Ik heb al heel wat gelezen hier op het forum en wat ik veel tegen kom is de juiste olie gebruiken ( tutela ) en dus de olie verversen, drukbol vervangen. De druk zou minimaal rond de 41 bar moeten liggen.
Verder ben ik nog niet wat tegen gekomen over de klep voor de even versnellingen tegen gekomen.
Ik ga wel de olie verversen en de kleppen en sensoren zoveel mogelijk reinigen.
Alle schakel problemen met de Selespeed
- dennis12354
- Master
- Berichten: 610
- Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
- Registration: XX-XX-XX
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Uproad
- Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
- Woonplaats: Nuenen
- Gegeven waarderingen: 241 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
- Branco
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo mei 28, 2017 6:43 pm
- Registration: 45nkjl
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Enter
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Slecht schakelende selespeed
Bedanktdennis12354 schreef:http://fiatstiloclub.nl/forum/viewtopic ... iel#p28935
- john block
- Beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: do aug 10, 2017 3:18 pm
- Registration: 81lspr
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: terneuzen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Slecht schakelende selespeed
geacht mede fiat stilo rijders
ik heb zelf ook een schakel probleem en heb onder tussen bijna de hele reanimatie lijst bekeken van de speedless
mijn stilo 2.3 bj 2003 heeft ongeveer de zelfde probleem waar iedereen wel iets te maken heeft gehad
leg even kort uit wat mijn probleem is
deur open soms een toontje (heel zacht ) soms hoor ik die niet
koude motor vaak kan ik goed weg rijden ( versnelling 1 en 2 ) soms met in bonken 3 en 4 en 5 versnelling minder probleem mee
motor word warmer probleem woord erger 1 2 en 3 bonken trillingen in het gas pendaal is ook wel eens te voelen
motor op bedrijfstemperatuur is de versnelling 1 en 2 schokken stoten versnelling 3 bonk er in en 4 en 5de versnelling gaat beter
soms voel ik de koppelings plaat trillen in de stuur gas pendaal en in het voertuig zelf vooral in bochten is het erg
file rijden is onmogelijk na 2 tot 4 keer op trekken krijg ik melden versnellingsbak fout totaal niet meer mogelijk met schakelen
ook niet handmatig na een uurtje wachten dan werk dit wel weer maar niet met harte dan moet ik veel gas geven en piepende banden op trekken ( niet fijn naast een lada )
de garage"s in zeeuws-vlaanderen willen er niet aan beginnen om er naar te kijken
rijden hier nog met paard en wagen er is geen fiat dealer hier in de buurt
nu mijn vraag hoe kan ik druk meting doen en met wat
waar moet ik naar kijken ( ben geen auto monteur )
en waar zit die pomp waar jullie over praten
of is er iemand die mij kan helpen ( tegen een goede vergoeding ) om dit probleem op te lossen
ik heb zelf ook een schakel probleem en heb onder tussen bijna de hele reanimatie lijst bekeken van de speedless
mijn stilo 2.3 bj 2003 heeft ongeveer de zelfde probleem waar iedereen wel iets te maken heeft gehad
leg even kort uit wat mijn probleem is
deur open soms een toontje (heel zacht ) soms hoor ik die niet
koude motor vaak kan ik goed weg rijden ( versnelling 1 en 2 ) soms met in bonken 3 en 4 en 5 versnelling minder probleem mee
motor word warmer probleem woord erger 1 2 en 3 bonken trillingen in het gas pendaal is ook wel eens te voelen
motor op bedrijfstemperatuur is de versnelling 1 en 2 schokken stoten versnelling 3 bonk er in en 4 en 5de versnelling gaat beter
soms voel ik de koppelings plaat trillen in de stuur gas pendaal en in het voertuig zelf vooral in bochten is het erg
file rijden is onmogelijk na 2 tot 4 keer op trekken krijg ik melden versnellingsbak fout totaal niet meer mogelijk met schakelen
ook niet handmatig na een uurtje wachten dan werk dit wel weer maar niet met harte dan moet ik veel gas geven en piepende banden op trekken ( niet fijn naast een lada )
de garage"s in zeeuws-vlaanderen willen er niet aan beginnen om er naar te kijken
rijden hier nog met paard en wagen er is geen fiat dealer hier in de buurt
nu mijn vraag hoe kan ik druk meting doen en met wat
waar moet ik naar kijken ( ben geen auto monteur )
en waar zit die pomp waar jullie over praten
of is er iemand die mij kan helpen ( tegen een goede vergoeding ) om dit probleem op te lossen
- japioo
- Master
- Berichten: 596
- Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
- Registration: 11-RV-BP
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
- Contacteer:
Re: Slecht schakelende selespeed
Hoi John,
Wanneer je de gearbox failure melding krijgt toch echt eerst maar eens beginnen met uitlezen met MES ( Multiecuscan ), daarna de fouten die ongetwijfeld gevonden worden hier posten.
Als je het niet zelf kunt, neem dan contact op met een quickpoint bij je in de buurt.
Zonder uitlezen kom je er niet uit.
Jaap.
Wanneer je de gearbox failure melding krijgt toch echt eerst maar eens beginnen met uitlezen met MES ( Multiecuscan ), daarna de fouten die ongetwijfeld gevonden worden hier posten.
Als je het niet zelf kunt, neem dan contact op met een quickpoint bij je in de buurt.
Zonder uitlezen kom je er niet uit.
Jaap.
- japioo
- Master
- Berichten: 596
- Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
- Registration: 11-RV-BP
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
- Contacteer:
Re: Slecht schakelende selespeed
Zoals ik al zei, eerst uitlezen, dan weet je alles.sele schreef:John het lijkt mij dat je pomp geen druk opbouwt. Misschien dat je drukbol vervangen moet worden. Heb je geen foutmeldkngen?
- derkrolof1964
- Junior
- Berichten: 101
- Lid geworden op: wo jun 11, 2014 6:38 pm
- Registration: 54LLPT
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: oosterhesselen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
soms schakelt hij direct naar de 2 vreemd
bokt onder de auto soms en dan gaat ie direct in de 2 is dit een probleem met lucht in systeem of olie is er nooit afgehaald 190.000 km
was goed maar schakelt wat traag nu en komt moeilijk weg.......... is er een eenvoudig handeling die ik kan doen meende een handeling met accu er af en tankje leeg zuigen of is dit niet goed .. had hem vanavond weer geprobeerd bokt iets minder nu en schakelt nu wel weer in de 1 (wat zou dit kunnen zijn)
was goed maar schakelt wat traag nu en komt moeilijk weg.......... is er een eenvoudig handeling die ik kan doen meende een handeling met accu er af en tankje leeg zuigen of is dit niet goed .. had hem vanavond weer geprobeerd bokt iets minder nu en schakelt nu wel weer in de 1 (wat zou dit kunnen zijn)
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5372
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 839 keren
- Contacteer:
Re: soms schakelt hij direct naar de 2 vreemd
Ik zou zeggen lees dit topic even goed door, en je weet zo ongeveer wat er allemaal de oorzaken van dit probleem zou kunnen zijn
En als tip !!! maak even een afspraak met Mike Kaasjager "FSC Quick-Point" in Amersfoort...en je bent snel van je probleem(en) af
En als tip !!! maak even een afspraak met Mike Kaasjager "FSC Quick-Point" in Amersfoort...en je bent snel van je probleem(en) af
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- derkrolof1964
- Junior
- Berichten: 101
- Lid geworden op: wo jun 11, 2014 6:38 pm
- Registration: 54LLPT
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: oosterhesselen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: soms schakelt hij direct naar de 2 vreemd
zitten er ook jongens in assen dat is be hoorlijk ver voor mij vanaf drenthe
- gdouven
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma okt 09, 2017 9:43 pm
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Terugschakelen naar stilstand gaat niet goed. ( + Filmpje ).
Beste Leden,
Ik heb een kleine storing met mijn Stilo en ik hoopte dat iemand hier ervaring mee heeft.
Ik er vaarde het de eerste keer vorige week toen ik in de file stond. De auto schakelt goed maar als hij van de 2 naar de 1 moet springt hij op de N en doet vervolgens niets meer. Ik kan hem herstarten wat het probleem vervolgens een keer oplost.
Nu is het zo dat als ik de auto smorgens start dat ik geen kruispunt, rotonde of ook maar iets mag tegenkomen waarvoor ik in stilstand kom want ik dan weet ik dat de alarmlichten aan kunnen en de auto diverse malen herstart kunnen worden.
Dit probleem is geleidelijk erger geworden van vorige week tot nu.
Vorige week 2 keer voorgekomen op een rit van 160km
Nu komt het elke keer voor.
Filmpje van het euvel staat hier: https://youtu.be/yOUYZILxILc (Sorry voor irritatie zuchtje)
Ik heb een kleine storing met mijn Stilo en ik hoopte dat iemand hier ervaring mee heeft.
Ik er vaarde het de eerste keer vorige week toen ik in de file stond. De auto schakelt goed maar als hij van de 2 naar de 1 moet springt hij op de N en doet vervolgens niets meer. Ik kan hem herstarten wat het probleem vervolgens een keer oplost.
Nu is het zo dat als ik de auto smorgens start dat ik geen kruispunt, rotonde of ook maar iets mag tegenkomen waarvoor ik in stilstand kom want ik dan weet ik dat de alarmlichten aan kunnen en de auto diverse malen herstart kunnen worden.
Dit probleem is geleidelijk erger geworden van vorige week tot nu.
Vorige week 2 keer voorgekomen op een rit van 160km
Nu komt het elke keer voor.
Filmpje van het euvel staat hier: https://youtu.be/yOUYZILxILc (Sorry voor irritatie zuchtje)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten