Nieuwe radio inbouwen

Post hier al je vragen over het standaard radio systeem of het Connect Nav+ systeem.
Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door japioo »

Ik heb 3 inbouwramen geprobeerd, pas de derde paste, de rest is troep. Zo te zien is dit een van de verkeerde.
De hoek waarbij de radio op het kunststof frame aansluit is niet goed , staat dacht ik te rechtop. Heb deze ook gehad en weer snel retour gestuurd.
Ik zal morgen even een plaatje erop zetten van de goede, daar zet je de slede vanaf de voorkant vast in het plastic inbouwraam en schuif je de radio er zo in, dit alles kun je aan de keukentafel doen, tenslotte zet je alles compleet inclusief radio in de orinele dashboard gaten vast met 2 parkers.

Ik heb de radio nog met twee bij de radio geleverde schroefjes aan de metalen slede vastgezet aangezien het plastic front van mijn radio iets groter is dan de metalen 2 din radiobehuizing en ik dus de bij het inbouwraam geleverde plaatjes met haakjes ( kliksysteem ) om de radio later naar voren eruit te halen niet gebruiken kon.
Dit is geen probleem aangezien het een kwestie is van de twee parkers loshalen en je haalt zo het complete frontje incl radio eruit.

Trouwens, ik zie dat je een Joying hebt ? Voor zover ik weet heeft Joying geen Android radio's die een echte aan / uit knop hebben.
Ze gaan allemaal na het uitzetten van het contact in standby waarna ze na een bepaalde tijd in een soort diepe slaap gaan, maar nooit helemaal uit, vandaar dat ze de volgende dag zo snel weer aangaan, dus geen complete reboot.
Ik kan hem alleen uitzetten ( slaapstand ) door kort de volumeknop in te drukken
( heb een volumedraaiknop ), 10 seconden ingedrukt houden zorgt voor een reboot.
Slaapstand bij Joying ( dus al!een constante plus ) gebruikt +/- 11 mA, zeer weinig, trekt je accu zeker niet leeg.
Zelfs na een week stilstaan in de kou afgelopen winter geen enkel probleem maar dan moet dus wel de geschakelde plus eraf zijn anders gaat ie nooit vanuit standby in de slaapstand en standby gebruikt wel behoorlijk meer stroom met als gevolg dat met een paar dagen de accu wel leeg zal zijn.

Linkje naar het juiste inbouwraam : https://www.caraudioshop.nl/2-din-frame ... lo-05.html

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door japioo »

Hierbij dan nog even een plaatje hoe de radio er inzit.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Wesley1- »

Ah bedankt voor de link. Hopelijk past deze dan wel idd. Enige wat ik zie is dat die inbouw frame bedoeld is voor fiat stilo 2005-2009. Ik heb er een uit augustus 2004. Maakt dit uit?

Oh dus de geschakelde plus moet er wel af. Heb ik nou net de geschakelde plus eindelijk aangesloten gekregen. Hoe zeker ben je hiervan? Hoe dan ook, ik denk dat ik het nu nog effe zo houd en kijk of hij daadwerkelijk na een paar dagen de batterij leeg trekt. Misschien is dat met deze niet het geval. Daarnaast kan ik nooit controleren of hij in diepe slaap gaat of niet, aangezien ik expres de radio heb genomen die binnen 2 sec aan staat. (de meeste van hun radios kunnen er 20 sec over doen volgens hun site.

Daarnaast, of ik nou de geschakelde plus wel of niet erop heb zitten, dat maakt toch niet zo uit? Geschakelde plus geeft geen stroom als de motor uit staat, dus zou hetzelfde zijn als geen geschakelde hebben op dat moment. En anders kan ik zelf de radio aan en uit zetten met de knop? Dat zorgt voor hetzelfde effect neem ik aan?

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door japioo »

Volgens mij maakt het bouwjaar in dit geval niet uit zolang je maar aan de onderkant in de dashboardruimte waar de radio komt de 2 gaten hebt waar de parkers inkunnen.
Nog even voor de duidelijkheid, wanneer de spanning van de geschakelde plus er af gaat gaat de radio uit, althans, hij gaat op zwart. Dat is iets anders dan uit.
Je kunt deze radio's alleen uitzetten door de constante plus en de geschakelde plus eraf te halen.
Vergelijk het met een tablet, kort drukken gaat het scherm op zwart maar niet uit.
Komt de geschakelde plus er even later weer op gaat ie meteen weer aan, vandaar dat snelle opstarten.
Bij langere tijd stilstand gaat ie dus in een diepere slaapstand en verbruikt ie dus maar zo'n 11 mA en duurt het opstarten bij het contact aanzetten iets langer maar nog steeds zeer snel, komt gewoon omdat ie nooit echt uitgaat.
Ik vraag me daarom af wat voor knop jij op de radio hebt om hem echt uit te zetten want zou je dat doen dan zou je elke keer dat je hem aanzet het Android logo en zo moeten zien en dat duurt idd veel langer.
Ik denk dat die knop hem alleen in slaapstand zet maar neemt niet weg dat de spanning van de geschakelde plus er af moet wanneer de auto langere tijd weggezet wordt anders zal de accu echt snel leeg raken aan /uit knop of niet.

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Wesley1- »

Er zit 1 gat in de onderkant waar de radio komt. Niet twee. Iig niet met de mijne. Als ik het over de goede dingen heb. Het is een schuin naar beneden/voren stekend gat (45 graden).

Wat betreft de radio, ik zal maar effe opletten en controleren of de radio helemaal uit kan en gaat. En anders lege accu. Dan weet ik wel genoeg.

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door japioo »

Wat ik bedoel is de gaten waar de parkers inkomen om het frontje in het dashboard vast te zetten ( de twee onderste bij de gele lijnen )
Je zal hem toch ergens aan vast moeten schroeven toch ?
Weet wel dat je de metalen slede moet gebruiken die bij dat inbouwpaneel zit, de originele moet er dus uit maar zo ver was je waarschijnlijk al :D
Ik heb het inbouwraam na alle niet passende sets en alle narigheid met terugsturen mijn set besteld bij Autoparts Automaterialen bij mij in de buurt, kon ik hem eerst even passen en zo niet terugbrengen. Is wel handiger. Ook een Brezan heeft deze dacht ik.

Afbeelding

En check toch nog even goed in de handleiding van de radio dat de geschakelde plus en constante plus bij de stekker op de goede aansluitingen komen.
In mijn beschrijving van de radio staat dat de gele kabel in de radiostekker constant plus is en de rode kabel plus over contact.
Dat is bij de stekker die in de auto zit andersom. Even meten dus. Hebben veel Chinese radio's last van namelijk.
Ik heb zelf de gele en de rode in de radiostekker omgedraaid om de bedrading in de auto origineel te houden.

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Wesley1- »

Ah ja nu snap ik m, die schroefjes. Wat me ook opviel is dat de set die jij gestuurd hebt een imetalen frame/slede heeft waar de radio in past. Ik had dat met deze frame dus mooi niet he. Vond het al zo vreemd dat de radio niet vast geschroeft kon worden in de standaard slede.

Geel is idd constant en rood contact bij deze radio.

We hebben wel geschakeld en constant omgedraaid want de kabels uit de fiat hadden geen constant (of zoiets), als je dat bedoeld.

En ik zie dat jij ook dat plastic ringetje onderin hebt weggesneden. Dacht dat ik de enige met dit probleem was. (heel aparte manier van radio vast zetten. Anti diefstal dingetje?)

Hoe dan ook, ik zal binnenkort effe de complete set die jij me gestuurd hebt bestellen en de oude frame terug sturen.

Nog wat anders over de joying radio. Blijkbaar kan deze niet helemaal uit. Maar de radio zou in deep sleep modus gaan of iets dergelijks en zo goed als geen stroom verbruiken. De auto zou dus meerdere weken stil kunnen staan zonder dat de batterij leeg raakt. Hij zal nooit opnieuw booten tenzij je de kabels achterin de radio eruit haalt. Ook niet als ik de geschakelde + eruit haal, hoewel de radio een zwart scherm geeft zonder geschakelde OF constante +. En ja, als de batterij opeens wel leeg is na een paar dagen, dan weet ik genoeg en zoek ik verder of vraag een refund aan bij joying.

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door japioo »

Ja, idd, om die pen heen. Rare constructie. Heb het even weggesmolten met een oud soldeerboutje, stuk makkelijker dan zagen en zo.
De radiostekker van de auto moet in ieder geval een punt hebben waar altijd stroom op blijft staan anders zou de originele radio de instellingen niet onthouden.

Over de Joying radio klopt helemaal. Zoals ik al eerder zei is bij die van mij de enige manier om een reboot te doen de volumeknop een seconde of tien ingedrukt te houden.

Succes verder.

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door japioo »

Ja, idd, om die pen heen. Rare constructie. Heb het even weggesmolten met een oud soldeerboutje, stuk makkelijker dan zagen en zo.
De radiostekker van de auto moet in ieder geval een punt hebben waar altijd stroom op blijft staan anders zou de originele radio de instellingen niet onthouden.

Over de Joying radio klopt helemaal. Zoals ik al eerder zei is bij die van mij de enige manier om een reboot te doen de volumeknop een seconde of tien ingedrukt te houden.

Succes verder.

Gebruikersavatar
Wesley1-
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
Registration: Geen
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe radio inbouwen

Bericht door Wesley1- »

japioo schreef:
Over de Joying radio klopt helemaal. Zoals ik al eerder zei is bij die van mij de enige manier om een reboot te doen de volumeknop een seconde of tien ingedrukt te houden.
Bij mij kan hij niet uit. Ook niet door de knop 10 sec ingedrukt te houden. Dat is wel jammer eraan maarja. Zolang de radio de accu niet leeg trekt vind ik het goed.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten