Pagina 2 van 4

Re: De Stilo 1.8 Multi Wagon van fvdberg

Geplaatst: za jun 30, 2018 10:39 pm
door Schumi
Als je een beetje goed op het forum had gekeken en gelezen...dan zou je dat hebben geweten...dat je z'n tool moet hebben voor de zuigers... ;)

Re: De Stilo 1.8 Multi Wagon van fvdberg

Geplaatst: zo jul 01, 2018 12:15 am
door fvdberg
Tja ben peugeot en opel gewend... die zijn niet zo fancy dat je een tool nodig hebt... ach ik heb hem nu.

Re: De Stilo 1.8 Multi Wagon van fvdberg

Geplaatst: zo jul 01, 2018 9:42 am
door Drunzy
Heb je trouwens alleen maar achter nodig voor
Is gewoon kwestie van terug drukken :) :)
Maar altijd lekker om weer stopkracht te hebben

Greetz Marten

Re: De Stilo 1.8 Multi Wagon van fvdberg

Geplaatst: vr jul 13, 2018 7:27 am
door fvdberg
Inmiddels hangt ook de nieuwe uitlaat onder de Stilo.

Helaas was de nieuwe middenpijp 5 cm korter als de oude, die is doorgezaagd ivm verzenden en moest met een koppelstuk verbonden worden. waarschijnlijk hebben ze 2 ongelijke delen verzonden.

om die 5 cm op te vullen hebben we de uitgaande pijp van de oude einddemper een stuk afgeslepen en vermaakt tot een mof om het geheel 5 cm op te lengen.

uiteindelijk ervoor gekozen om de pijp op het 5 deurs dempertje die naar links gaat niet af te zagen, hij komt wel mooi uit. hij komt nu links achter onder de wagen uit ipv achter onder de bumper. apk technisch is het ok.

Re: De Stilo 1.8 Multi Wagon van fvdberg

Geplaatst: vr jul 13, 2018 9:20 pm
door RobertStilo16v
daar zien we graag een foto van ...... :roll:

Re: De Stilo 1.8 Multi Wagon van fvdberg

Geplaatst: ma jul 16, 2018 12:54 pm
door fvdberg
dat kan.

Achterdemper
Afbeelding

Middendemper
Afbeelding

Koppelstukje
Afbeelding

ik zie alleen dat er een lasje los is gekomen... dat heb je met die dunne pijp, en nog RVS ook. Dus is beetje zwart daar. lijkt erger als het is uiteraard :) want als ik een doek op de einddemper duw slaat de motor af, dus is een minimaal lekje.

leuk klusje voor van het weekend.

Re: De Stilo 1.8 Multi Wagon van fvdberg

Geplaatst: di jul 31, 2018 11:20 am
door fvdberg
Van het weekend dik 2000 km gereden waaronder een flink stuk duitsland.

Topsnelheid volgens flitsmeister 234.6 km en 0-100 in 7.8 sec.

Olieverbruik 375 ml.
Gemiddeld verbruik 7.8l/100km
Gemidelde snelheid: 134 km per uur

Ben zeer tevreden! Zou hem eigenlijk wel eens op de vermogensbank wilen zien. Kon goed meespelen op de linker baan

Re: De Stilo 1.8 Multi Wagon van fvdberg

Geplaatst: wo aug 01, 2018 7:16 am
door japioo
Mooi dat je zo lekker hebt gereden maar ik denk toch dat er een foutje zit in het meten van je topsnelheid hoor.
234,6 GPS snelheid zal op de snelheidsmeter al gauw zo'n 265 km per uur zijn gezien de fikse afwijking naar boven van de Stilo snelheidsmeters en ik heb nog nooit een Stilo boven de 250 op de teller zien komen, zelfs een Abarth niet.
Of je moet het al gereden hebben op een lange steile afdaling op de autobahn ;)

Daarbij is de gps in onze smartphones / tablets niet al te nauwkeurig. Natuurlijk niet te vergelijken met de gps die ze b.v. in de F 1 gebruiken.

Re: De Stilo 1.8 Multi Wagon van fvdberg

Geplaatst: wo aug 01, 2018 7:28 am
door japioo
fvdberg schreef:Update!

Inmiddels dik 8000 km afgelegd met de stilo.

Olie verbruik lijkt steeds minder te worden.

De eerste liter ging er 800 km na aanschaf in.
De 2e liter bij 2000 km verder, (1200 km)
De 3e liter bij 3600 km (2400 km)
De 4e liter bij 6800 km (3600 Km)

Alsof hij een tijd heeft stilgestaan en de klepseals wat uitgedroogd waren.

Het Lambda probleem (hoge waardes lambda na katalysator) is niet meer terug gekomen.

2 weken terug sloeg het noodlot toe. voor me dook iedereen vol in de ankers en naar links en rechts. Voor me doemde afgevallen lading op.
Er lagen metalen profielen van +/- 2,5 meter
Er was geen keuze anders als er overheen. Gelukkig valt de schade mee.

De schade is gemeld bij het waarborgfonds, echter wacht ik nog steeds.

Wat is de schade:

- de motor beplating is compleet weg.
- binnenkappen spatborden voor zijn los
- onderzijde bumper afgebroken bij de wielkasten.
- bumper spoiler (lip onder de bumper) losgescheurd.
- voorbanden ingesneden tot op stalen geraamte
- wat krassen op de voorbumper.
- krassen onder achterbumper
- krassen in de bodycoating
- krassen in de benzinetank, geen lekkage
- omgevouwen wielkastrand links achter
- voorpijp/onderkant katalysatoren wat schrammen, niet lek, wel ingedeukt.
- Uitlaat traject is beschadigd over de gehele lengte. deuken, krassen en missende buitenbeplating op de einddemper, plus afgebroken steun.
- remschijven achter zijn iets krom getrokken door het vol in de ankers gaan.
- condenser airco mist wat plastic maar lijkt gelukkig nog dicht te zijn. geen lekkage als ik er een uv lamp op zet.

Ik kan helaas niet wachten tot het waarborgfonds een keer tijd heeft om naar het dossier te kijken danwel de boel te taxeren.
Ik heb de auto namelijk nodig. Oftewel ik ben weer volop aan de klus.

Ik heb de voorbanden laten vervangen voor 2 nieuwe Vredestein Quatrac 5 banden.
Ik heb een heel nieuw uitlaat traject besteld, vanaf de voorpijp naar achter.
Ik heb rondom nieuwe remschijven en blokken besteld
Ik heb al het kunststofwerk besteld inclusief de voorlip.
De bumpers wacht ik even mee. de schade is nagenoeg niet zichtbaar als je het niet weet en kan weinig kwaad.

Verder:

Ik heb 4 15 inch aluminium velgen van onder een Alfa 145 vandaan weten te bemachtigen, deze hebben een ET van 35, maar passen perfect binnen de wielkasten voor en achter.
Ik moet ze even op poetsen, fiat naafkapjes bestellen en mijn huidige banden overzetten/balanceren.
Nou, lekker dan. Weet een beetje wat het is. Heb zelf een keer een steigerpijp door mijn voorruit gehad, vlak langs mijn hoofd naar binnen. Zit je 's avonds nog wel even te shaken nog.

Waarborgfonds was bij mij met een parkeerschade in twee weekjes afgehandeld, mits je natuurlijk het juiste aantal betrouwbare getuigen hebt en de veroorzaker onbekend is. Is tie wel bekend dan loopt het natuurlijk gewoon via zijn verzekering en zal het niet door het Waarborgfonds behandeld worden.
Dit zal wel wat langer gaan duren daar er waarschijnlijk meerdere meldingen zijn door dezelfde oorzaak en dan wordt het een wat ingewikkeldere zaak.
Oh, en wanneer de claim goedgekeurd is door het Waarborgfonds wachten met repareren totdat de expert van het fonds geweest is anders kun je het schudden.

Re: De Stilo 1.8 Multi Wagon van fvdberg

Geplaatst: wo aug 01, 2018 10:23 am
door fvdberg
Ja dat hebben we gemerkt... nieuwe bandjes omdat de oude tot op het canvas ingesneden waren wordt me al niet in dank afgenomen.

zit overigens nog steeds op de expert te wachten.