Stroring multifunctioneel Display & Dashboard

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: stroring multifunctioneel display

Bericht door Schumi »

Komt goed :thumbup:
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: storing multifunctioneel display

Bericht door djacco »

Vandaag een stuk gereden en daarna de volle accu los gekoppelt om de cmm te resetten. Na 3 uur alles weer aangekoppelt en zie daar alles werkt weer ??? Wie kan we uitleggen waar dit in kan zitten ?
Ik rijdt morgen niet en ben heel benieuwd wat er zaterdag gebeurd... Wel denk ik dat ik een zwaardere accu ga aanschaffen (beetje zonde van degene die ik net gekocht heb maar die gaat maar op MP) :D
Laatst gewijzigd door djacco op vr feb 27, 2015 1:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: stroring multifunctioneel display

Bericht door Schumi »

Het beste is om je Stilo eerst uit te lezen en dan kijken welke fout codes er uit komen...dat zijn toch de stappen die je moet maken om een juiste diagnose te krijgen.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: stroring multifunctioneel display

Bericht door djacco »

Schumi schreef:Het beste is om je Stilo eerst uit te lezen en dan kijken welke fout codes er uit komen...dat zijn toch de stappen die je moet maken om een juiste diagnose te krijgen.
Dat was ik al van plan maar ik kan mijn kabel even niet vinden :think: even nadenken of ik hem mogelijk heb uitgeleend. Ik ben wel blij dat alles het zomaar weer doet dat maakt mijn vermoeden dat het aan de minder sterke nieuwe accu ligt groter.

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: storing multifunctioneel display

Bericht door djacco »

djacco schreef:Vandaag een stuk gereden en daarna de volle accu los gekoppelt om de cmm te resetten. Na 3 uur alles weer aangekoppelt en zie daar alles werkt weer ??? Wie kan we uitleggen waar dit in kan zitten ?
Ik rijdt morgen niet en ben heel benieuwd wat er zaterdag gebeurd... Wel denk ik dat ik een zwaardere accu ga aanschaffen (beetje zonde van degene die ik net gekocht heb maar die gaat maar op MP) :D
Even een update:
Gisteren gereden en weer ging alles uit :thumbdown: heb de accu los gehaald en aan de meter gehangen bleek 12,18v (ik had eigenlijk even voor dat ik ging rijden moeten meten) vannacht toch maar aan de lader gehangen (vanochtend weer gemeten was 12,2v ) alles weer aangesloten en jawel alles doet het weer :?:
Ik ga volgend weekend denk ik de ecu verplaatsen zodat deze niet zo heet wordt, hopelijk heb ik mijn kabel gevonden dan kan ik hem uitlezen...
Laatst gewijzigd door djacco op vr feb 27, 2015 1:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: stroring multifunctioneel display

Bericht door djacco »

update :

Ik heb mijn kabel gevonden en multiecuscan gedownload... (helaas alleen de gratis versie)

1) ECU uitgelezen 1 error iets met AC sensor ik was helaas te snel met wegzappen en bedacht daarna dat ik even een screenshot had moeten maken :(
2) auto heeft wat weinig power bij het starten maar start prima (zal aan de kleinere accu liggen 56 ipv 74 amp)
3) hij draait net wat onrustig stationair kleine wisseling in toeren, niet zichtbaar op de teller maar wel voelbaar
4) alle meters werken nog en er branden geen storingslampjes
5) centrale vergrendeling met sleutel maakt alleen de bestuurders deur open andere deuren alleen te openen met knop in de deur (opgelost zie ander topic)
6) alle connectors naar de deuren los gehaald en weer vast gezet (maakte geen verschil bij ontgrendelen)
7) kofferbak klem ontgrendeling werk alleen via de sleutel. Wie kan me vertellen waar ik de connector van de ontgrendeling van de achterklep zit? (opgelost zie ander topic)

nog te doen:
1) Met mooi weer lekker tripjes maken met de familie :-)
2) Ecu verplaatsen om problemen met trillingen en hitte te verminderen
3) Contact spray kopen en alle connectors inspuiten om te zien of dat verschil maakt.
4) nogmaals alle zekeringen checken
5) motor afstellen zodat hij rustiger loopt
6) op plekken ontroesten :?
7) kleine deukjes verwijderen (wie heeft een stangen uitdeuk set te leen ;-)
8) plakkerige knoppen schoonmaken / ontplakken ?? (electrische ramen, radio en tripcomputer) wie heeft er tips of weet waar ik nieuwe knoppen kan kopen?

(ik weet dat de lijst niet allemaal in dit topic hoort ik zal deze volgende keer opsplitsen)
Laatst gewijzigd door djacco op do apr 03, 2014 10:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen djacco voor dit bericht:
longtimeago (do apr 03, 2014 9:41 am)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: stroring multifunctioneel display

Bericht door HazeSpace »

Heb je zo radio met navigatie? Weet bij mijn 3 deurs dat je daar iets kan instellen over het openen en sluiten van de deuren met de sleutel(knop)

Over het stationair lopen. Ik denk even hardop: Volgens mij wordt dit elektronisch geregeld. Weet niet zeker of er een oldschool stationair schroef op zit. Dat hij klein beetje in toeren schommelt kan mogelijk ook komen doordat het blok nog koud is, je verwarming/airco/verlichting/radio aan staat, hij automatisch iets meer toeren gaat maken om de accu op te laden (mogelijk is je accu wat minder of te zwak).

Ook kan je proberen eens je gasklephuis schoon te maken. Simpel klusje dat 5 minuten duurt. Als je dit wilt proberen moet je het even zeggen (PM) dan maak ik een how-to of whatsapp/mail je wat foto's of leg het je uit in een PM!
Deze gebruikers waarderen HazeSpace voor dit bericht:
longtimeago (do apr 03, 2014 1:36 pm)
Waardering: 14.29%
Thomas

retrodd
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: stroring multifunctioneel display

Bericht door retrodd »

ik heb op andere fora eens gelezen dat je die plakkerige knopen perfect schoon krijgt met z'n wonderspons van de kruidvat.

zelf nog niet geprobeerd.

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: storing multifunctioneel display

Bericht door djacco »

retrodd schreef:ik heb op andere fora eens gelezen dat je die plakkerige knopen perfect schoon krijgt met z'n wonderspons van de kruidvat.

zelf nog niet geprobeerd.
ik zal een nieuw topic maken en wat info verzamelen van andere fora verder hoor ik graag wie er nog tips en ervaring heeft met het verwijderen van de plak en of een adres heeft voor nieuwe verse knoppen
Laatst gewijzigd door djacco op vr feb 27, 2015 1:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: storing multifunctioneel display

Bericht door djacco »

Heb van het weekend een paar korte ritjes (minder dan 2 min) gemaakt en vandaag gingen mijn meters weer raar doen... (blijft hangen op checking)
Dus ECU uitgelezen maar geen errors dus motor 15 min laten draaien en daarna accu er af om de ECU te resetten, vanavond kijken of het weer werkt maar denk dat ik toch een sterkere accu nodig heb (heb net een nieuwe 56amp...)
Zo blijf ik lekker bezig :D
Laatst gewijzigd door djacco op vr feb 27, 2015 1:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten