probleem of last van de open sleuven langs de radio af (geeft me zelfs een prettig gevoel wetende dat het goed ventileerd) gezien mijn radio altijd minimaal op 80%volume staat, kzou het evt met zwarte kit kunnen dichten maar zoals ik al zij... laat kaar lekker luchten :)

P.s. aan de onderkant van het afwerk kapje zou je het overstaande randje weg kunnen halen, ui ervaring is gebleken dat dat net iets mooier staat :)

Grtzz
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten