Stroring multifunctioneel Display & Dashboard

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: storing multifunctioneel display

Bericht door djacco »

cees26 schreef:Hoi

Ook ik heb problemen gehad met display. Twee opties : 1. Yellowstilo een pb sturen hij kan ze mogelijk repareren, 2. ik heb mijn display laten repareren bij KMS te Apeldoorn. 2 jaar garantie en geen problemen meer.

saluti
Cees
Kan je omschrijven wat je voor probleem je hebt gehad met je display? Ik ben benieuwd of het op die van mij lijkt.
Laatst gewijzigd door djacco op vr feb 27, 2015 1:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: storing multifunctioneel display

Bericht door djacco »

vandaag een aantal klusjes gedaan:
1) Kappen los gehaald en instrumenten paneel uitgebouwd. printplaat had meerdere 'zwarte' plekjes (zie foto) deze schoon gemaakt met contactspray (kreeg de wijzers er niet af dus heb de andere kant van de printplaat nog niet kunnen checken, iemand tips?)
Afbeelding
2) verschillende stekkers met contactspray in gespoten en schoongemaakt (stekkers onderzijde zekeringbox, de twee stekkers onder de zekeringbox, aarde naast accu, stekker achterop mistlamp paneel, alle stekkers rond zekeringbox bestuurderszijde, stekker bij contactslot en die achter op de kilometerteller)
3) accu opgeladen

En ... geen storing alle lampjes en meters werken, we gaan het zien voor hoe lang maar ben voor vandaag tevreden :D

wie bij fiat dit bedacht heeft ... een kabel doorvoer in de regen afvoer :clap:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door djacco op vr feb 27, 2015 1:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: storing multifunctioneel display

Bericht door djacco »

vanmorgen met de auto een ritje gemaakt en weer gingen mijn wijzers op tilt :think:
zal nogmaals het cluster uitbouwen en nalopen ... moet eerst even een handleiding vinden hoe ik het makkelijkste de wijzers van de meters verwijder anders kan ik de printplaat niet nalopen op fouten, het blijft een leuk project :D
Laatst gewijzigd door djacco op vr feb 27, 2015 1:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
cees26
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1515
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 34HHX3
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

Re: stroring multifunctioneel display

Bericht door cees26 »

Hoi Djacco.

Je vroeg wat ik voor 'n problemen met de display had ; hoofdzakelijk dat het klokje (tijd- en datumaanduiding) telkens weer op 00;00 sprongen en ik het dus iedere keer opnieuw in moest stellen...

grts
Cees
Fiat Bravo 1.4 Tjet 150

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: storing multifunctioneel display

Bericht door djacco »

cees26 schreef:Hoi Djacco.

Je vroeg wat ik voor 'n problemen met de display had ; hoofdzakelijk dat het klokje (tijd- en datumaanduiding) telkens weer op 00;00 sprongen en ik het dus iedere keer opnieuw in moest stellen...

grts
Cees
Was het bij mij maar alleen de klok... mijn cluster heeft een ander probleem. Hij valt weg en start opnieuw (en dat tijdens het rijden)
Laatst gewijzigd door djacco op vr feb 27, 2015 1:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: storing multifunctioneel display

Bericht door djacco »

Ben er nog niet uit wat er met mijn originele instrumenten cluster aan de hand is. Ik heb een tweedehandse op de kop getikt en deze even omgewisseld met de mijne om te zien wat er zou gebeuren. Ik kreeg een ASR fout en na uitlezen nog een paar errors (zijn inmiddels verwijdert).
Afbeelding

Ik was vergeten om mijn accu er een tijdje af te halen voordat ik het nieuwe cluster aansloot dus dat zal mogelijk de errors veroorzaakt hebben of kunnen de errors komen uit de nieuwe cluster? Graag hoor ik of iemand een idee heeft en mogelijk ook waar de ASR fout vandaan komt, deze had ik met mijn originele cluster niet... bovendien heb ik geen ASR schakelaar :think: Vraag: kan ik deze fout verwijderen? en kan ik rijden met deze melding of kan de motor dan uitvallen ??

Verder lijkt de nieuwe cluster stabieler dan de originele maar moet er wel een proxy alignment gedaan (km stand knippert) en als ik deze ga gebruiken moet ook de km terug gezet op wat mijn ECU aangeeft maar gezien dat minder is dan wat er op de nieuwe teller staat ben ik op zoek naar hoe dat te doen (of laten doen).

Ik heb toxh maar weer mijn originele cluster ingebouwd, deze lijkt te werken, morgen maar weer eens kijken hoe de vlag er voor staat, dan ga ik ook de accu er wat langer af halen en de nieuwe cluster nogmaals proberen om te zien of er nog fouten zijn.

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: storing multifunctioneel display

Bericht door longtimeago »

djacco schreef:bovendien heb ik geen ASR schakelaar :think: Vraag: kan ik deze fout verwijderen? en kan ik rijden met deze melding of kan de motor dan uitvallen ??
ASR = Anti-Slip Regeling. Bij mij zit de knop links van m'n versnellingspook. In de winter, wanneer de motor nacht lang in de vrieskou heeft gestaan, gaat m'n boordcomputer ook lopen miepen dat niets meer werkt met onder andere ASR. De motor zal hier niet door uitvallen, voor zo ver mijn ervaring reikt.
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: storing multifunctioneel display

Bericht door djacco »

longtimeago schreef:
djacco schreef:bovendien heb ik geen ASR schakelaar :think: Vraag: kan ik deze fout verwijderen? en kan ik rijden met deze melding of kan de motor dan uitvallen ??
ASR = Anti-Slip Regeling. Bij mij zit de knop links van m'n versnellingspook. In de winter, wanneer de motor nacht lang in de vrieskou heeft gestaan, gaat m'n boordcomputer ook lopen miepen dat niets meer werkt met onder andere ASR. De motor zal hier niet door uitvallen, voor zo ver mijn ervaring reikt.
Die knop heb ik dus niet maar de stilo waar het nieuwe instrumenten paneel uit kwam had mogelijk wel ...
Vraag is of dat de reden kan zijn dat ik deze fout krijg en of dit via ecuscan aangepast kan worden ?
Laatst gewijzigd door djacco op wo jun 04, 2014 12:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: storing multifunctioneel display

Bericht door djacco »

Ik was nieuwsgierig dus net nog even gekeken of alles nog werkte met mijn originele cluster maar helaas niet dus de accu er af gehaald en morgen met het andere cluster testen.
Laatst gewijzigd door djacco op vr feb 27, 2015 1:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: storing multifunctioneel display

Bericht door djacco »

Gisteren het cluster wat ik tweedehands heb gekocht er in gezeg en een proefrit gemaakt. Alles werkt perfect alleen een ASR failure en knipperende km stand. Voor het eerste moet ik een proxy alignment laten doen (het geen betaalde versie van multiECUscan) Voor de km stand zal ik de cluster moeten opsturen...
Vandaag alle leds vervangen bij beide clusters en de prints schoon gemaakt (moet sommige punten van mijn oude cluster nog door solderen maar eerst weer testen :D )
Ik zal straks nog even een foto van de nieuwe lampjes maken.
Laatst gewijzigd door djacco op vr feb 27, 2015 1:42 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen djacco voor dit bericht:
longtimeago (vr jun 06, 2014 11:20 pm)
Waardering: 14.29%

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten